17 Mayıs 2018 Perşembe

KAVANOZDA YAPRAK SAKLAMA

Muhterem'le Afiyetle
Bahar gelince pek çok hanımı önce en iyi yaprağı bulma telaşı alıyor.
Yaprağı bulunca iş bitmiyor tabii, onu bozulmadan kalacak şekilde hazırlayarak, asma yaprağının bulunmadığı mevsimlerde kullanmak üzere çeşitli yöntemlerden geçiriyorlar.
Bu yöntemler genellikle salamura hazırlama oluyor.
Son yıllarda ise çok sayıda farklı yöntem ortaya çıktı.
Çok az haşlayarak buzluğa kaldırmak, kavanoza basıp kavanozun ağız kısmını kaynatmak gibi pek çok yöntem var.
Birde plastik pet şişelere hazırlanıyor ki, pet şişenin içinde uzun süre kaldığı için bu iş için hiç sağlıklı olmadığını düşünmekteyim.
Beni sorarsanız, açıkçası kış için yaprak hazırlamak gibi bir adetim yok.
Anneciğim baharda yaprak salamura yapar, lazım oldukça annemden alırım.
Yada annem çok sık yaprak sarma yaptığı için yaprak sarmanın kendisini annemde yemiş oluyoruz😍😍😍
Bu yaprakların hikayesine gelirsek;
Bu asma yapraklarını Ekim ayında komşum getirdi.
"Asmayı budayacaklarını, üzerinde ki son yaprakları topladıklarını" söyledi.
Yapraklar incecik tiril tirildi, o günlerde de yaprak sarmak için vaktim yoktu.
Bende deneme amaçlı kavanozda saklamaya karar verdim.
Bu yöntemi,  Zeymuran Cafee de gördüğüm şekilde kavanoza bastırarak, hazırladım.
Yaprakları kavanozladığım tarihte ve açtığım tarihte resimlerini çektim.
Ekim ayından Mayıs ayına kadar 7 ay boyunca kavanozda bozulmadan kaldı.
Bir daha elime yaprak geçerse bundan başka yöntem kullanmam, bu yöntemden çok memnun kaldım.
Bütün aşamaları ile yine bol resimli bir tarif oldu 😊



yaprak sarma resimleri
Ekim ayında kavanoza yerleştirdiğim yaprakları, 10 gün önce gelen misafirlerime sarmak için açtım. Zeytinyağlı iç hazırladım, yaprakları haşlamama gerek kalmadan sadece yıkadım ve sardım.
Mönüsünde bu sarmanın olduğu yemek masasının resimleri 👉BURADA

Asma yaprağı ile hazırladığım diğer tariflerim;

Zeytinyağlı Yaprak Sarma

Erikli Yaprak Sarma

Vişneli Yaprak Sarma

Kızılcıklı Yaprak Sarma

Asma Yaprağında Enginar Dolması

Asma Yaprağında Sardalya

taze asma yaprağı resimleri
KAVANOZDA YAPRAK SAKLAMA;
Malzemeler;
Taze asma yaprağı,
1 litrelik cam kavanozlar.

Kavanozda yaprak nasıl saklanır?
KAVANOZDA YAPRAK SAKLAMA TARİFİ;
Yaprakları 15-20 adet üst üste gelecek şekilde dizip, demet demet hazırlayın.
Not;
Saplarının uzun süre dayanması için gerekli olduğu söyleniyor, saplarını kısaltabilirsiniz ama tamamen koparmayın.
Hazırladığınız asma destelerini zarf katlar gibi katlayın.

Katladığınız yaprakları temiz ve kuru kavanozun içine yerleştirmeye başlayın.

asma yaprağı saklama yöntemleri

cam kavanozda pişirmeden asma yaprağı nasıl yapılır?
Kavanozu ağzına kadar tamamen doldurun.

Kavanozun kapağını hava almayacak şekilde sıkıca kapatın.
Not;
Kavanoz kapağının yeni olması öneriliyor.
Yeni değilse bile hasarsız sağlam kapaklar kullanın, kapatmadan önce kapağı kaynatarak sıcakken kapatabilirsiniz.
Kavanoz, kapağından hava alırsa yaprağınız bozulabilir.

Ben asma yaprağını 12 Ekim 2017 tarihinde kavanozladım.
Karanlık bir yerde durması iyi oluyormuş, bende gardırobun fazla kullanmadığım kısmına yerleştirdim.

4 Mayıs 2018 tarihinde de kavanozu açtım.

yaprak sarma
Yapraklar salamura gibi bir renkteydi.
Hiç haşlama yapmama gerek kalmadan sarılacak kıvamdaydı.
Sadece yıkadım ve kullandım.
Tadı salamura gibi değil, taze yaprakla hazırlanan sarma gibi olmuştu.
Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin.
"Afiyetle Kalın"

4 yorum:

  1. Bizde bu şekilde hazırlıyoruz hatta aralarına tuz sepeliyoruz biz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası bu yöntemden önce asma yaprağını saklamak için salamura ve buzluğa koymak dışında bir yöntem bilmiyordum.
      Yaprağı kavanozda saklama yöntemini öğrenince başka ne şekilde saklandığını araştırırken, tuz ile saklanan hatta kavanozun ağız kısmının kaynatıldığı şekilde saklanan yöntemlerinin de olduğunu gördüm.
      MaşaAllah hanımlarımızın beceri konusunda üstlerine yok.

      Sil
  2. Ellerinize sağlık, çok güzel bir anlatım olmuş. Afiyetle yiyin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım, Amin İnşaAllah.
      Tarif için ayrıca teşekkür ederim.
      Bu kadar kolay ve pratik bir yaprak saklama yöntemi yoktur herhalde :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...