17 Ocak 2019 Perşembe

KAHVALTI MASASI 68-KÖYDE AİLE KAHVALTISI (11)

Muhterem'le Afiyetle
Muhterem'le Afiyetle'nin en çok ilgi gören ve talep edilen konusu kahvaltı masaları oluyor.
Bu yıl İstanbul'da misafirlerimi kahvaltı olarak değilde daha çok akşam yemeği veya akşam çayı olarak ağırladım.
Bu sebeple kahvaltı masası resimleri çekemedim.
Bu görmüş olduğunuz masayı yaz aylarında, köydeki evimizde eşimin aile üyelerine hazırladım.
Yazın köyde pek çok masa hazırladım.
Bu masalar kahvaltı, yemek olmak üzere her çeşitten masaydı.
Fakat ne yazık ki köyde bazı misafirlikler aniden geliştiği için resim çekmeye fırsat bulamıyorum.
Aile büyüklerinin olduğu masalarda da resim çekmem yadırgandığı için resim çekemiyorum.



köy kahvaltısı
Köyde kahvaltı hazırladığım zaman az kişi varsa balkona masa hazırlıyorum.
Erken kahvaltı yaparsak evin yan tarafında ki eşimin yeni yaptığı veranda da ağırlıyorum.
Geçen yıl ki aile kahvaltısını o verandaya hazırlamıştım.
Kahvaltının ve verandanın resimleri 👉BURADA
Öğle saatlerine doğru o kısım çok güneş aldığı için o saatlerde oraya masa kuramıyorum.
Çok kalabalık olduğumuz günlerde (bu masada ki gibi) evin içini tercih ediyorum.
Bu kadar çok malzemeyi dışarıya taşımak, servis için bir şey lazım oldukça içeriye girip çıkmak çok zahmetli olduğu için ev daha kolay oluyor.

kahvaltı resimleri
Her yaz mümkün oldukça, fırsat bulursam bu büyük aile masalarını kurmaya çalışıyorum.
Bu büyük ve kalabalık misafirler için pratik ve bol olan tarifleri kullanmam gerekiyor.
Bir seferinde patatesleri kızartmak gibi bir hata yaptım, saatlerce beni uğraştırdı.
Bir senede patates pizzası yaptım fakat o zaman da fırın meşgul olduğu için zaman sıkıntısı oluyor.
En pratik hali bence patates salatası, patatesleri akşamdan haşladığınız zaman hem uğraştırmıyor, hemde çok bereketli oluyor.
Börekleri sarma usulü değil, tepsiye döşenerek yapılan tepsi böreği yaparak vakit kazanıyorum.
Böreği saracaksam akşamdan sarmam gerekiyor.
Bir çeşit daha olsun, çocuklar seviyor diye ayrıca sucuklu milföy hazırlıyorum.
Yaz ayları olduğu için bol bol domates salatası hazırlıyorum.
Büyükler şarküteri ürünleri yemediği için, et kavuruyorum.
Eti, soğumasın diye son zamana kadar masaya koymadığım için resimlerde sadece 1 tabakta görünüyor.
Klasik kahvaltılıklarla menüyü tamamlıyorum.
Bu kahvaltı masası için ayrıca tatlı yapmamıştım, kurabiye vardı, onu son çaylarda servis etmiştik.


kahvalti
KAHVALTI MASASI MENÜSÜ;
Tarifin ismine tıklayarak, tariflere ulaşabilirsiniz.

kahvaltılık milföy

Sucuklu Milföy

patates salatası resmi

kahvalti

Domates-Salatalık-Biber

peynir zeytin resmi
Peynir, zeytin çeşitleri

kestane balı resmi
Eşimin yeğenlerinin ürettiği Abana Kestane Balı

akraba kahvaltısı resimleri
"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...