17 Temmuz 2020 Cuma

AKŞAM YEMEĞİ-18

Muhterem'le Afiyetle
Corona virüs sebebiyle geçirdiğimiz sıkıntılı bir kış ve baharın ardından, pek çok kişi gibi bizde seyahat yasağı kalkınca kendimizi memleketimizde bulduk.
İstanbul'da olduğumuz günlerde aklımız hep Kastamonu, Çatalzeytin de bulunan evimizdeydi.
Şehirde apartman hayatında, üstelik ülkece karantina sürecinde olmak çok yıpratıcıydı.
Haziran ayının ilk günlerinde geldiğimiz köydeki evimizde günler çok daha rahat geçiyor.
Daha önceki yazılarımda bahsetmiştim, bu sene ayrıca küçük birde bahçemiz var.
Ev işleri, başka işler derken bu sene birde bahçe işleri ile ilgileniyorum.
Allah nasip etti, ilk kabaklarımızı, salatalıklarımızı ve kıvırcıklarımızı yedik çok şükür.
Şimdi domates ve taze fasulyenin ürün vermesini bekliyoruz.

Burada bahçe ve diğer işler gündüz çok vaktimi alıyor.
Akşamda yorgunluktan laptobu açıp, yazı hazırlayacak halim kalmıyor.
Yayınlanacak pek çok yazlık tarifim var.
Ayrıca bu yıl köye geldiğimiz günden beri, ara ara küçük mütevazi yemek masaları hazırlayıp resimlerini çektim.
Bu masaların özelliği sadece aile üyelerinin olduğu, misafirin olmadığı küçük günlük masalar.
Bu yıl Corona virüs sebebi ile hiç kimseye misafir olmadık, misafir ağırlamadık.
Bu masa resimlerini mütevazi yemeklerle, hepimizin evinde bulunan malzemelerle hazırladım.
Bugünkü masanın hazırlanma aşaması evde ekmek olmaması ile başladı.
Köyde en yakın bakkal 2 kilometre uzakta, bakkala gitmek (arabayla da olsa) gözünüzde büyüyünce hemen pratik çözümler oluşturuyorsunuz.
Eşim gözleme yapmamı önerince "akşamdan haşlanmış fasulye ile piyaz yaparım, Nohut Dürüm 
tarifinde ki gibi dürüm yapar yeriz" diye düşündüm.
Yaz aylarında masamdan yoğurtlu salataları eksik etmemeye çalışıyorum.
Bu masa için yoğurtlu kuru domates hazırladım.
O günlerde yeni çıkan kirazı dalından koparıp, menüye ilave ettim.

AKŞAM YEMEĞİ MENÜSÜ;
Yemeklerin ismine tıklayarak tariflerine ulaşabilirsiniz.

ev yapımı gözleme

piyaz

yoğurtlu salata önerisi

Mevsim meyvelerinden; Kiraz

yaz akşamı yemeği
"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...