18 Ekim 2010 Pazartesi

ASMA YAPRAĞINDA SARDALYA

Muhterem'le AfiyetleAsma yaprağında balık pişirmek uzun zamandır istediğim bir şeydi.
Niyetim barbunya yada tekir pişirmekti ama geçen hafta ilk defa sardalya alıp, pişirme yöntemleri içinde en çok asma yaprağında ızgara yada pişirme olduğunu görünce hemen sardalyada uyguladım.
Dışarıdan bakıldığında ve kokusu ile aynı klasik yaprak sarma gibi oluyor.
Balık yiyemediğim halde merak edip bende 1-2 tane yedim.
Balık tutkunu olan eşim severek, balığa çok düşkün olmayan ama değişik tarzda pişince yiyen kızım, hazır kılçığı çıkmış, sağlıklı bir şekilde pişen bu sarmaları afiyetle yedi 😃
"Afiyetle Kalın"


sardalya sarmasıASMA YAPRAĞINDA SARDALYA;
Malzemeler;
Yarım kilo sardalya,
Balıkların sayısınca asma yaprağı,
Sos için;
3 dal taze kekik yoksa 2 yemek kaşığı kuru kekik,
1 çay kaşığı tuzot veya normal tuz,
3 yemek kaşığı zeytinyağ,
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber,
Pişirmek için;
Yarım çay pardağı zeytinyağ,
Servis için;
Limon dilimleri

sardalya balığı resmi
ASMA YAPRAĞINDA SARDALYA TARİFİ;
Sardalyaların kafasını koparıp, içini temizleyip, kılçıklarını çıkarın.
İyice yıkayıp, süzgeçte bekleterek süzün.

Asma yaprağında sardalya tarifi
Süzülen balıkları bir kaseye alın, üzerine varsa taze kekik yaprakları yoksa kuru kekik, zeytinyağı, kırmızı pul biber, 1 çay kaşığı tuzot ekleyip, karıştırın.


Asma yaprağınız salamura ise 1 saat suda bekletin ve yemeğin tuz oranına mutlaka dikkat edin.
Ben salamura yaprak kullandım.
Balığın sosu dışında ayrıca üzerine tuz eklemedim.
Sosun içinde duran balığı yaprağın ortasına yerleştirin.


Yaprak sarma yaptığınız gibi içinde balık olan yaprağı sarın.
Bir tencerenin dibine sardığınız yaprakları dizin.
Üzerine biraz zeytinyağı döküp, 2 su bardağı su ilave edin.
Balıkların durduğu sos kaldıysa tencereye onu da ilave edin.
Kaynadıktan sonra kısık ateşte ağır ağır pişirin.

sardalya balığı nasıl pişirilir?
Piştikten sonra biraz soğuttuğunuz sarmalarınızı, bol limon eşliğinde servis yapın.
"Afiyet Olsun"

19 yorum:

  1. Hayırlı haftalar, süper güzel ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. sevgili muhterem bende asmada sardalyayı senın gıbı uzun zamandır denemek ıstıyordum ama cesaretım yoktu..sende görünce cesaretım arttı..
    bugun halk pazarı var bulabılırsem alıp denemeyı dusunuyorum..tarıflerıne guvenıyorum..olmadı sardalya tava tarıfını denerım:) ellerıne saglık..
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık,farklı bir tarif..Mutlu haftalar diliyorum..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. farklı ve ilginç. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ay bayıldım harika bir şey olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba
    Çok lezzetli görünüyor, güzel ve değişik bir tarif eline sağlık.

    Hesna

    YanıtlaSil
  7. Nefis bir tarif. Ellerinize saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Muhterem hanım ellerinize sğalık gerçekten çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir menü bu bayıldım ellerine sağlık tam balık mevsimi hemen denemeliyim ...

    YanıtlaSil
  10. ablacımm çok değişik bir yöntemm balık bol çok şükür denemek nasip olur inşallahh:))
    ellerin dert görmesin ablacım:))

    YanıtlaSil
  11. Canım harikasın çok iyi fikir elleri
    ne sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  12. harika olmuş, çok değişik bir tarif, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. eşimin babaannesi yapardı hamsiyi bu yöntemle ,nefis olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. sardalye en sevdiğim balıktır nefis olmuş elinize sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. güzel fikirmiş valla. hem de yemesi kolay:)

    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  16. cok hos olmus nefir bir balik tarifi.ellerine saglik sekercim.
    sevgiler,
    Sefa

    YanıtlaSil
  17. muhterem ablam esselam.güzel bir gün diliyorum epey oldu gelemedim sana.çok özlemişim miss tariflerini.yine ilginç bir fikir yine başrollerde sen.ellerine sağlık.tadını merak ettim doğrusu.görüntüsü süper...

    YanıtlaSil
  18. Çok değişik bir tarif yüreğinize ve emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. waow! ne becerikli insanlar var!!

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...