6 Nisan 2019 Cumartesi

ELMALI CRUMBLE

Muhterem'le Afiyetle
Elmalı crumble (kırıntı tatlısı), elma ile yapılabilecek en kolay ve hafif bir tatlılardan birisidir.
Crumble, çarpıcı renkleri olan meyveleri; vişne-ahududu-böğürtlen-kızılcık-kırmızı erik-v.b çok sever.
Fırında piştikçe, kırıntının altında ki meyve rengini salar, üstünde ki kırıntı hamuruna meyvenin rengini verir.
Görüntü muhteşem olur.
Elmalı kırıntı tatlısında lezzet şahane oluyor fakat fazla renk oluşmuyor.
Biliyor musunuz? Ben elmalı crumble tatlısını ilk kez Emine Beder hanımın program çekimlerinde yemiştim.
2013 yılında Beyaz Tv'de yemek programı yapıyordu.
Bir bölüme benide davet etmişlerdi.
Bir günde 3 ayrı program çekiliyordu.
Benim çekimimden önce olan çekimde misafiri bir tarif yapmıştı, Emine Beder elmalı crumble yapmıştı.
Tabii çekim bitince stüdyo da olan herkes yapılan yemeklerin tadına bakıyordu.
Bize de Emine Hanımın yaptığı o muhteşem elmalı crumble'dan yemek kısmet olmuştu.
O gün, adı bize yabancı olsa da tadı çok güzel olan crumble'ı denemeye karar vermiştim.
Bugüne kadar Çilek, Kırmızı Erik, Frambuaz, Kızılcık, Vişne, İncir ile yapma fırsatım oldu.
Tariflerin linklerini aşağıya ekliyorum.


 köydeki evimiz
Elmalı Crumble'ı ise geçtiğimiz Eylül ayında köyde ki evimizde, köyde yetişen tamamen organik elmalarla hazırladım.
Bir kaç gün sonra İstanbul'a dönecektik, meyve toplamıştık.
Bu kadar bol elma olunca bende hemen bir crumble hazırlamıştım.
Crumble yaparken kırıntı bölümünde istediğiniz kuru yemişi kullanabilirsiniz.
Ben crumble yaparken genellikle bademi tercih ederim.
Fakat elmalı bir tarife ceviz çok yakıştığı için bu sefer ceviz kullandım.
Elma-ceviz ikilisini tarçınla buluşturup, muhteşem üçlüyü tamamladım.

kırıntı tatlısı tarifi
Konu ile ilgili tarifler;

Crumble (kırıntı tatlısı) Tarifleri;

Frambuazlı Crumble

Çilekli Crumble

Taze İncirli Crumble

Erikli Crumble 

Kızılcıklı Crumble

Vişneli Crumble

Elmalı Tarifler;

Elmalı Kurabiye

Elmalı Pay 

Çikolatalı Elmalı Toplar 

Elmalı Örgü Milföy

Elmalı, Kakakolu Kek

Elmalı Yalancı Profiterol

Baklava Yufkasıyla Elmalı Rulo

"Afiyetle Kalın"

apple crumble
ELMALI CRUMBLE (Elmalı Kırıntı Tatlısı)
Malzemeler; (5 adet güveç kabı için)
5 adet orta boy elma,
Yarım limonun suyu,
1 su bardağı iri kırılmış ceviz içi,
Tarçın,
Kırıntı kısmı için;
100 gram ceviz içi,
5 çorba kaşığı toz şeker,
120 gram küp küp doğranmış soğuk tereyağı,
1 tatlı kaşığı tarçın,
1 paket vanilya,
200 gram un,
Süslemek için;
Ceviz içi.

ELMALI CRUMBLE TARİFİ;
Toz şeker, ceviz içi, tarçın, vanilya, tereyağı ve unu robottan geçirin.
Hamurunuz özlü bir hamur değil, kırıntılı bir hamur olacak.
Hazırladığınız kırıntılı hamuru buzdolabında 10 dakika dinlendirin.

Elmaları yıkayın, kabuklarını soyup, rendeleyin.

 Rendelenmiş elmaların üzerine limon sıkıp, harmanlayın.

Fırına dayanıklı kaplara (ben güveç kapları kullandım) rendelenmiş elmalardan 2-3 kaşık yerleştirin.
Not;
Çok sulu meyvelerin üzerine nişasta serpilir fakat elma sulu olmadığı için nişasta eklemiyoruz.
Elmaların üzerine iri kıyılmış ceviz içi ve tarçın serpiştiriyoruz.

Hazırladığımız kırıntı hamuru ile elmaların üzerini kaplayın.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 35 dakika pişirin.

Not;
Elma renkli bir meyve olmadığı için pişince tatlının rengi fazla değişmiyor.
Fırında pişen tatlılarınızı servis yaparken üzerine birer tane ceviz içi yerleştirin.
Ilık olarak, dondurma eşliğinde servis yapın.

apple recipes
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...