8 Ağustos 2006 Salı

EVİM EVİM GÜZEL EVİM

MERHABA!
Sonunda tatil bitti de, eve döndüm.
Göçebe hayat bana göre değil.
Ben düzenli hayatı seven (terazi burcu), bavullarla arası pek iyi olmayan birisiyim.
Tatil güzel ama tam bir telaş içinde günlerimiz geçiyor.
Giderken çocuklar, eşiniz ve kendiniz için bavullar hazırlayıp oradayken istedikleri her giysiyi temin etmek onlar için güzel ama ya eş ve anne olan bizlerin durumu?
Tatile gitmek bir dert, dönmek başka bi dert.
Şimdi bavullar boşalacak, çamaşırlar yıkanıp yerleşecek, temizlenmeyi bekleyen bir evde cabası üstelik!
Bir tatil sezonu da böyle bitti, bir de evdeki hesap çarşıya uymadı.
İnternete hiç giremedim.
Bütün internet cafeler ağzına kadar bilgisayardan uzak duramayan, tatile gelmiş çocuklarla doluydu.
Onların arasından sıyrılıp sayfaya bırakın yazı yazmayı, göz bile atamadım.
Bense yemek resimlerimi de yanıma almıştım, yemek tariflerine devam ederek sayfayı boş bırakmayıp hergün güncelleyecektim.
Gitmeden yazdığım tarifler yayınlandıktan sonra sayfa 1 hafta güncellenemedi.
Meyvalı pastanın da resmi görünmüyordu.
Artık evdeyim, İnşallah hergün sayfayı güncelleyeceğim.
Ben yokken yazdığınız yorumlar ve ziyaretleriniz için çok teşekkür ederim.

TATİLE ÇIKARKEN ÇİÇEKLERİ SULAMA YÖNTEMİ;
Bugün yemek tarifi değil, tatilde çiçekleri sulama yöntemi ile ilgili bir resim yayınlıyorum.
Bu yöntemi bir yerde okumuştum, yazıda çiçeklerle suyun arasındaki bağlantıyı pamukları ip şeklinde yuvarlayarak sağlamaktan bahsediyordu.
Pamuklar sürekli kopunca bende eski pamuklu atletlerden şeritler keserek aradaki bağlantıyı daha sağlam kurdum.
Yapmanız gereken, yüksek bir yere (tabure olabilir),
bir kaba su doldurup yerleştiriyorsunuz çevresine çiçeklerinizi diziyorsunuz.
Her bir çiçek için atletlerden şeritler kesip, bir ucunu su dolu kaba diğer ucunuda çiçeğin toprağına yerleştiriyorsunuz.
Çiçeklerinizi gitmeden sularsanız su daha uzun süre yetiyor.
Bendeki çiçekler 5 saksı kılıç ve 1 saksı sarmaşıktan oluşuyordu.
Kılıçlarım azda olsa susuzluğa dayanabiliyor ama çok sıcaklarda susuz duramıyorlardı.
Bu sistemi kurarken ya ölecekler ya da hayatta kalacaklar düşüncesiyle riske girerek kurdum.
Aceleden giderken resimlerini çekmeyi unutmuşum önce ve sonra olarak iyi bir görüntü olurdu.
Kabımız ağzına kadar su doluydu.
Eve girer girmez ilk yaptığım iş, çiçeklere bakmak oldu.
Leğenin içinde hiç su kalmamış, üstelik boy bile atmışlar, sarmaşığın uçları filizlenmişti.
Çok narin çiçeklerde işe yarar mı bilmiyorum.
Benim çiçekler 15 günlük tatilde dayandılar.
Uzun süreler için belki de gruplar oluşturarak ayrı kaplara su koymak işe yarayabilir.
2 çiçeğe 1 leğen su gibi.

Eveeet,Yeniden Merhaba!

Tatile çıkan arkadaşlara iyi tatiller ,
Eve dönenlere kolay gelsin,
Gidemeyenler hiç üzülmeyin,düzeninizi koruduğunuz için çok şanslısınız!


"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...