15 Şubat 2020 Cumartesi

SİYEZ UNLU ISPANAKLI PİDE

Muhterem'le Afiyetle
Son yıllarda sağlıklı unlara olan rağbet çok arttı.
Hayatımıza ilk olarak tam buğday unu, kepekli un, çavdar unu gibi çeşitler girdi.
Sonraki yıllarda ise konu bir üst seviye olan hem sağlıklı, hemde besin değerleri ile faydalı olan unları kullanmaya geldi.
Çağımızın bize getirdiği sıkıntılardan olan gluten alerjisi veya duyarlılığı sebebiyle pek çok kişi gluten içermeyen unları kullanmaya başladı.
Bu konuda en güzel ürün, Karabuğday unu.
Bugünkü unumuz olan siyez unu gluten içeriyor ama diğer pek çok una bakarak gluten oranı daha az.
Yapılan araştırmalarda, dünyada glisemik indeksi insanlara en uygun gıda siyez unuymuş.
Bu sebeplerle siyez unu gibi unların yıldızı giderek yükseliyor.


siyez unu resmi
Bu tarifte kullandığım siyez unu hakkında;
Geçtiğimiz haftalarda Bim'e bu marka siyez unu geldi.
Bende siyez unu kullandığım için fırsatı değerlendirdim, 1 paket siyez unu aldım.
Bazı siyez unlarında ne yazık ki değirmende az çekilmesinden mi oluyor bilmiyorum ama unda  çıtır çıtır bir şeyler oluyor.
Piştiği halde o çıtırtıyı  hamurun içinde yerken hissediyorsunuz.
Bir keresinde komşumun köyünden siyez unu gelmişti, o unda da çıtırdı vardı.
Bu paketle önce, bugünkü ıspanaklı pide gibi tuzlu tarifler hazırladım.
İlk pişirdiğim tarif ıspanaklı olunca, o çıtırtının ıspanaktan geldiğiniz zannetmiştim.
Daha sonra şarküteri ürünleri ile hazırladığım pide de aynı sorun olunca sorunun iç malzemesinde değil, unda olduğunu anladım.
Sonra muffin gibi tatlı tarifler hazırladım.
Sonuç değişmedi, çıtırtıyı her hamur işinde hissettik.
Sonradan aklıma çorba tariflerinde kullanmak geldi.
Çorba için hazırlanan meyane veya soslarda o çıtırtıyı hissetmedik.
Bu markanın birde mavi şeritli siyez unu var, belki o ürün tam çekilmiştir ve sorun çıkmıyordur.

pamuk gibi pide
Gelelim pide ile ilgili notlara;
Pide için her zaman kullandığım pide tarifimi kullandım.
Beyaz un yerine siyez unu kullandım.
İç malzemesi olarak ıspanak tercih ettim.
Ayrıca pastırmalı olarak da hazırladım, onun tarif linkini de aşağıya ekledim.
Ispanağa beyaz peynir ve kaşar peynir çok yakışıyor.
Bu sefer kaşar peyniri tercih ettim.
Kaşar peynirini çiçekli kurabiye kalıbı ile kesip, şekilli olarak ıspanağın üzerine yerleştirdim.
Pişirmek için kalıp olarak tart kalıbı kullandım.
Pişirmek için Borcam gibi ısıya dayanıklı cam ürünler kullanabilirsiniz.
Bol resimli tarif sizleri bekliyor.

ayran pide

Ispanak ile hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA

Siyez unu ile hazırladığım diğer tariflerim;

Siyez Unlu Krep  (siyez unu hakkındaki bilgiyi bu yazıda görebilirsiniz)

Siyez Unlu Tahinli Kurabiye

Siyez Unlu Pastırmalı Pide

Siyez Unlu Çilekli Kek

Karabuğdaylı, Yayla Çorbası (bu çorbanın meyanesinde siyez unu kullandım)

"Afiyetle Kalın"


siyez unlu tarifler
SİYEZ UNLU ISPANAKLI PİDE;
Malzemeler; (2 adet pide için)
Pide Hamuru Malzemesi;
1 adet küçük paket (10 gramlık) instant maya,
1 su bardağı ılık su,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 adet yumurta,
2 tatlı kaşığı tepeleme toz şeker,
2 tatlı kaşığı tuz,
Aldığı kadar siyez unu (tahminen 5-5 buçuk su bardağı)
Not;
Un miktarı kullandığınız unun kalitesine, ince yada kalın olmasına bağlı olarak değişebilir.
İç malzemesi için;
Yarım kilo ıspanak,
2 adet kuru soğan,
Zeytinyağı, tuz,
4-5 dilim kaşar peynir.
Üzeri için;
Zeytinyağı,
1 adet yumurta sarısı.
Kalıbı yağlamak için;
Biraz sıvı yağ ve un.

SİYEZ UNLU ISPANAKLI PİDE TARİFİ;
Hamuru yoğuracağınız derin kabın içine ılık suyu dökün.
İçine 1 paket instant mayayı dökün.
Toz şekeri, yağı dökerek yavaş yavaş karıştırmaya başlayın.
Yumurtayı ekleyin, tuzunu ilave edin.
Azar azar siyez ununu ilave etmeye ve yoğurmaya başlayın.
Hamur pürüzsüz oluncaya kadar yoğurup, toparlayın.

Hamurun üzerini temiz bir bez ile örtün, sıcak bir yerde 20 dakika mayalanmaya bırakın.

Hamur mayalanırken iç malzemesini hazırlayalım.
Ispanakları ayıklayıp, doğrayın.
Toprak ve kumdan temizlenmesi için iyice yıkayın.
Süzgecin içine koyduğunuz ıspanağın üzerine 1 çaydanlık dolusu kaynar su dökün.
Bu işlem ıspanağın buruk tadını almaya yardımcı oluyor.
Tencereye yarım çay bardağı kadar zeytinyağı dökün.
Küçük küçük doğradığınız soğanları şeffaflaşıncaya kadar pişirin.
İçine, süzgeçte bekleyen ıspanakları suyunu sıkarak ekleyin.
Damak tadınıza uygun tuzunu ekleyin.
Hiç su eklemeden 3-4 dakika arada karıştırarak pişirin.
Soğuması için ocağın üzerinden alıp, kapağını açın.

mayalı hamur tarifleri
20 dakika bekleyen hamurun üzerini açın.
Hamuru ikiye ayırın, yuvarlayarak pezileyin.

siyez unlu pide resmi
Tezgahın üzerine biraz un serpin.
Hamur pezisini kalıbınızın büyüklüğünden bir santim kadar büyük açın.

Yağlayıp, çok az un serptiğiniz kalıbın içine açtığınız hamuru yerleştirin.
Fazla olan kenar kısmını bir santim kadar içeriye katlayın.

Hamurun ortasını zeytinyağı ile yağlayın.

Kenar kısmına yumurta sarısı sürün.

Pişirip, soğuttuğunuz ıspanağı pidenin ortasına yerleştirin.

Üzerine kalıpla kestiğiniz kaşar peynirleri yerleştirin.
"Şekil vermekle uğraşamam" derseniz, kaşar peyniri küp küp doğrayıp ekleyebilirsiniz.

Önceden ısıttığınız 180 derecelik fırında pişirin.

Pideyi piştiği kalıptan veya tepsiden alıp servis tabağına yerleştirin.
Mutlaka sıcak olarak servis yapın.

bakır bardakta ayran
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...