5 Ağustos 2017 Cumartesi

TANG'Lİ TATLI

Muhterem'le Afiyetle
Bugün size nostaljik bir tatlı tarifi vereceğim.
"Bu tatlının nesi nostaljik?" derseniz hemen bizim aile için olan anısını yazayım 😊
Tarih 1990 sonları 2000'li yılların başlarıydı.
Her yaz tatil için memleketimiz Kastamonu'nun şirin sahil kasabası olan Abana'ya gidiyorduk.
O zamanlar henüz köyde evimiz yoktu.
Annem, kızkardeşim, abimin büyük oğlu ve benim çocuklarla birlikte İstanbul'dan yola çıkardık.
Daha çok annemin Abana'da ki evinde tatilimizi geçirirdik.
Önce kısa süreler için tatile çıkıyorduk, daha sonra uzun kalmaya başlayınca Abana'da küçük bir daire tuttuk.
Her yaz o eve tatile gitmeye başladık.
Bende o günlerde piyasaya çıkan Tang toz içecekle sık sık tatlı yapardım.
Tang'li tatlı özellikle çocuklar tarafından çok sevilirdi.
Her çeşidini denedik ama en çok portakallısını sevdik.
Herkesin unutulmaz yaz tatili anıları vardır ya, bizimkisi de o yıllarda Abana'da ki o küçük sevimli evde geçirdiğimiz günler ve sık sık yaptığım Tang'li tatlıydı.

tang toz içecekli tatlı
Peki Tang'li tatlı nereden aklına geldi? derseniz, bu yaz yıllar sonra kızkardeşim çocukları ile birlikte Abana'ya tatile geldi.
Bir hafta sonu annemle birlikte köyde ki evimize misafir oldular.
Gelmeleri kesinleşince "nasıl bir menü hazırlasam" diye plan yaparken oğlum ve kızımdan  aynı anda tatlı olarak Tang'li tatlı önerisi geldi.
Bizim için çok güzel bir anısı olduğu için hemen kabul ettim.
İlk geldikleri akşam yemekten sonra hep birlikte hem tatlılarımızı yedik, hemde maziye giderek Abana'da ki yaz tatillerimizi hatırladık.
Keşke o dönemlerde fotoğraf çekmek 37'lik pozlarla sınırlı kalmasaydı, keşke daha çok pozum olsaydı ve ben o günlerde yaptığım tatlıların da resmini çekseydim 😌
Bu arada;
O hafta sonu hazırladığım yemek masasının resimleri 👉BURADA
Ertesi sabah hazırladığım kahvaltı masasının resimleri de 👉BURADA

tang meyveli içecek
İşte yazımıza konu olan tatlıya ismini veren toz içecek Tang👆
Uzun zamandır Türkiye'de satışı yapılmıyormuş.
Artık bu tür toz içeceklerden kullanmadığım için piyasadan kalktığını yeni öğrendim.
Bu tarif için A 101'de satılan toz içeceği kullandım.
Bu tatlı, Tang toz içecekle bilindiği için ismini değiştirmedim.
"Afiyetle Kalın"

1 yemek kaşığı tereyağ,
1 paket vanilya,
Tang'li Muhallebi için;
1 paket portakallı toz içecek (30 gram)
5 yemek kaşığı nişasta,
4 su bardağı su,
3 yemek kaşığı toz şeker,
Ayrıca;
1 Paket kakaolu bisküvi.

tangli pasta tarifi
TANG'Lİ TATLI TARİFİ;
Muhallebiyi hazırlamak için;
Muhallebi malzemelerini terayağ hariç, tencereye koyup iyice karıştırın.
Kısık ocakta, sürekli karıştırarak muhallebiyi pişirmeye başlayın.
Kaynamaya başlayınca tereyağını ilave edin.
Muhallebi piştikten sonra su ile çalkalayarak ıslattığınız tepsinin içine muhallebiyi yayın.
4-5 dakika bekleyin, ilk sıcaklığı gittikten sonra üzerine kakaolu bisküviyi dizin.
Başka bir tencereye meyve sulu muhallebiyi yapmak için bütün malzemeleri ekleyin.
Karıştıra karıştıra muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.
Ocağı kapattıktan sonra bisküvileri yumuşatmaması için karıştırarak biraz soğumasını sağlayın.
Kakaolu bisküvilerin üzerine meyve sulu muhallebiyi yayın.
Oda sıcaklığına geldikten sonra üzerini streç film ile kapatarak buzdolabında en az 3 saat dinlendirin.
Dilimleyerek, soğuk olarak servis yapın.