22 Mayıs 2018 Salı

SİYEZ UNLU ÇİLEKLİ KEK

Muhterem'le Afiyetle
Ramazan ayında kek pişirilmez diye bir kural yok di mi?
Ramazan da tatlı ihtiyacımızı illâ şerbetli veya sütlü tatlılarla giderecek değiliz.
Meyveli olduğu için hafif ıslak yapısı ile çilekli kekte pek âlâ tatlı ihtiyacını giderebilir.
Ben bu keki yaparken uzun zamandır denemek istediğim siyez ununu kullandım.
Siyez unu ile tuzlu tarifler, gözleme, krep hazırladım ama ilk defa kekte kullandım.
Siyez ununu nereden bulabilirim? derseniz, ben tatil bitiminde Kastamonu'dan dönerken alıyorum veya İstanbul'da düzenlenen Kastamonu Festivallerinden, yada İstanbul Halk Ekmek büfelerinden alıyorum.
Artık en küçük İHE büfesinde bile farklı çeşitlerde ki unları bulmak mümkün.
Birde internetten siparişle alınan yerler var ama ben bugüne kadar o siteleri hiç kullanmadım.
Siyez unlu krep tarifini verirken siyez unu hakkında besin değerleri ve daha geniş bilgi vermiştim.
Siyez unlu krep tarifi 👉BURADA



çilekli kek tarifi resimli anlatım
Kekten bahsedecek olursam;
Siyez unu umduğumdan daha iyi sonuç verdi.
Bazı siyez unları iri çekildiği için, dokusu çıtır çıtır olabiliyor.
Fakat İstanbul Halk Ekmek'te ki siyez unu ince çekilmiş tam un kıvamında bir ürün.
Çilekler sulu yapıları ile keke nemli bir yapı kazandırıyor.
İsterseniz çilekleri una bulayıp, kekin üzerine dizin.
O zaman batmadan kekin yüzeyinde kalacaktır.
Piştiği zaman acele etmeyin, kalıbında soğumasını bekleyin, daha sonra servis tabağına aktarın.
Eminim siyez unu, peynirli veya zeytinli kahvaltılık tuzlu keklere çok yakışır.
Bir günde tuzlu kek olarak denemek lazım😏
"Afiyetle Kalın"

çilekle neler yapılır?
Şimdilik içinde 27 adet çilekli tarif bulunan Çilekli tarifler dosyası 👉BURADA

kek malzemeleri resmi
Not;
Malzeme resmi çekerken yumurtaları unutmuşum, sonradan ayrıca resme kolaj yaparak ekledim.
SİYEZ UNLU ÇİLEKLİ KEK;
Malzemeler; (Borcam baton kek kalıbı için)
2,5 su bardağı siyez unu,
3 adet yumurta,
1 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı yoğurt,
Yarım su bardağı sıvı yağ,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
1 çay bardağı ufalanmış ceviz içi,
7-8 adet çilek,
Kalıbı yağlamak için;
1 tatlı kaşığı margarin veya tereyağ,
1 tatlı kaşığı un.

Siyez unlu çilekli kek nasıl yapılır?
SİYEZ UNLU ÇİLEKLİ KEK TARİFİ;
Çilekleri yıkayın, dilimleyin, suyunun süzülmesi için kağıt havlunun üzerine dizin.
1. Kek hamurunu yapmak için;
Yumurtaları ve şekeri çırpın.
Yoğurt ve sıvıyağı ekleyip, karıştırın.
Siyez ununu, kabartma tozu, vanilyayı eleyerek ekleyin.
Ufalanmış ceviz içini ekleyin ve karıştırın.
Un için 2,5 bardak diye ölçü verdim fakat ununuzun özelliğine, yumurtanızın boyutuna, kullandığınız su bardağının büyüklüğüne bağlı olarak bu miktar değişebilir.
Kek hamurunuz sert olmayan akıcı kıvamda olmalıdır.
2. Baton kek kalıbını önce margarinle yağlayın, daha sonra un serpin.
3. Hazırladığınız kek hamurunu içine boşaltın.
4. Kek hamurunun üzerine çilekleri dizin.
5. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin.
Kalıbın içinde 15-20 dakika soğumasını bekleyin.

çilekli kek resmi
Servis tabağına ters çevirerek yerleştirin.
Üzerini taze çilekle süsleyin.
İyice soğuduktan sonra dilimleyerek servis yapın.

strawberry cake
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Öyle bir kural yok elbette . Hele ki bu şekilde nefis bir kek ise her zaman pişirilir . 😊 afiyetler olsun

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...