4 Aralık 2021 Cumartesi

AKŞAM YEMEĞİ 26-SAKATAT MASASI

Muhterem'le Afiyetle

Bu yaz köydeki evimizde masa resimleri çekmek için pek vaktim olmadı.
2 yemek masası ve 1 kahvaltı masası resimleri ile İstanbul'a döndüm.
Sonbahar da tekrar köye gittiğimiz zaman bu fırsatı değerlendirdim.
1 kahvaltı masası, 3 ayrı yemek masası hazırlayıp resimlerini çektim.
Yemek masalarından ikisi konsept masalar oldu, birisi balık masası, diğeri de bugünkü resimlerin olduğu sakatat masası oldu.
Bu masalardaki amacım, yemek menüsü önerilerinde bulunmak ayrıca "sakatat yemeklerinin yada balığın yanında ne iyi gider" diye düşünenler için tavsiye vermek.
Bugünkü konumuz sakatat yemekleri ve menüsü olacak.
Balık masasına ait resimler ve menü 👉BURADA

Yaz aylarında masa resmi çektiğim zaman, arkada görünen kestane ve ceviz ağaçları yemyeşil oluyor.
Sonbahar da ağaçların yapraklarının çoğu sararıyor, bir kısmı döküyor.
Kestane ve ceviz gibi sonbahar aylarında meyve veren ağaçlarında meyvelerini toplama zamanı olduğu için çoğunun üzerinde meyveleri oluyor.
Daha önce köyde sonbaharda bu kadar uzun süre kalmamıştım.
Ağaçların bu halini görmek bu seneye kısmet oldu.

Menüden bahsedecek olursam;
Çorba olarak un çorbası tercih ettim, daha önce tarifini vermediğim için o gün ayrıca yapılış aşamalarının resmini de çektim, geçtiğimiz günlerde yayınladım.
Ciğeri yahni olarak pişirmeyi tercih ettim.
Böbrekleri ızgarada pişirdim.
Kuzu böbreğini ızgarada pişirmeden önce sivri biberleri pişirdim.
Daha sonra soğan ve sarımsak dilimlerini, en son böbreği pişirdim.
Bol domatesli bulgur pilavı hazırladım.
Hem sakatat menüsüne, hemde balık menüsüne çok yakışan soğan salatası yaptım.
Ayrıca yoğurtlu kereviz salatası hazırladım. 
Evde bulunan mor lahana turşusunu da salata çeşitlerine ekledim.

yemek önerisi

AKŞAM YEMEĞİ MENÜSÜ;
Yemeğin ismine tıklayarak tarifine ulaşabilirsiniz.

ilik sulu un çorbası

Pembe güllü masa örtüsü

közlenmiş biber

Izgara Biber

1 yorum:

  1. Özellikle ciğer yahnisine bayıldım. Ne kadar güzel bir sofra olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...