23 Aralık 2019 Pazartesi

KARAGÖZ TATLISI

Muhterem'le Afiyetle
Bugünkü tarifim olan Karagöz Tatlısı arşivde yayınlanmayı bekleyen tariflerimden birisiydi.
2016 yılında kahvaltıya gelen misafirlerim için hazırlamıştım.
Kahvaltı masasının resimlerini yayınlamıştım ama tatlının tarifini yayınlamaya bir türlü fırsatım olmamıştı.
Menüsünde Karagöz Tatlısı olan kahvaltı masasının resimleri 👉BURADA
 


mayalı hamur tatlısı
Karagöz tatlısından bahsedecek olursam;
Bu tatlı, maya ile hazırlanan hamurlu bir tatlı.
Ben bu tarifi ilk yaptığımda yaş maya kullanarak yapmıştım fakat yaş mayanın kokusu beni rahatsız etmişti.
Daha sonra yaptığımda İnstant maya yani kuru maya ile hazırladım.
Hamuru çok kolay toparlanan, kolay açılan bir hamur.
Mayalı bir hamur olduğu için yoğurduktan sonra bekletmeden şekil vermek gerekiyor.
Tarifi yapım aşamalarının resimlerini çekerek hazırladım.
Fakat kahvaltı misafirlerime yaptığım için tatlıyı gece hazırladım, yapım aşamalarını gece yapay ışık altında çekmek zorunda kaldım.
Bu tatlıyı ilk kez, eski blog yazarı arkadaşlarımızdan olan Dilek'te görmüştüm.
Tatlıyı ondan aldığım tarif ile yapıyorum.
"Afiyetle Kalın"

çay ve tatlı resmi
KARAGÖZ TATLISI;
Malzemeler;
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı ılık süt,
1 paket instant maya (10 gramlık)
4 veya 4,5 su bardağı un,
3 yemek kaşığı kakao,
Şerbet Malzemesi;
5 su bardağı toz şeker,
5 su bardağı su,
1 paket vanilya,
3-4 damla limon suyu.

KARAGÖZ TATLISI TARİFİ;
Ilık sütün içine mayayı ekleyip karıştırın.
Sıvıyağı ekleyip, azar azar un ekleyerek kıvamlı bir hamur oluncaya kadar yoğurun.
Hamuru 5 eşit bezeye ayırıp, yuvarlayın.

Bezelerden birisine kakao ilave edin.
Kakao kuru kalırsa çok az yağ ilave ederek yoğurabilirsiniz.

Kakao karıştırdığınız hamuru 4 eşit bezeye ayırın.
4 adet büyük boy beyaz beze, 4 adet küçük boy kakaolu bezeniz olacak.

Beyaz olan bezeyi dikdörtgen olacak şekilde açın.

Kakaolu bezelerden birisini ince uzun bir şekilde yuvarlayın.
Açtığınız beyaz hamurun kenarına yerleştirin.

Kakaolu hamur içindeyken beyaz hamuru sararak rulo yapın.

Hazırladığınız ruloyu bir kaç kez ileri geri yuvarlayarak pürüzsüz hale getirin.

Hazırladığınız hamuru 1 parmak kalınlığında dilimleyin.

Kestiğiniz dilimleri kakaolu kısmı yukarı bakacak şekilde fırın tepsisine dizin.
Diğer hamurları da aynı şekilde hazırlayın, tepsiye aralıklı olacak şekilde dizin. 

Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında, tatlının üzerinin fazla kızarmasına izin vermeden pişirin.
Tatlıyı fırına verirken şerbetini hazırlayın.
Su ile şekerin içine 1 paket vanilya ilave edin kaynatın.
Kaynadıktan 5 dakika sonra 3-4 damla limon sıkın.
5 dakika daha kaynatıp ocağı kapatın.

Tatlı piştikten sonra biraz soğumasını bekleyin.
Tatlı soğuk, şerbet sıcakken (sıcak ama kaynar değil) tatlının şerbetini dökün.

Tatlının şerbetini döktükten sonra arada bir alt üst yaparak şerbetin her yerine ulaşmasını sağlayın.
Şerbetini çektikten sonra servis yapın.

resimli tatlı tarifi
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...