7 Kasım 2017 Salı

AKŞAM YEMEĞİ-6

Muhterem'le Afiyetle
Bugün, yazın köyde ki evimizde hazırladığım bir akşam yemeği masasının resimlerini paylaşacağım.
Yaz ayları olduğu için masanın mönüsü yazlık sebzelerle hazırlanan yemeklerden oluştu.
İçecek olarak eşimin yengesi olan Serpil yengemin verdiği konserve olarak hazırlanan konsantre erik suyu vardı.
Salatada kullandığım semizotular yine yengemizin bahçesinden toplandı.
O günlerde kabaklar yeni yeni olmaya başlamıştı, köyde yetişen kabaklarla ve patlıcan, biberle  kızartma hazırladım.
Üzerine domatesten sos hazırladım.
Domatesli sosu biraz bol yaparak tavuk bagetlerin üzerine de döktüm.
Pilav olarak yaz aylarında en çok yaptığım pilav olan arpa şehriye pilavı yaptım.
Tatlı hazırlamadım, o günlerde tam mevsimi olan dut tatlı olarak masamızda ki yerini aldı.
Dut bu mevsimde insanın canını çektirebilecek bir meyve olduğu için resim için şimdiden özür dilerim😌


akşam yemeği masası için neler yapılır?
İstanbul'da olduğumuz günlerde hiç yapmadığım kızartmaya köyde ki evde kayıtsız kalamıyoruz.
Sanırım biberin, kabağın en körpe ve güzel olduğu günler köyde olduğumuz günlere denk gelince kızartma yapmadan olmuyor.

AKŞAM YEMEĞİ MÖNÜSÜ;


yaz yemeği


domates sosu
Domates soslu, kabak-patlıcan-biber kızartması

doğal organik içecek

dut meyvesi
Tatlı niyetine, Dut.

akşam yemeği masası
"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...