14 Temmuz 2015 Salı

İFTAR YEMEĞİ 2015-2

iftar menüsü
Bu iftar masasını Pazar günü eşimin yeğenleri, eşleri ve çocukları için hazırladım.
Toplam olarak 13 kişiydik. 
Masam en fazla 8 veya 10 kişi aldığı için başka bir masa daha kurdum, bu şekilde hepimiz aynı anda iftarımızı yapmış olduk.
Menüde yaz sıcakları yüzünden hafif yemeklere yer vermeye çalıştım.
Zaten oruç açılır açılmaz bol bol su, sonrasında da yemek esnasında meyve suyu içtiğimiz için tıkanmış oluyoruz, fazla yemek yemeğe halimiz kalmıyor.
Yaz iftarlarında salata çeşitlerine ağırlık veriyorum ve bu salatalardan birisi mutlaka yoğurtlu oluyor.
Bu iftarda yoğurtlu salata olarak semizotu salatası ve klasik göbek salata hazırladım.
Börek olarak yeğenlerimizin çok sevdiği yumurtalı börek hazırladım.
Yemek olarak süzme mercimek çorbası, Afyon usulü patlıcan böreği, pirinç pilavı hazırladım.
Afyon usulü patlıcan böreği, patlıcan ve köfte malzemesi ile hazırlanan bir ana yemek, nefis bir tadı var.
Bu yıl ki iftarların çoğunda ana yemek olarak patlıcan böreği hazırladm.
Tatlı olarak ilk defa denediğim ama sonucundan çooook memnun kaldığım "pileli, irmikli baklava" hazırladım.
Tatlıdan çok memnun kaldım, bayram tatlısı için bu tatlıyı yapmayı düşünüyorum.
 


iftar
İFTAR YEMEĞİ MENÜSÜ;
Tarifin ismine tıklayarak, tariflere ulaşabilirsiniz.

Yemek Menüsü;

Lokanta Usulü Süzme Mercimek Çorbası

pirinç pilavı

Afyon Usulü Patlıcan Böreği

Pirinç Pilavı 

Ortadakiler;



mısırlı

yoğurtlu
Tatlı olarak;
"Afiyetle Kalın"
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...