4 Mayıs 2020 Pazartesi

AYVA TATLISI

Muhterem'le Afiyetle
Ramazan ayının 10. gününü geride bıraktık.
Bu yıl Ramazan ayı Korona virüs sebebiyle, camilerde teravih ve iftar davetleri olmadığı için buruk geçiyor.
Virüsün daha fazla zarar vermesini engellemek için, bir an önce bitmesi için gereken neyse onu yapmaya razıyız.
Rabbim sağlıcakla bu süreci atlatmayı, bir sonraki Ramazan'a erişmeyi nasip etsin İnşaAllah.


ayva tatlısı sunum
Kış meyvesi olan Ayva, sert yapısı sebebiyle meyve olarak çok fazla talep edilmez.
Ayva, meyve olarak tüketildiği gibi daha çok reçeli ve tatlısı yapılır.
Kış aylarında canınız tatlı istediğinde, "hamur tatlısı olmasın" dediğiniz anda imdadınıza yetişir.
Şekerini kendi istediğiniz miktarda ayarlayabilirsiniz.
Ben bir keresinde diyette olan misafirim için şeker kullanmadan, tarçın çubuğu ile toz tarçın serperek, içine ayrıca ayva rendeleyerek tatlandırma yapmıştım.
Tadı gayet güzel olmuştu, misafirim sıfır şeker olduğu için çok memnun olmuştu.

Gelelim bu ayva tatlısının hikayesine;
Bu ayva tatlısını Ocak ayında gelen yemek misafirlerime hazırlamıştım.
Akşam yemeği masasının resimleri 👉BURADA
Menüye karar verirken, hamur tatlısı yerine meyveli bir tatlı yapmaya karar vermiştim.
Beni daha az uğraştıracak zannetmiştim ama yanılmışım.
Büyük fırın tepsisini dolduracak kadar ayvayı tek tek soyup, içlerini oymak çok fazla vaktimi aldı.
Tatlıya bu rengini veren şey ise uzun uzun pişmesi değil, dilimleyerek tepsiye koyduğum 1 adet pancar sebebiyle oldu.
Ayva tatlısının rengini tutturmak her zaman mümkün olmuyor.
Bunun ilk sebebi ayvanın çeşidinden kaynaklanıyor.
Daha sonra pişirme teknikleri ve yardımcı ürünler renk konusunda yardımcı oluyor.
Pişirme tekniklerinde uzun sürede fırında pişirmek veya kabukları ve çekirdekleri ile pişirmek var.
Ben kabuk ve çekirdekle her zaman pişiriyorum ama renk konusunda bir faydası olduğunu düşünmüyorum.
Ayva çekirdeğinin en büyük özelliği, bulunduğu suya jöle kıvamını vermek.
Ayva ile reçel yaparken çekirdeği dışında, hiç bir ek ürün kullanmadığım halde muhteşem bir renge sahip oluyor.
Buna, daha fazla şeker ile daha uzun sürede pişmesi sebep oluyor olabilir.
Renk konusunda birde yardımcı ürünler var, mesela bugünkü tarifte kullandığım "Hibiskus" veya yukarıda resmini gördüğünüz pancarla pişirme veya vişne suyu ile pişirme, birde lohusa şekeri ile pişirme var.
Rengi ne olursa olsun, ayva tatlısı kışın yapılacak en güzel tatlılarından birisidir.

quince
Ayva ile ne yazık ki çok fazla tarifim yok, İnşaAllah bir daha ki kış mevsiminde bu listeyi biraz daha arttırabilirim😊

Ayva ile hazırladığım tarifler;


"Afiyetle Kalın"

AYVA TATLISI;
Malzemeler;
3 adet ayva,
12 yemek kaşığı toz şeker,
2 su bardağı su,
1 adet çubuk tarçın,
1 yemek kaşığı hibiskus (isteğe bağlı)
Yarım limon,
Servis için;
Kaymak,
Ceviz içi,
Antep fıstığı.

kabak oyacağı alaeti
AYVA TATLISI TARİFİ;
Ayvaları yıkayın, kabuklarını soyun.
Ortadan ikiye kesin, çekirdek yatağını ve sap kısmı çıkarın.
Çekirdeklerini sakın atmayın!
Not;
Ben ayvanın çekirdek yatağını kabak oyacağı ile çıkarıyorum.
Hem daha kolay oluyor, hemde çukur kısmı daha muntazam oluyor.

Kabuklarını soyup çekirdek kısmını çıkardığınız ayvaları, kararmaması için limonlu suyun içinde bekletin.

Ayva tatlısını fırında da, ocakta da pişirebilirsiniz.
Ben az miktarda yapacağım zaman tencerede, çok yapacağım zaman fırında pişiriyorum.
Dibi geniş bir tencereye ayvaları yerleştirin.
Not;
Alt kısmına ayvanın kabuklarını da yerleştirebilirsiniz, onlarda şerbetle pişince ayrıca güzel oluyor.
Ayvaların içine 2'şer yemek kaşığı toz şeker serpin.

Ayvanın çekirdeklerini de tencereye ekleyin, çekirdekler suyun jöleli bir kıvam almasını sağlıyor.
Çubuk tarçını tencereye yerleştirin.

hibiskus resmi
Ayva tatlısına renk vermesi için bu tarifte 1 yemek kaşığı kadar "Hibiskus" kullandım.
Hibiskus son yıllarda ülkemizde de çok kullanılan, şerbeti de yapılan bir bitki olduğu için baharatçılarda rahatlıkla bulabilirsiniz.

ayva tatlısı tarifi
Hibiskus'u şeker eriyince ekledim, isterseniz en başından tencereye ilave edebilirsiniz.
Tatlınız pişerken arada sırada kaşıkla, suyunu ayvaların üzerine gezdirin.
Not;
İsterseniz ayvanın çukur kısmını ayva veya elma rendesi ile doldurup, o şekilde pişirebilirsiniz.
Düşük ısıda, ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirin.
Piştikten sonra piştiği tencerenin içinde soğutun, daha sonra servis tabağına alın.

Ayva tatlınız soğuduktan sonra servis tabağına alın, ortasında ki çekirdek kısmına kaymak yerleştirin.
Üzerine ceviz içi ve ufalanmış Antep fıstığı gibi kuru yemişler serpin.

quince recipes
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...