26 Aralık 2019 Perşembe

KESİLMİŞ SÜTTEN LOR PEYNİR YAPIMI

Muhterem'le Afiyetle
Sokağınıza gelen sütçüden açık süt alır mısınız?
Ben çocuklar küçükken açık süt alıyordum sonra kutu sütlerin daha güvenli olduğuna inandırıldık, sütü açık değil paketli olarak almaya başladık.
Daha sonra açık sütün güvenli bir yerden alındığı zaman, kutu sütten daha faydalı olduğu söylenmeye başladı.
Kutu sütlerin pastorizasyon işlemleri ve karton kutuda bekleme süreci kutu süt için "o kadar da sağlıklı değil" imajı oluşturdu.
Birde son yıllarda sağlıklı beslenmeye önem verilmeye başlanınca, işlenmiş gıdadan uzak durma, evde kendi yemeğini, yoğurdunu hatta peynirini yapma ihtiyacı doğdu.
Uzun zamandır yine açık süt alıyorum, aldığım açık süt ile evde yoğurt yapıyorum.
Tatlı yapmak için veya yemek yapmak için lazım olunca kutu süt de alıyorum.
Bir gün yine yoğurt yapmak için sütçümüzden açık süt aldım.
Sütü kaynatmak için ocağa koydum, aradan biraz zaman geçince birde ne göreyim bizim süt kesilmeye başlamış.
Süt genellikle sıcak yaz aylarında kesilme yapabiliyor, benim sütte Haziran ayında kesilmişti.
Ne yapsam ne etsem derken, kesilmiş sütü değerlendirmek için yapılan lor peynir yapmaya karar verdim.


Kesilmiş süt ile lor peyniri yapmak için;
Kesilen sütün içine sirke ilave ederek biraz daha pişiriyorsunuz, daha sonra temiz bir tülbent yada bezin içine döküp, bezi yüksek bir yere asıyorsunuz.
Suyu iyice süzüldükten sonra yine bir süzgecin içinde tülbentin üzerine bir ağırlık koyarak tamamen suyunu çıkarmasını sağlıyorsunuz.
Süzülen suyu ile çorba yapabilir, hamur işlerinizde kullanabilirsiniz.
Hazırladığınız peynir ile neler yapabilirsiniz?
Uzun ömürlü olmadığı için fazla bekletmeden 1 hafta içinde tüketmeniz gerekiyor.
Kahvaltıda üzerine kırmızı pul biber, kuru nane, tuz, zeytinyağı ve çörekotu serperek tüketebilirsiniz.

Peynirli Börek yapabilirsiniz.

Çingene Pilavı yapabilirsiniz.

"Afiyetle Kalın"

lor peynir yapımı
KESİLMİŞ SÜTTEN LOR PEYNİR;
Malzemeler;
5 kilo kesilmiş süt,
5 yemek kaşığı sirke (ben elma sirkesi kullandım)
1 tatlı kaşığı tuz,
Temiz bir tülbent.

KESİLMİŞ SÜTTEN LOR PEYNİR YAPIMI;
Sütünüz ocakta kaynarken kesilirse içine 5 yemek kaşığı sirke ilave edin.
Sirkeyi ilave ettikten sonra 5-6 dakika daha pişirmeye devam edin.
Ocağı kapattıktan sonra tuzunu serpin, oda ısısında soğumaya bırakın.
Bu sırada peynir parçaları ve suyu ayrışmaya başlayacaktır.
Süzgeci derin bir kabın içine yerleştirin.
İçine, kenarları dışarı sarkacak şekilde temiz bir tülbent serin.
Sirke ile pişen sütü tülbent serili süzgece dökün.
Tülbenti kenarlarından tutarak toplayın, suyunun süzülmesini bekleyin.
Daha sonra tülbenti yüksek bir yere asın.
Ben mutfak dolabının kapak kulplarına astım.
Asılı olarak suyu süzüldükten sonra süzgecin içine koyup, üzerine ağır bir tencere yerleştirin.
Bu şekilde içinde kalan son sularda süzülecektir.
Suyu süzülen loru temiz bir kavanozun içine doldurun, buzdolabında muhafaza edin.

çökelek peynir
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. aa sirke de miii? bunu bilmiyordum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sirke veya limonla birlikte pişirilince lor peynir oluşuyor.
      Birde kesilmiş süte yoğurt eklenerek kaynatılıp yapılan var, o işlemin sonucunda çökelek peynir oluşuyormuş.
      Ben yoğurt ile yapılanı henüz denemedim.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...