13 Kasım 2020 Cuma

ŞEKERSİZ ERİK MARMELATI

Muhterem'le Afiyetle

Son dönemde yazılarımda Koronavirüs'ten bahsetmiyordum.
Fakat son günlerde çevremden çok sayıda Korona hastası haberi almaya başladım.
Çok sevdiğim bir büyüğümün de ne yazık ki vefat haberini aldım.
Bu virüsün hiç şakası, boş vermişliği yok.
Koronavirüs soğuk havalarda iyice etkisini arttırdı.
Buna kapalı ortamlarda daha çok durulması da sebep olabilir.
"bunca zamandır bana bir şey olmadı" deyip, tedbirleri gevşetmek de buna sebep olmuş olabilir.
Lütfen tedbirli davranmaya devam edin, özellikle maskeyi ihmal etmeyin, maskesiz hiç bir yere çıkmayın, el hijyenine dikkat edin.
Hasta ziyaretlerini, taziyelere gitmeyi, ev gezmelerini, akraba ziyaretlerini bırakın.
Markette, pazarda olan işlerinizi hızlı bir şekilde bitirip, hemen evinize dönün.
Rabbim hepimize bu süreçten sağlıcakla çıkmayı nasip etsin İnşaAllah.

rafine şekersiz marmelat

Bugünkü tarifim, şekersiz marmelat tarifi arayanlar için çok uygun bir tarif.
Bu tarifte marmelat, rafine toz şeker ile değil, kuru üzüm ile tatlandırılıyor.
Tadını sorarsanız, bence gayet lezzetli ve güzel oluyor.
İçinde şeker olmadığı hiç belli olmuyor.
Bu tarifin tek bir kusuru var, o da içinde şeker olmadığı için dışarda saklamaya dayanıklı bir ürün değil.
Marmelatı yaptıktan sonra buzdolabında saklamanız gerekiyor.
Kavanozları sıcakken doldurup, kapatsanız da yine buzdolabında durması gerekiyor.

Biliyor musunuz?
Ben bu yıl 2 defa "Şekersiz Erik Marmelatı" yaptım.
20 Ağustos'ta köydeki evimizi kapatıp, İstanbul'a dönerken kapımızın önündeki erik ağacımızdan bol bol erik toplayıp getirdik.
Önemli bir kısmını akraba, komşu ve arkadaşlarımıza dağıttık.
"Elimizde kalan erikleri nasıl değerlendirsem?" diye düşünürken bu tarifi gördüm.
Önce köyden getirdiğim mürdüm erikleri ile deneme amaçlı pişirdim, deneme olduğu için tarifin yapım aşamasını, resimlerini hiç çekmedim.
Fakat marmelat o kadar güzel oldu ki, "bunu mutlaka tekrar yapıp, tarifini paylaşmalıyım" dedim.
Pazardan aldığım eriklerle tekrar marmelat yaptım.
Bu sefer yapım aşamasının da resmini çektim.

 
Mürdüm Eriği ve diğer Erik çeşitleri ile hazırladığım tarifler;

 

 


Mürdüm Erik Kompostosu👈Köydeki Erik ağacımızı bu yazıda görebilirsiniz.
  
Diğer Erik cinsleri ile hazırladığım tariflerimi görmek için, bakınız;


 
"Afiyetle Kalın"

ŞEKERSİZ ERİK MARMELATI;
Malzemeler;
1 kilo Mürdüm Eriği,
1 su bardağı kuru üzüm,
1,5 su bardağı su,
1 adet çubuk tarçın,
1 paket vanilya,
Yarım limon.

ŞEKERSİZ ERİK MARMELATI TARİFİ;
Erikleri iyice yıkayın, ortadan ikiye bölün.
İçindeki çekirdeklerini çıkarın.
Derin bir tencerenin içine yerleştirin.
 
Kuru üzümleri, üzerindeki tozdan arınması için 10 dakika kadar ılık suyun içinde bekletin.
Beklediği suyu süzüp, tekrar yıkayın ve eriklerin içine ekleyin.
 
1 adet çubuk tarçını tencereye ilave edin.
 
Ben reçel ve marmelat yaparken içine hep vanilya eklerim.
Bu tarifte de vanilya kullandım.
1 paket vanilyayı tencereye ilave edin.

1,5 su bardağı su ilave edin.
Tencereyi ocağa yerleştirin, kaynayıncaya kadar orta hararette, daha sonra düşük ısıda pişirmeye başlayın.

Erikler kaynadıkça yumuşayacak, rengi iyice suyuna çıkmaya başlayacaktır.
30 dakika kaynayınca üstteki kıvamı alıyor.

Erikler yumuşayıp suyu da kıvama gelince, 1 yemek kaşığı kadar limon suyunu tencereye ilave edin.
Limon suyunu ekledikten sonra 5 dakika daha kaynatın, ocağı kapatın.
İçindeki tarçın çubuğunu çıkarın.

El blenderi ile pütürsüz oluncaya kadar çırpın.
Dikkat;
Tarçın çubuğunu içinden çıkardığınızdan emin olun.
Kaynar halde ki marmelatı temiz ve kuru kavanozlara doldurun.
Kavanozun ağzını yeni kavanoz kapakları ile iyice sıkarak kapatın. 
Kavanozları soğuyuncaya kadar kapaklarının üzerine ters olarak dizin.
Soğuduktan sonra buzdolabında saklayın.

Yukarıda gördüğünüz kavanozlardan uzun olanları köyden getirdiğim mürdüm erikleri ile, diğer 3 tanesini pazardan aldığım mürdüm erikleri ile hazırladım.
Köyden gelen eriklerin rengi çok daha güzel oldu.
 
"Afiyet Olsun"
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...