8 Temmuz 2021 Perşembe

BULGURLU, GELİNCİK OTU YEMEĞİ

Muhterem'le Afiyetle

Bugunkü yemeğimiz sıcak yaz günlerine uygun, hafif bir yemek.
Bu tarifte Gelincik otu kullandım ama bu tarifi pazı, semizotu gibi farklı ot ve sebzelerle de yapabilirsiniz.
Salça yerine bol bol domates kullanabilirsiniz.
Bulgur yerine pirinç kullanabilirsiniz ama sanki bu tarz ot yemeklerine bulgur daha çok yakışıyor.
İçinde bulgur olan yemeklere ben kuru naneyi çok yakıştırıyorum ve mutlaka kullanıyorum.
Yemeğiniz piştikten sonra isterseniz yoğurt ile birlikte servis yapabilirsiniz.


tam tane bulgur

Bulgur olarak ben "tam tane bulgur" çeşidini yani iri bir bulgur çeşidi kullandım.
Yemeği hem daha lezzetli, hem de daha doyurucu yaptı.
Tabii bu bulgur diğerinden daha büyük olduğu için biraz daha fazla su çekiyor. 

gelincik otu resmi

Konu ile ilgili tarifler;
 
Gelincik Otu Kavurması  👈Gelincik otu hakkındaki bilgiler bu yazıda. 
 
 

"Afiyetle Kalın"

yenilebilir ot tarifleri

BULGURLU, GELİNCİK OTU YEMEĞİ;
Malzemeler;
1 bağ gelincik otu,
1 adet büyük boy kuru soğan,
1 büyük çay bardağı bulgur,
1 adet kırmızı biber, 
1 yemek kaşığı salça,
2 yemek kaşığı kuru nane,
1 çay kaşığı kırmızı pul biber,
Tuz, Zeytinyağı.

BULGURLU, GELİNCİK OTU YEMEĞİ TARİFİ;
Gelincik otunu ayıklayıp, yıkayın.
Tencereye yarım çay bardağı kadar zeytinyağı dökün.
Doğradığınız soğanı içine ilave edip, bir kaç dakika pişirin.
Kırmızı biberi küp küp doğrayın, tencereye ilave edip, bir kaç dakika pişirin. 
Salçayı ilave edip, bir kaç defa çevirin.
Yıkadığınız gelincik otunu ilave edin, bir kaç dakika pişirin.
Ayıklayıp, yıkadığınız bulguru ilave edin.
Kuru nane, kırmızı pul biber ve damak tadınıza uygun tuzunu ilave edin.
Tencereye 2 su bardağı su ilave edin.
Not;
Benim kullandığım bulgur çok su çekiyordu, siz bulgurunuzun çeşidine göre daha az ilave edebilirsiniz.
Su miktarı yemeğin üzerine azıcık çıkacak kadar olsun.
Ocağın en kısık ayarında ağır ağır pişirin.

 "Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...