27 Kasım 2014 Perşembe

KURU SEBZELİ PİRİNÇ PİLAVI

Muhterem'le Afiyetle
Kurutulmuş sebze ile aranız nasıl?
Mutfağınızda kurutulmuş sebzeye yer verir misiniz?
Son yıllarda kurutulmuş sebze daha fazla talep edilir ve piyasada bulunur oldu.
Ben şahsen yemeklerimde özellikle çorba ve bulgur pilavında çok severek kullanırım.
Sebze kurusunu bugüne kadar hep çorba ve bulgur pilavında kullandım ama geçtiğimiz günlerde pirinç pilavı yaparken kullandım, sonuç şahane oldu.
Açıkçası bu kadar lezzetli olacağını düşünmemiştim.
Tadı, piyasada satılan "çiftlik sebzeli" pilav harcında ki gibi oldu.
Eskiden o tarz pilav harçlarını kullanırdım ama günümüzün katkı maddesi ve M.S.G sorunu yüzünden artık bu tür ürünlerden uzak durmaya çalışıyorum.


Sebze kurusunun içinde, kurutulmuş kırmızı ve yeşil biber, pırasa, havuç, kereviz, domates hatta karnıbahar gibi sebzeler bulunuyor.
Çorba ve pilavlarınızda rahatlıkla kullanabilirsiniz.
Sebze kurusunu baharatçılarda, marketlerin baharat bölümlerinde bulabilirsiniz.
Küçük paketlerde yada gramla istediğiniz kadar alabilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"

KURU SEBZELİ PİRİNÇ PİLAVI;
Malzemeler;
2 su bardağı pilavlık pirinç,
2 yemek kaşığı tereyağ,
3 yemek kaşığı sıvı yağ,
1 çay bardağı kurutulmuş sebze,
Tuz.

kurutulmuş sebze ile ne yapılır?
KURU SEBZELİ PİRİNÇ PİLAVI TARİFİ;
Pirinci vaktiniz varsa 1 saat öncesinden ılık su ile ıslatın.
Vaktiniz yoksa bol su ile nişastası kalmayıncaya kadar yıkayıp, iyice süzün.
Pilav tenceresinde sıvı yağı ve tereyağını eritin.
Tereyağ eriyince pirinci ilave edin.
Pirinci, rengi şeffaflaşıncaya kadar kavurun.
Pirinci ölçtüğünüz bardakla 3,5 veya 4 su bardağı su ilave edin.
Not;
Su miktarı kullandığınız pirincin cinsine göre değişebilir!
Kurutulmuş sebzeleri ve tuzunu ilave edip, karıştırın.
Kısık ocakta pişirin.
Piştikten sonra demlenip kendine gelmesi için 10 dakika bekletin.

"Afiyet Olsun"

4 yorum:

  1. Muhterm hanım değişik ve güzel olmuş. Bazen ben de kendimden bir şeyler katarak yemek yapıyorum. Elinize sağlık.Çiğdem pembezambak.wordpress.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Çiğdem Hanım.
      Sanırım hepimizde yemeğe kendimizden bir şeyler eklemek, yada damak tadımıza göre tarifi değiştirmek var.

      Sil
  2. ben de seviyorum böyle pilavları elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...