14 Nisan 2010 Çarşamba

NARLI SU MUHALLEBİSİ

Kızımla muhallebiyi, şerbetli tatlılardan daha çok seviyoruz.
Şerbetli tatlılara bakarak daha hafif ve pratik olduğu içinde en çok sütlü tatlı yapıyorum.
Su muhallebilerinde genellikle gül suyu bulunuyor ama ben tatlıda gül suyunu sevmediğim için eklemedim.
Tarif; Lezzet dergisinin "Sütlü Tatlılar" ekinden alınmıştır.
"Afiyetle Kalın"



NARLI SU MUHALLEBİSİ;
Malzemeler;
2 su bardağı süt,
1,5 su bardağı su,
Yarım çay bardağı un,
Yarım çay bardağı buğday nişastası,
1 çay bardağı pudra şekeri,
1 tatlı kaşığı gül suyu (ben kullanmadım)
Üzeri için;
Pudra şekeri,
Nar taneleri,
Nane yaprakları.
NARLI SU MUHALLEBİSİ TARİFİ;
Süt, su, un, nişasta, pudra şekeri ve gül suyunu tencerede, orta hararetteki ateşte muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirin.
Tepside yapacaksanız, su ile ıslatılmış tepsiye muhallebiyi dökün.
Kuplarda yapacaksanız, 2 yemek kaşığı muhallebi-1 yemek kaşığı nar şeklinde kuplara doldurun.
Oda ısısına geldiği zaman buzdolabına yerleştirip, 2 saat bekletin.
Servis için üzerine pudra şekeri serpin, nar taneleri ve nane yaprakları ile süsleyin.
"Afiyet Olsun"

11 yorum:

  1. Muthis gorunuyorrrr Muhterimim
    ellerine saglik canim. Su muhallebisini bende cok yaparim ama kupta denememistim narla ayri bir goruntu vermis Bayildim.canim cok opuyor sevgilerimi gonderdim.

    YanıtlaSil
  2. Muhteremcim ne güzel istiflemissin bunlari böyle...Ben kasikla girmeden birak seyredeyim biraz,,,,

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım nefis olmuş..
    afiyet bal olsun sana ve kızına

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglık.nar sulu ilginç olmuş.ama narlar bitmeden denemeliyim.

    YanıtlaSil
  5. Bende muhallebiyi çok sevenlerdenim yaparken gül suyu kullanmayıda çok seviyorum.Elinize sağlık.Çok swevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım nefis görünüyor görüntü çok önemli benim için selamlar

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım nefis görünüyor görüntü çok önemli benim için selamlar

    YanıtlaSil
  8. selam tek kelimeyle harika desem yetmez,eminim tadi cok güzeldir.görüntü muhtesem,ellerine saglik sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım çok nefis olmuş

    YanıtlaSil
  10. harika görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Hem göze hem mideye hitab eden birşey.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...