17 Mayıs 2019 Cuma

PASTIRMALI KUŞKONMAZ

Muhterem'le Afiyetle
Bahar sebzelerinden olan kuşkonmaz Türk halkının çok fazla tercih etmediği bir sebze.
Çoğu semt pazarında bulunmaz, büyük pazarlarda, tercih edildiği semtlerin pazarlarında ve büyük marketlerde rahatlıkla bulunabilir.
Ben kuşkonmazı genellikle Bakırköy Pazarından alıyorum.
Geçen bahar hem çorbasının hemde kaşarlısının tariflerini vermiştim.
Bugünkü bölümde tarifini vereceğim pastırmalı kuşkonmazı geçen bahar hazırlamıştım ama tarifini vermek bu bahara kaldı.
Pastırma olarak her zaman olduğu gibi Kastamonu pastırması kullandım.



asparagus
Kuşkonmaz hakkındaki bilgileri daha önce çorba tarifinde vermiştim.
Konu ile ilgili tarifler:
Kuşkonmazlı Tarifler;

Terbiyeli Kuşkonmaz Çorbası

Kaşarlı Kuşkonmaz

Pastırmalı Tarifler;

Pastırmalı Humus

Paçanga Böreği

Baklava Yufkasından Paçanga Böreği

Pastırmalı ve Sucuklu Pizza

Pastırmalı Ala Pilav

Pastırmalı Patates

Bol Malzemeli Bayat Pide Pizzası

"Afiyetle Kalın"

pastırmalı tarifler
PASTIRMALI KUŞKONMAZ;
Malzemeler;
1 bağ kuşkonmaz,
150 gram pastırma (ben Kastamonu pastırması kullandım)
Zeytinyağı.

pastırma ile neler yapılır?
PASTIRMALI KUŞKONMAZ TARİFİ;
Kuşkonmazları yıkayın, sap kısmını sebze soyucu ile bir kat soyun.
Eğer kullandığınız kuşkonmaz çok körpe ise soyma işlemine gerek yok.
Kuşkonmazlar kullanacağınız fırın kabının içine uzun gelirse kısaltın.
Pastırmaları kuşkonmazların sap kısımlarına sarın.
Not;
Pastırma tuzlu bir besin olduğu için tuz eklemiyoruz.
Üzerlerine zeytinyağı gezdirin.

kuşkonmaz ile neler yapılır?
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pastırmalar kızarıncaya kadar pişirin.

pastırmalı kuşkonmaz resmi
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...