25 Mart 2014 Salı

PORTAKALLI CHEESECAKE

Portakallı Cheesecake
Portakal mevsimi bitmeden portakallı bir cheesecake (çizkek) yapmaya ne dersiniz?
Ben çizkeke bayılırım, içinin kremalı yumuşacık muhteşem yapısını, üzerinin sosunu çok severim.
İlk yaptığım çizkeki 24 santimlik büyük bir kelepçeli kalıpta yapmıştım, 3 kişi olduğumuz için zor bitirmiştik.
Bende eve 18 santimlik daha küçük bir kelepçeli kalıp aldım.
Şimdi bu kalıpla çizkek hazırlıyorum, bizim için daha iyi oluyor.
Benim için Çizkek yapmanın en zor kısmı 1 gecelik buzdolabında bekleme süresi çünkü o dolapta durdukça ev halkından sürekli aynı cümleyi duyuyorum "ne zaman yiyeceğiz?"
Bugüne kadar hep malzemesi krema-labne olan çizkek pişirdim.
Fakat labne ve süzme yoğurt ile yapılanı ve pişirilmeden hazırlananı da mutlaka yapmak istiyorum.


Portakallı Cheesecake
Notlar;
Tarifi Lezzet dergisinin "Güzel Şeyler" ekinden aldım.
Daha önce yaptığım Benekli (kivili) Cheesecake'te kelepçeli kalıbı alüminyum folyoya sarmıştım ama bu sefer kullanmadım.
Üzerinin sosu için portakal suyunu tek kullanmak yerine portakalın kendisini bütün halde robotta püre haline getirerek pişirdim.
Bu arada çizkek aceleye getirilecek bir tatlı değil, çabucak hazırlanıyor fakat 1 gecelik buzdolabında bekleme süresi var.
"Afiyetle Kalın"

Portakallı Cheesecake
PORTAKALLI CHEESECAKE;
Malzemeler; (18 cm'lik kelepçeli kalıp için)

Tabanı için;
1 buçuk paket yulaflı bisküvi,
50 gr tereyağı,
Dolgusu için;
250 gram labne peyniri,
1 küçük paket (200 gramlık) krema,
1 su bardağı toz şeker,
3 adet yumurta,
2 yemek kaşığı un,
1 paket vanilya,
Üzeri için;
2 adet sulu portakal,
1 su bardağı su,
2 yemek kaşığı toz şeker,
3 yemek kaşığı nişasta,
Süslemek için;
Portakal dilimleri,
Çikolata.

orange cheesecake
PORTAKALLI CHEESECAKE TARİFİ;

Bisküvileri mutfak robotunda un haline getirin.
Eritilmiş tereyağını ekleyip karıştırın.
Kelepçeli kalıbın altına yağlı kağıt serin, tereyağla karıştırdığınız bisküvileri kelepçeli kek kalıbının tabanına bastırarak yayın.
Dolgu malzemesi hazırlanıncaya kadar buzdolabında bekletin.
Labne peyniri, şeker ve vanilyayı mikserle çırpın.
Unu ekleyin. Yumurtaları teker teker ekleyip karıştırın.
Son olarak kremayı ilave edip karışımı bisküvi tabanının üzerine aktarın.
165 dereceye ayarlanmış fırında 1 saat pişirin.
Not;
Pişme esnasında fırının kapağını açmayın.
Pişmiş mi diye kalıbı sağa sola sallamayın.
Oda sıcaklığına geldikten sonra 1 gece buzdolabında bekletin.
Portakallı sosu hazırlamak için;
Portakalın dış kabuğunuz rendeleyin, etli kısımlarını dilimleyip, mutfak robotunda iyice parçalayın. 
Su, şeker ve nişastayı, rendelediğiniz portakal kabuğu ve püresi ile karıştırıp orta ateşte muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.
Cheesecake’in üzerine sosu döküp en az 2 saat daha buzdolabında beklettikten sonra dilimleyin ve üzerini portakal dilimi ve dekoratif çikolata ile veya eritilmiş çikolata ile süsleyerek servis yapın.

orange cheesecake
"Afiyet Olsun"

6 yorum:

  1. Eline sağlık arkadaşım bayılırım bu keke fırsat buldukça yaparım çok harka sunmuşsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Her zamanki gibi harika olmuş. Detaylı , açıklamalı anlatım ve güzel tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Portakal zamanı geçmek üzere bitmeden yapmak lazım.Ellerinize sağlık harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Boyle guzel renkli bir tatliya kim hayir diyebilir ki :) Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  5. ellerine saglik
    benim son zamanlarda en favori tatlım
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Nefis gorunuyor Muhteremcim ellerine saglik. Blog ziyaretlerimizi ozlemisim ne guzeldi. Arkadaslarimizin Birbirinden nefis tariflerini takip etmek denemek yorum yazmak. :( Kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...