18 Eylül 2021 Cumartesi

SÜZME YOĞURTLU, SOĞANLI SALATALIK

Muhterem'le Afiyetle
Bugün uzun zaman sonra ilk yemek tarifimi vereceğim.
Bayram kutlamaları ve güncel bir yazı haricinde en son 2,5 ay önce yemek tarifi vermişim.
Burada tarif yazmaya fırsat bulamadım ama bahar ve yaz ayları boyunca tarif resimleri çekmeye devam ettim.
Köyde olduğum günlerde yazı yazmak için hiç vakit bulamıyorum.
Döndüğüm zaman da tam kışlık hazırlama zamanlarıydı, onlarla uğraşmaktan fırsat bulamayınca tariflerin yayını bu kadar uzadı. 
 

yoğurtlu salata
Tariften bahsedecek olursam;
Yaz sıcaklarında en çok hafif yemekler, salatalar tercih ediliyor.
Salata yoğurtlu olursa daha da güzel oluyor.
Bu tarifi ilk olarak Pinterest'te görmüştüm.
Tarif yabancı bir siteye ait, orjinal tarif 👉BURADA 
Glutensiz ve vejetaryen tarif olarak sınıflandırılmış.  
Orjinal tarifte süzme yoğurt yerine ekşi krema kullanılıyor.
Benim elimde ekşi krema yoktu, onun yerine süzme yoğurt kullandım.
Süzme yoğurt koyu kıvamı ve tok tadı ile bu tarife çok iyi uyum sağladı.
Soğan olarak daha tatlı ve çiğ yemeye uygun olduğu için kırmızı soğan kullanılmış.
Genel olarak salatalık ve kırmızı soğan ikilisi ortaya çok güzel sonuçlar çıkarıyor ama bu tarifte işin içine birde süzme yoğurt giriyor.
Yoğurt ve soğan ikilisi ilk anda kulağa hoş gelmiyor ama bence şaşırtıcı derecede güzel oldu. 
Dereotu, sarımsak ve sızma zeytinyağı ile salata hazır hale geliyor.
Bu arada; Orjinal tarifle 2 yemek kaşığı sirke kullanılmış ama ben tercih etmedim.
"Afiyetle Kalın"
 
SÜZME YOĞURTLU, SOĞANLI SALATALIK;
Malzemeler;
2-3 adet salatalık,
1 adet büyük boy kırmızı soğan,
1 büyük su bardağı süzme yoğurt,
4 diş sarımsak,
4-5 dal dereotu,
Kırmızı pul biber,
Tuz, zeytinyağı.
 
SÜZME YOĞURTLU, SOĞANLI SALATALIK TARİFİ;
Salatalıkları iyice yıkayın,
Kabuklarını soymadan ince ince dilimleyin.
Kırmızı soğanın kabuklarını soyun, ince ince dilimleyin.

yaz salatası
Derin bir kasenin içine dilimlediğiniz soğanı ve salatalığı yerleştirin.
Yıkayıp doğradığınız dereotunu, süzme yoğurdu, dövülmüş sarımsağı, damak tadınıza uygun tuzunu ilave edin.
Bu aşamada 1-2 yemek kaşığı zeytinyağı ilave edin.
Daha sonra üzerine tekrar yağ dökeceğiz.

meze-garnitür
Bütün malzemeyi iyice karıştırın.
 
Creamy Cucumber Salad
Hazırladığınız salatayı servis tabağına yerleştirin.
Üzerine sızma zeytinyağı dökün, kırmızı pul biber serpin.
İsterseniz dereotu ile süsleyebilirsiniz.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...