8 Mart 2019 Cuma

KURU DOMATESLİ PİRİNÇ PİLAVI

Muhterem'le Afiyetle
Yemekleriniz de kuru domates kullanır mısınız?
Ben kuru domatesi çok severim.
Çorbalara, bulgur pilavına eklerim.
Ayrıca sadece kuru domatesle, yoğurtlu kuru domates hazırlarım.
Kuru domatesli tarifleri hazırlarken kullanacağınız domatesin biraz etli olmasına dikkat edin.
Bazen aşırı ince ve kuru domatesler görüyorum, onlarla yapacağınız tarifler size hiç lezzet vermeyecektir.
Kuru domates etli de olsa, kuru da olsa ben onu özellikle salata için kullanırken 5 dakika kadar kaynatıyorum.
Bazı tariflerde sıcak suda ıslatmak yeterli deniliyor ama ben ıslattığım zaman sonuçtan memnun kalmıyorum.
5 dakikalık kaynama ile daha iyi oluyor.
Tabii bu durum domatesinizin cinsine ve durumuna göre değişir.
Pirinçten bahsedecek olursam;
Ben bu tarif için "yasemin kokulu pirinç" kullandım.
Bu pirinç, diğer pilavlık pirinç çeşitlerine göre ince ve uzun oluyor.
Lapa olma durumu neredeyse hiç yok.
Bu pirinci genellikle yaş veya kuru sebze gibi bir şeyler ekleyerek kullanıyorum.
Tek başına olunca tadı bana kuru ve yavan oluyormuş gibi geliyor.
"Afiyetle Kalın"


pilav tarifi
Tarif ile ilgili linkler;

Yoğurtlu Kuru Domates

Taze Domatesli Pirinç Pilavı

Kuru Sebzeli Pirinç Pilavı 

Kuru Sebze Çorbası

yasemin kokulu pirinç
KURU DOMATESLİ PİRİNÇ PİLAVI;
Malzemeler;
7-8 adet kuru domates,
2,5 su bardağı pilavlık pirinç,
2 yemek kaşığı tereyağ,
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı,
1 su bardağı tavuk suyu,
4 su bardağı su,
Tuz.

pirinç pilavı
KURU DOMATESLİ PİRİNÇ PİLAVI TARİFİ;
Pirinçleri ayıklayıp, 1-2 saat öncesinden suda ıslatın.

kuru domatesle pilav nasıl yapılır?
Kuru domatesleri yıkayın.
Kaynayan suyun içine atıp, 5 dakika kaynatıp süzün.
Domatesleri küp küp doğrayın.

basmati pirinç
Pilav tenceresinde tereyağı ve zeytinyağını eritin.
Suda ıslanmış olan pirinci iyice süzüp tencereye ilave edin.
Pirinçleri yağda kavurmaya başlayın.
Doğradığınız kuru domatesleri de tencereye ilave edin.
Hepsini birden kavurmaya devam edin.

ev yapımı tavuk suyu
Pirinçler şeffaflaşmaya başlayınca kavurma işlemi tamamlanmış demektir.
Tencereye, pilavın daha lezzetli olması için varsa 1 su bardağı tavuk suyu ilave edin.
Ben daha önce hazırlayıp kaldırdığım, buzluğumda ki tavuk suyunu kullandım.
Tavuk suyu yoksa suyun hepsini normal su kullanabilirsiniz.
Not;
Pirincinizin cinsine göre su çekme kapasitesi değişeceği için suyu kontrollü olarak ekleyin.
Pirinçlerin üzerini biraz aşacak kadar su ilave edebilirsiniz.
Damak tadınıza uygun tuzunu ilave edin.
Not;
Tavuk suyu kullanırsanız tuz oranını dikkate almayı unutmayın!
Su kaynadıktan sonra ocağın ısısını en düşük ayara getirin.
Pilavınızın yavaş yavaş pişmesi gerekiyor.

Pilavınız, suyunu çektiği ve pirinçler yumuşadığı zaman pişmiş demektir.
Piştikten sonra demlenmesi için 10-15 dakika bekletip, servis yapın.

tomato rice
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...