12 Mart 2007 Pazartesi

ÇUPRA (ÇİPURA)

muhteremle afiyetle
Çupra mı? Çipura mı? pek emin değilim, bazı kaynaklarda her iki isimde yazıyordu.
Bende onun için her iki ismini de yazdım.
Çupra için söyleyebileceğim tek şey, tadına baktım ve bana tavuk yiyormuşum gibi geldi.
Mezgit için tavuk balığı derler ama bence çupra da aynı tavuk tadında.
Tadına baktım ama gerisi gelmedi, hâlâ balık yiyemiyorum.
Bu arada yeri gelmişken anlatayım;
Bundan 1 ay kadar önce, eşim ve kızımla bir yere gittik.
Dönüşte Kumkapı balık halinin önünden geçerken eşim "buraya gelmişken, bari taze balık alalımda pişirirsin" dedi.
Bende "olur alalım, pişiririm, yersiniz" dedim ve balık haline girdik.
Tezgahlar arasında dolaşırken bir baktık atv kameraları balıkçılarla
röportaj yapıp, çekim yapıyorlar.
Nasıl olsa balıkçılarla konuşuyorlar deyip, biz alışverişe devam ettik.
Eşim istediği balıkların siparişini verdi, siparişlerin hazırlanmasını beklerken
bir baktım, muhabir bana mikrofon uzatmış, soru soruyor.
Bizimkilere baktım, baba-kız ortalıkta yoklar.
Mecburen muhabirin sorduğu sorulara sanki balığı çok yiyormuşum gibi cevap verdim.
Muhabirle aramızda geçen 10 saniyelik konuşma;

Muhabir:Balık fiyatlarını nasıl buluyorsunuz, ucuz mu?
Muhterem:Ucuz değil aslında, hamsinin kilosu 7 Milyon! olmuş (heyecandan 7 ytl, diyeceğime 7 milyon demişim)
pekte ucuz değiller ama yinede taze olduğu için buradan geçiyorken alışveriş yapmadan durmuyoruz.
Aslında daha çok konuştuk, küresel ısınmadan balıkların etkilenip, etkilenmediğini bile konuştuk,
ben balık yiyemediğimi bile söyledim ama sadece bu kadarını yayınlamayı uygun görmüşler.
Onlar gitti ben bizimkileri arıyorum, meğer muhabirin bize doğru geldiğini gören kızım "saçım-başım düzgün değil, beni çekmesinler" diye ortadan kaybolunca eşimde onun peşinden gitmiş.
Muhabirle konuşmakta bana kaldı.

Dün tekrar Kumkapı'ya uğradık, balıklar pahalıydı mesela çuprayı 12 ytl'ye aldım ama herkes balık alışverişi için tezgahların önünü doldurmuştu.
Tezgahlar ve insanlar cıvıl cıvıldı.
"Afiyetle Kalın"

çupra nasıl pişirilir? 
ÇUPRA;
Malzemeler;

 4 adet çupra, (kişi sayısına bağlı)
2 Adet fırın poşeti,poşetin içine serpmek için 2 yemek kaşığı un,
Tuz ve her bir balığa bir çay kaşığı tereyağ.
ÇUPRA TARİFİ;
Balıkçıda temizlettiğiniz çupraları yıkayın, tuzunu ekleyip, üzerini keskin bıçakla kesin.
Fırın poşetine birer kaşık un serpiştirin, yoksa poşete yapışabilirler.
Balıkların içine birer kaşık tereyağ ekleyin.
İkişerli olarak balıkları poşete yerleştirin.
Poşetin ağzını klipsiyle bağlayıp, tepsiye yerleştirin.
Poşeti bir iki yerinden delmeyi unutmayın.
Fırında pişen balığı yeşillikle birlikte servis yapın.
"Afiyet Olsun"


*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Köyümüzün doğal güzelliklerini çiçeğini ve böceğini! görmek istermisiniz?
Bakınız; Çatalzeytin-Doğal Yaşam


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...