27 Temmuz 2006 Perşembe

BAKLAVA ŞEKİLLİ BÖREK

Bu tarifi görünce "bu kadar basit bir tarifi yayınlayacak ne var" diye düşünebilirsiniz.
Ama ben bu şekli bulunca yeni birşey bulmuş gibi çok sevindim.
Bizim evde yufka çok tüketilir.
Her misafire börek pişirilir.
Sürekli aynı şekillerde börek yapmak kendini tekrar etmek gibi birşey oluyor.
Bir gün yufkaya malzemeyi koydum, rulo yaptım.
Tam gül böreği gibi saracakken aklıma verev kesmek geldi.
Ben verev kesilen sebzeyide çok severim.
Pırasayı havucu verev keserek pişiririm.
Un kurabiyemi verev keserim.
Böreğin rulosunu verev kesince ortaya baklava şeklinde bu börek çıktı.
Şekil olarak harika oldu.
Üstelik kalabalık misafir gelince çok bereketli oluyor.
"Afiyetle Kalın"

BAKLAVA ŞEKİLLİ BÖREK;
Malzemeler:

1 kilo yufka,
İç Malzemesi;
Peynir, maydanoz (patateslisi de çok lezzetli oluyor)
İçine ve üzerine sürmek için;
1 çay bardağı yoğurt,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 yumurta.
TARİFİ:
Yufkayı bütün olarak tezgahın üzerine serin.
Yoğurt, yumurta ve sıvı yağı birlikte çırpın.
Yufkanın üzerine bu karışımdan sürün.
Maydanozlu peynir yada patatesli harçtan yufkanın üzerine yerleştirin.
Yufkayı rulo yapın, verev şeklinde kesin.
Yağlanmış fırın tepsisine yerleştirin.
Üzerine, içine sürdüğümüz yoğurtlu-yumurtalı karışımdan sürün.
Isıtılmış sıcak fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...