24 Mayıs 2018 Perşembe

GELİK PİLAVI

Muhterem'le Afiyetle

Ramazan ayının en zor tarafı ne yazık ki artan yemekler ve ekmekler oluyor.
Aç karnına yemek hazırladığımız için mi bilmem, elimiz pek aza gitmiyor.
Bende de "yetmemezlik yapmasın, artarsa artsın, ben sonra onu değerlendiririm" düşüncesi var.
Ekmeğin artmasını dert etmiyorum, ya derin dondurucuya kaldırıp, lazım olduğu zaman taze taze tüketiyoruz, ya da 👉BURADA verdiğim tariflerden birisi ile değerlendiriyorum.
Artan çorba, sebze yemeği için hiç üzülmem ama pilav herkes gibi beni de ister istemez düşündürüyor.
Artan pilavı değerlendirmek için aşağıda linklerini verdiğim bir kaç yöntem kullanıyorum.
Birde sütlaç yapıyorum ama onun tarifini henüz vermedim.

Yayla Çorbası

Kadınbudu Köfte

Nuraniye (Pirinçli Kabak Salatası)

Pirinç Salatası

Bugünkü tarifimiz olan Gelik pilavı da, artan pirinç pilavını değerlendirmek için kullanacağım yegane bir tarif oldu.


artan pilavı değerlendirme
Tariften bahsedecek olursam;
Yine bir misafir sonrası "artan pilavı ne yapsam?" diye düşünürken, "pilavı kaşar peynirle fırında mı pişirsem acaba?" diye aklıma bir fikir geldi ama önce internetten böyle bir tarif olup olmadığına bir bakayım dedim.
Sadece kaşarla pişirilen bir tarif yoktu ama "Gelik Pilavı" adında çok daha güzel bir tarifle karşılaştım.
Bu tarifte pilav yeni pişiriliyordu ama ben elimde ki artmış pilavı kullandım.
Gelik pilavının içinde bezelye, kavrulmuş mantar, üzerinde patates püresi ve kaşar peynir var.
Bu güzelim pilav yenmezde ne yapılır😍
Pilavınızın artmasını beklemeden sık sık yapacağınızdan eminim.
Bu pilav daha çok tek porsiyonluk güveç kaplarda pişiriliyor.
Ben fikir vermesi açısından iki yönteminde resimleri çektim.
Gelik pilavını misafir için hazırlayacaksanız, servis kolaylığı ve görsellik için kesinlikle tek kişilik güveç kapları tercih edin.
"Afiyetle Kalın"
 
Gelik Pilavı nasıl yapılır?
GELİK PİLAVI;
Malzemeler;
3 su bardağı artmış pilav,
1 su bardağı haşlanmış bezelye,
300 gram mantar,
1 adet kuru soğan,
6-7 yemek kaşığı zeytinyağı,
Tuz,
Üzeri için;
3 adet haşlanmış patates,
1 su bardağı süt,
1 yemek kaşığı tereyağ,
2 su bardağı kaşar rendesi,

Artmış pilavınız yoksa;
2 su bardağı pilavlık pirinç,
3 yemek kaşığı tereyağ,
3-4 yemek kaşığı sıvı yağ,
4 veya 4 buçuk su bardağı su,
Tuz.

artan pilav tarifleri
GELİK PİLAVI TARİFİ;
Artan pilavınız yoksa önce pilavı hazırlayalım.
Tereyağını ve sıvıyağı pilav tenceresinde eritin.
Önceden ısladığınız pirinci iyice süzün, tencereye ilave edin.
Pirinçler şeffaflaşıncaya kadar kavurun.
Üzerine pirincinizin cinsine göre su ilave edin.
Tuzunu ilave edip, kısık ocakta pişmeye bırakın.
Pilavınız piştikten sonra 10-15 dakika dinlendirin.
Haşlanmış bezelyeleri pilavın içine ilave edin.

kavrulmuş mantar resmi
Mantarları yıkayıp, kurulayın.
Tencereye zeytinyağını dökün, küçük küçük doğradığınız soğanları kavurmaya başlayın.
Soğanların üzerine dilimlediğiniz mantarları ve çok az tuz ilave edin.
Mantarları bezelyeli pilavın içine ekleyin.

gelik pilavı resimli tarifi
Hazırladığınız pilavı yağlanmış fırın kabına veya tek kişilik güveçlere üzerinde püre için yer ayırarak yerleştirin.

patates püresi resmi
Haşlanmış patatesleri çatal ile iyice ezin.
Üzerine süt, tereyağ, ve çok az tuz döküp, pürüzsüz oluncaya kadar karıştırın.

fırında patets püresi
Hazırladığınız patates püresini pilavın üzerine yayın.

rendelenmiş kaşar peyniri resmi
Rendelenmiş kaşar peynirini, patates püresinin üzerine serpin.

fırında pişen pilav tarifi
Önceden ısıttığınız 200 derecelik fırında, kaşar peynir eriyip kızarıncaya kadar pişirin.
Sıcak olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...