21 Temmuz 2013 Pazar

TAZE NANE ŞERBETİ

Muhterem'le Afiyetle
Haziran başında eşim kısa bir köy ziyareti yaptı, döndüğünde tam bir kucak taze nane getirdi.
Bu kadar çok nane ile ne yapılır, tabii kurutulup kavanozlanır.
Bende çoğunu kurutup, ovalayıp, kaldırdım.
Tazesinden şerbet yapmak için bir demet kadarını ayırdım.
Şerbeti yaparken "taze reyhan şerbeti" tarifini uyguladım.
Yani taze nane yapraklarının üzerine kaynar su dökerek bir kaç saat beklettim, bu yüzden çok koyu bir rengi yok, en fazla ballı su gibi görünen bir görüntüsü var ama nane ve limonun baskın tadı yerinde.
Daha yeşil bir şerbet isterseniz taze nane yapraklarını havanda döverek ekleyebilirsiniz, ya da nane yapraklarını kaynatarak hazırlayabilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"



naneli içecek
NOT;
Kısmetse bende bu akşam tatil için memleketime gidiyorum.
Sayfalarım günlerce boş kalmasın diye yeni yazı ve tarifler hazırlayıp, yayınladım.
Günü ve saati gelince sırayla yayına girecekler.
Köyde internet yok ama internetin olduğu bir yere gittiğim anda sayfalarımı kontrol edip, yorumları onaylayacağım.
Hakkınızı Helal edin, ben bir kaç hafta buralardayım

Taze nane şerbeti nasıl yapılır?
TAZE NANE ŞERBETİ;
Malzemeler;
1 demet taze nane,
2 adet limonun suyu,
7 yemek kaşığı toz şeker,
8 su bardağı su,
5 parça limon tuzu,
Servis için;
Nane yaprakları, limon dilimleri ve buz küpleri.

TAZE NANE ŞERBETİ TARİFİ;
1 demet taze naneyi yıkayın, elinizle parçalayarak sürahiye koyun.
Üzerine kaynar su, limon tuzunu, 2 adet limonun suyunu, şekeri ilave edip, karıştırın.
Sürahinin ağzını kapatıp, bir kaç saat bekletin.
Ilınınca buzdolabına yerleştirin.
İyice soğuduktan sonra süzerek şişeye aktarın.
Servis yaparken bardağın içine limon dilimleri, taze nane yaprakları ve buz küpleri ilave edin.

 "Afiyet Olsun"

6 yorum:

  1. Çok iyi düşünmüşsünüz.Nane zaten harika bir rahatlatıcı şerbetinin tadını tahmin edemiyorum.Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
    Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.
    http://lezzettaneleri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Ezana 5 dakika var ve niyetlenicem ama bundan soğuk bir bardak içivermek vardı şimdi.. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Vallahi aynısını ben de düşündüm tadı nasıl olur diye

    Sen de onay verdikten sonra pazardan nane alıp denemeli:)

    Ellerine saglik canim :)

    YanıtlaSil
  4. Nane şerbeti hiç denemedğim bir lezzet çok güzel görünüyor eline sağlık...Hayırlı yolculuklar dilerim..

    YanıtlaSil
  5. ablacım tatmadan insanın genzinde bir ferahlık hissi veriyor sanki:)
    ellerine sağlık ablacımm :)

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle hoş bir tarif. Nane çok ferahlatıcı ve oldukça faydalı bir bitki. Eminim çok lezzetlidir..
    Şeker yerine bal ilave edilerek biri yapmıştı bunun gibi bir şerbeti. Onu da çok beğenmiştim... Deneyeceğim. Ellerinize sağlık, sevgiler. :)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...