18 Şubat 2019 Pazartesi

TAZE ZENCEFİLLİ SEBZE ÇORBASI

Muhterem'le Afiyetle
Yemeklerinizde veya içeceklerinizde taze zencefil kullanır mısınız?
Türk mutfağında çok fazla kullanılmayan zencefil, neyse ki son yıllarda çok faydalı olması ile ilgili yapılan haberler ve yazılar dolayısı ile pek çok mutfağa girdi.
Bizde de durum böyle, ben annemde veya rahmetli ananemde zencefilli bir tarif görmedim.
Faydalı olduğunu duyduğumuz için eve almaya ve kullanmaya başlayalı en fazla 10 yıl olmuştur.
Taze zencefilin en çok kokusunu seviyorum, muhteşem bir mentol kokusu var.
Ne yazık ki acı bir tadı var, belli bir miktarı aşamıyorsunuz.
Bugünkü tarifimizden bahsedecek olursam;
Bu çorbada zencefil dışında kışlık kök sebzeler (kereviz-patates-havuç-soğan) kullandım.
Hepsini rendeleyerek kullandım, yarı yarıya su ve ayran kullandım.
İsterseniz ayran yerine süt veya süt yerine tavuk-et suyu kullanabilirsiniz.
Sebzeler piştikten sonra blenderden geçirdim.
Kullandığım sebzelerin nişastalı yapısı sebebiyle, un eklemediğim kıvamı güzel bir çorba oluyor.



zencefilli çorba resimli tarifi
Ben zencefili en çok çorbalarda kullanıyorum.Çorba pişerken içine küçük bir miktar rendeliyorum.
Aynı şekilde sebzeli pilavlarda da rendeleyerek kullanıyorum.
Birde soğuk içecekler var ki taze zencefil bu içeceklere hem ferahlık hemde çok güzel bir aroma veriyor.
Bugüne kadar tarifini verdiğim zencefilli pilav, soğuk ve sıcak içeceklerin linkini aşağıya ekliyorum.
"Afiyetle Kalın"

zencefilli tarifler
Taze zencefil ile daha önce hazırladığım tarifler;

Taze Zencefilli Sebzeli Pilav

Taze Zencefil Gazozu

Taze Zencefil Şerbeti

Taze Zencefilli Çay

TAZE ZENCEFİLLİ SEBZE ÇORBASI;
Malzemeler;
1 adet orta boy patates,
1 adet orta boy soğan,
1 adet büyk boy havuç,
1 adet büyük boy kereviz,
Yarım parmak büyüklüğünde taze zencefil,
3 su bardağı su,
2 su bardağı koyu kıvamlı ayran,
1 tutam maydanoz veya kereviz yaprağı,
Zeytinyağı, tuz, kırmızı pul biber.

sebze çorbası tarifi
TAZE ZENCEFİLLİ SEBZE ÇORBASI TARİFİ;
Soğanı küçük küçük doğrayın.
Zeytinyağında bir kaç dakika pişirin.
Kerevizin, havucun, patatesin kabuklarını soyup rendeleyin.
Tencereye ekleyin, hepsini birlikte 3-4 dakika pişirin.
Üzerine 3 su bardağı su ilave edin, bir kaç dakika kaynatın.
2 su bardağı koyu kıvamlı bir ayran hazırlayın.
Ayranın içine azar azar çorbanın sıcak suyundan ilave edin.
Sonra hepsini bir azar azar, karıştıra karıştıra tencereye ilave edin.
En son damak tadınıza uygun tuzunu ilave edin.

zencefilli çorba tarifi
Sebzeler piştikten sonra blenderden geçirin.
Son olarak incecik doğradığınız maydanoz veya kereviz yapraklarını ilave edin.
Not;
Yeşil renginin solmaması için maydanozu piştikten sonra ilave ediyoruz.
Servis sırasında kırmızı pul biber serpin.

ginger recipe
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...