26 Temmuz 2011

MİKRODALGA FIRINDA KEK

Kastamonu'da ki tatilimiz halen devam ediyor.
Oğlumun evinde 2.haftamıza başladık.
Hava çok sıcak olduğu için mümkün oldukça şehir merkezine gitmiyoruz.

Hafta içi, Kuzeykent'te ki evimizde serin serin vakit geçiriyoruz.
Hafta sonu köyümüze ve Abana'ya gidiyoruz.
Bugün Salı Pazarı var, birazdan kızımla birlikte pazara gitmek için evden çıkacağız.
İnşallah tatilimiz bitmeden hava biraz serinlerde, bizde kızımla planını yaptığımız Kastamonu turuna çıkabiliriz.
Bu günlerde fırsatını bulup yemek bloguma uğrayamıyorum.
Bu aralar İsmek Sergisi yüzünden öncelik gezi blogumda, bugün yayınladığım iğne oyası branşına ait 3.bölüm ile birlikte sergi resimleri sona erdi.
Bakınız; Muhterem'le Geziye-2011 İsmek Feshane Sergisi
Artık gezi yazılarına tekrar başlayacağım ve önceliği Kastamonu tatilimize ait resimlere vereceğim.

Mikrodalga fırın için iyi düşünmeyenlerden birisi de benim.
Mümkün oldukça eve almayacağım fakat oğlumun evinde mikrodalga fırın var.
(Arçelik MD 500)
Deneme amaçlı 2 kere kek yaptım.
İlk yaptığım keki ne siz sorun, ne ben söyleyeyim.
Tamamen acemilikten bir kalıp kek çöpe gitti : (
Klasik kek hamuru hazırlayıp, kalıba döktüm ve mikrodalga fırına yerleştirdim.
Ayarını 600 Watt 8 dakikaya ayarladım.
Süre dolunca baktım benim kek bembeyaz duruyor.
Biraz daha süre ekledim, yine bembeyaz kaldı, 1-2 dakikalık ek süre daha ekledim.
Artık dayanamayıp keki çıkardım, bir de ne göreyim benim kek kupkuru taş gibi olmuş.
Sonuçta dışından bakınca bembeyaz irmik tatlısı gibi görünen, içi çok sert bir kurabiyeye benzeyen ucube bir şey çıktı ortaya.
Meğer mikrodalga fırınlarda kızarma gibi bir şey yokmuş, ben süreyi uzattıkça kekin bütün nemi gitmiş ve kupkuru kalmış.
Farkında mısınız, hemen hemen bütün mikrodalgada kek tarifleri ya kakaolu, yada browni tarzı ıslak kekten oluşuyor.
Mikrodalga kek kızartmadığı için kek bembeyaz kalmasın diye bu şekilde pişiriliyormuş.
Ben de dün akşam yeniden mikrodalgada kek pişirmeye ve ilkinin olumsuzluğunu üzerimden atmaya karar verdim : )
Islak kek tarifi ile hamuru hazırladım, 800 Watt'ta 8 dakika pişirdim.
Sonuç: Harika!
Sünger gibi yumuşacık bir kek üstelik sadece 8 dakikada ortaya çıktı.
O kadar nemli ve yumuşaktı ki, üzerine dökmek için ayırdığım sosu bile tamamen dökmeyip sadece sos amaçlı 2 kaşık kullandım.
Üzeri için hindistan cevizi almıştım ama kekin güzel çıkığını görünce sevinçten : ) tamamen unutmuşum.
"Afiyetle Kalın"
MİKRODALGA FIRINDA KEK;
Malzemesi;
3 Adet yumurta,
1,5 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı süt,
1 su bardağı sıvı yağ,
1,5 su bardağı un,
3 çorba kaşığı kakao,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
Süslemek için;
1 çay bardağı hindistan cevizi.

TARİFİ;
Süt, sıvı yağ, toz şekeri ve kakaoyu karıştırın.
Bu karışımın 1 çay bardağını daha sonra kekin üzerine döküp, ıslatmak için ayırın.
Kalan karışıma yumurtaları, unu, vanilyayı ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin ve iyice çırpın.
Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına karışımı boşaltın.
Not;
Silikon kalıp kullanıyorsanız yağlayıp, unlamanıza gerek yok.
Keki, 800 Watt'ta 8 dakikaya ayarladığınız mikrodalga fırında pişirin.
Keki fırından çıkardıktan sonra biraz soğumasını bekleyip, kalıptan çıkarın.
Üzerine, ayırdığınız 1 bardak kakaolu karışımı dökün.
Hindistan cevizi ile süsleyip servis yapın.

"Afiyet Olsun"

14 yorum:

  1. Kastamonu da sıcaksa,biz şükredip oturalım diyorum :)
    Bana yaylaymış gibi geliyordu,serin olurmuş gibi..
    Ama olsun ,yine de güzeldir gezmek:)
    Kek çok güzel gözüküyor,ama denemeye cesaret edemem sanırım..:)
    Ellerine sağlık ablacım..
    Afiyet,şifa olsun sizlere..
    İyi tatiller diliyorum..

    YanıtlaSil
  2. İnsan yaptıkça denedikçe öğreniyor :)
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. sicaklarda mikrodalga kek iyi oluyor , evi hamam yapmadan hemencecik. ilk denemem de ben de ayni hataya dusutm, cok pisince tas hatta kay aoluyor!
    renk sorunu icin kakaolu islak kek oneririm, hem goruntuyu kurtariyor hem de tadi normal firinda pisenden farkli olmuyor.
    http://lamamutfakta.blogspot.com/2008/07/akil-almaz-bir-dogum-gunu-pastasi-ve.html burdan bakabilirsin, islak kek/kara kiz adini ne dersin, o tarifin mikrodalga versiyonu

    YanıtlaSil
  4. Benim de mikrodalga fırınım yok. O kadar çok zararından bahsettiler ki almaya cesaret edebileceğimi sanmıyorum ama 8 dakikada pişmesi harika. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Muhterem Hanım,yaz rehaveti benim üzerime öyle çöktüki, ne yorum yazıyorum ne birşeyler ekliyorum. Haftada 4 tarifler şimdi 1 e düşmeye başladı. Bu kek tarifide hem pratik ve hızlı. Şu misafirin bol olduğu günlerde benim gibi bir tembele göre çok uygun:)teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. Siz çok yaşayın emi.Ucube lafınıza çok güldüm.Blog sahibi olmasamda hemen hemen herkesi takip ediyorum.Ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  7. Silikon kalipta, ustune ustluk de mikrodalgada pismis olan bu kekin sagliga ne kadar zararli oldugunu ah bir bilseniz.Herkese rica ediyorum, mikrodalgalari mumkunse kullanmayin, hele hele pisirme amacli hic kullanmayin.
    Saglikla kalin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.uzmantv.com/mikrodalga-firinlarin-sagliga-zarari-var-mi

      Sil
  8. DENEDİM SÜPER OLDU EBRU

    YanıtlaSil
  9. hayırlı günler muhterem hanım mikrodalgada yapılan şeylere bende meraklıyım.sık sıkta denemenlerim olmuştur.kek güzel gözüküyor ellerinize sağlık.ama keşke bozulan keki atmasaydınız robotta ufalayıp kırıntı olarak başka tariflerde kullansaydınız ben öyle yapıyorum:))selametle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bende, artan ve işe yaramayan malzemeyi kolay kolay atmam, mutlaka değerlendiririm ama o ilk kek gerçekten kötü durumdaydı.
      Yenebilecek durumda olsaydı çok sert olan ilk keki ufalayıp, muhallebi ile birlikte kup hazırlayabilirdim.

      Sil
  10. Bende uc yildir mikrodalgami isitma amacli kullaniyordum.ilk kez bir sey pisirdim ve sonuc HARİKA........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık, eminim çok güzel olmuştur.

      Sil
  11. galiba sitenize yorum yazan ilk erkek ben olacagim:) hanimlar ben yurtdisinda yasiyorum,mikrodalgada pisirilen balik mukemmel oluyor. tavuk dolma yapiyorum,lutfen bir balik deneyin,tadi ne firin ne izgara gibi miss oluyor walla

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...