28 Kasım 2018 Çarşamba

İMAM SARIĞI PASTASI

Muhterem'le Afiyetle
Bu aralar canım çok sıkkın, 19 Kasım'da cep telefonumun ekranı kırıldı 😔
Servise bıraktık ama "20 günlük süre içinde arızası giderilir" dediler. 20 gün mü😨😱😱
"Başa gelen çekilir" dedim, evde yedekte olan ama sürümü çok eski olduğu için pek çok şeye uyum sağlamayan cep telefonu ile idare etmeye başladım.
Bu telefona kaldıramadığı için Instagram indirmedim.
8 gündür Instagram hesabıma resim yükleyemedim.
Arada laptopdan hesabıma ve Instagrama bakıyorum ama resim yükleyemeyince bir anlamı yok.
Bu sıkıntım yetmiyormuş gibi telefondan 1 gün sonra fırınım arızalandı😒
1 haftadır da onun için uğraşıyoruz.
Yeni fırın almaya niyetlendik ama artık doğalgazlı fırın üretmedikleri için bundan vazgeçmek istemedim.
Fırınımdan daha önce Aldım-Kullandım-Memnunum yazısında bahsetmiştim.
İstanbul'da elektrik bazı şehirlere göre daha pahalı olduğu için ve elektrik ne zaman kesilecek belli olmadığı için, fırını elektrikli olarak kullanmak istemiyorum.
Neyse ki fırın dün tamir oldu😃
İnanmazsınız bunca hengamenin arasında birde ütü yere düştü, şu anda ısınıyor, çalışıyor ama haznesinde su durmuyor.
Sanırım birde ütü için tamir sürecine gireceğiz 😒
Bu tür şeylere pek inanmam ama 2 yıldır Merkür Retrosu başladığı anda bizim elektrikli ev eşyalarına, elektronik eşyalara bir haller oluyor.
Geçen yıl Merkür retrosunun olduğu tarihlerde henüz 3 yıllık olan buzdolabım bozulmuştu, bu yıl ki retroda telefon-fırın-ütü 😒
Ne güzel, eskiden retro falan bilmiyorduk, yada takmıyorduk, hayat bir şekilde devam ediyordu.
Şimdi "Retronun tarihleri gelmiş mi?", "Acaba bu sefer ne arızalanacak?", "Yanlış bir şey yapar mıyım?", "Retro tarihlerinde eşya alır mıyım?" diye düşünmekten helak oluyoruz 😕
Senenin son Merkür retrosu 8 Aralık'ta bitecekmiş!
Sıkıntılarımla lafı biraz fazla uzattım, kusuruma bakmayın😔




eski tatlı tarifleri
Biraz da güzel şeylerden bahsedelim.
İmam sarığı pastası, 3-4 yıl önce çok popülerdi.
Fakat popüler olan hali, bardakla kesilmiş ve tek porsiyonluk olarak hazırlanmış haliydi.
Ben bu halini daha pratik bulduğum için bütün olarak hazırlıyordum.
Bu tatlıyı hazırladığım gün fazla vaktim yoktu, pandispanyasını hazır olarak aldım.
Aşağıda linklerini verdiğim masaların yayın tarihlerinden anlayacağınız üzere, bu tatlıyı en popüler olduğu günlerde Kasım 2015 tarihinde hazırlayıp, resimlerini çekmiştim.
Yayınlamak bu günlere kaldı, belki de daha iyi oldu.
Bir şey çok popülerken fazla göze görünmez ama aradan zaman geçince "vay beee, bir zamanlar böyle bir tarif vardı" deme fırsatını verir 😄
İmam sarığı pastasının menüsünde olduğu bir kahvaltı, bir çay olmak üzere iki masam var.

Kahvaltı Masası-56

Çay Masası-32 

 "Afiyetle Kalın"

Kuru kahveci Mehmet Efendi Mahdumları
İMAM SARIĞI PASTASI;
Malzemeler;
1 adet hazır kakaolu pasta tabanı (pandispanya),
Pandispanyayı ıslatmak için;
1 çay fincanı sıcak su,
2 çorba kaşığı toz şeker,
1 tatlı kaşığı kakao,
1 tatlı kaşığı Türk kahvesi,
Muhallebisi için;
3 su bardağı süt,
2 kahve fincanı un,
1 yumurta,
2 kahve fincanı toz şeker.
3 yemek kaşığı labne peyniri,
Kenarları için;
1,5 su bardağı Hindistan cevizi,
Üzeri için;
1 tablet bitter veya sütlü çikolata (80 gram),
Yarım paket krema (100 gram).
 
İmam sarığı pastası resimli tarif
İMAM SARIĞI PASTASI TARİFİ;
Muhallebinin malzemelerini (labne hariç) derin bir tencereye koyun, iyice karıştırın.
Tencereyi ocağa alıp, sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.
Piştikten sonra karıştıra karıştıra soğutun.
Soğuyan kremanın içine labne peynirini ekleyerek tekrar karıştırın.
1- Hazır pasta tabanının (pandispanya) alt kısmını servis tabağına yerleştirin.
Pandispanyayı ıslatmak için sıcak suya kakao ve kahve ilave edip, karıştırın.
2- Bu karışımla pandispanyanın yarısını ıslatın.
3- Üzerine hazırladığınız muhallebiden sürün.
Pandispanyanın diğer yarısını muhallebinin üzerine kapatın.
4- Üst kısmını yine kahveli karışımla hafifçe ıslatın.
Not;
En üste muhallebi sürmeyin!
Kenarlarına tekrar muhallebi sürün.
Hindistan cevizini pastanın sadece kenarlarına ve 1 santim kadar üst kenarına yapıştırın.
Not;
Hindistan cevizi, kenarlarına sürdüğünüz muhallebi sayesinde kolaylıkla yapışacaktır.
Kremayı küçük bir tencerede ısıtın, içine ufalayarak çikolatayı ekleyin.
Sıcak kremanın etkisi ile eriyen çikolatayı pürüzsüz oluncaya kadar karıştırın.
Hazırladığınız kremalı çikolatayı pastanın orta kısmına, kenar şeridinde ki Hindistan cevizini aşmayacak şekilde dökün.
Buzdolabında 2-3 saat dinlendirip, servis yapın.

Türk Kahvesi
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Muhterem Abla öncelikle çok geçmiş olsun. Umarım telefonun çabucak gelir ve ütün de tamir olur. Bu Merkür retrosu denen şeyi ilk defa senden duydum şimdi. Belki de bilmemek daha iyi :)) Hani bir söz vardır ya "çağırma" diye, dediğin gibi bildiğin zaman insan çağırma moduna giriyor :)
    Pastan harika olmuş bu arada, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim kıymetli kardeşim.
    Bende daha önce Merkür retrosunu bilmiyordum.
    İlk kez geçen yıl buzdolabı bozulunca kızkardeşim bahsetti, kızımda biliyormuş o da bahsedince haberim oldu.
    Bu yılda telefonun ekranı kırılınca yine Merkür retrosu döneminde olduğumuzu öğrendim.
    Bende senin gibi düşünüyorum, keşke hiç bu retro olayını bilmeseydim, şimdi her elektronik ve elektrikli alet kullanacağım zaman "acaba başına bir şey gelir mi?" diye bir tedirginlik yaşıyorum.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...