9 Ocak 2022 Pazar

KAHVALTI MASASI-75

Muhterem'le Afiyetle

Hafta içi, Koronavirüs sebebiyle uzun bir aradan sonra ilk defa İstanbul'da ki evimizde misafir ağırladım.
En son Şubat 2020 de kahvaltı misafiri ve Mart 2020 tarihinde de yemek misafirlerimi ağırlamıştım.
Virüs, Mart ayından sonra ülkemizde dahil tüm dünyayı etkisi altına almıştı.
Köydeki evimizde ise; orada yaz aylarında bulunduğumuz için, virüsün etkisini azalttığı zamanlar olduğu için, ayrıca balkon-veranda gibi açık havada yemek imkanı olduğu için misafir ağırlamaya köyde devam ettim.

Bugünkü kahvaltı masasından bahsedecek olursam;
Kışlık sebze ve meyvelerin yoğunlukta olduğu bir menü hazırladım.
Böreği ıspanaklı yaptım, ayrıca birazını da çok sevdiğimiz yumurtalı ve peynirli olarak hazırladım.
Yumurtalı pırasa pişirdim.
Abimin çok sevdiği kuzu yüreği pişirdim ama pişmiş yüreğin yağı çok çabuk donduğu için masaya oturmadan önce servis tabağına koyamadım.
Resimlerde tabağı boş görünen tabakların diğerinde ise annemin hazırlayıp getirdiği "Balkabaklı, Karalahana Sarması" vardı.
Ayrıca sürpriz olarak kızkardeşim de "Kemikli Etli Karalahana Sarması" getirmiş.
Onların resimlerini aşağıda menü resimlerinin arasında görebilirsiniz.
Rokalı, top peynirli salata hazırladım.
Roka yemeyenler için ayrıca söğüş olarak domates salatalık doğradım.
Birgün önce markette görünce tatlı yapmaya karar verdiğim balkabağı ile kabak tatlısı yaptım.
Kendi yaptığım reçellerle menüyü tamamladım.

menü önerisi

KAHVALTI MASASI MENÜSÜ;
Yemeğin ismine tıklayarak, tarifine ulaşabilirsiniz.



Peynirli Börek

Kuzu yüreği

Yağı çok çabuk donduğu için, masada servis tabağına en son yerleştirdiğim;

Annemin yaptığı, sonradan geldiği için masanın genel resimlerinde görünmeyen; 

Kızkardeşimin yaptığı, sonradan geldiği için masanın genel resimlerinde görünmeyen; 

kahvaltılık yumurta tarifi

kahvaltılık salata

Roka salatası tercih etmeyenler için; Söğüş Domates-Salatalık

balkabağı tatlısı

Kabak tatlısını sade olarak servis tabağına yerleştirdim. Servis yapacağım zaman ufalanmış ceviz içi, tahin ve tarçın ile servis yaptım. Servis esnasında herkes istediği malzemeyi tercih etmiş oldu.

şekersiz reçel çeşitleri

Reçellerim;




"Afiyetle Kalın"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...