14 Haziran 2022 Salı

AKŞAM YEMEĞİ-28

Muhterem'le Afiyetle
Bu masayı geçen yaz köyde olduğumuz günlerde hazırlamıştım.
Temmuz ayının ortalarıydı, havaların iyice ısınmaya başladığı günlerdi.
Kastamonu'da Enginar bulamadığım için, giderken İstanbul'dan bol bol Enginar getirmiştim.
Getirdiğim enginarlarla, çocukların köye geldiği günlerde masalar hazırlayıp, tariflerimde kullanırım diye düşünmüştüm.
İlk olarak zeytinyağlı, bezelyeli olarak bu masadaki enginarları pişirdim.
Diğer enginarları pişirmeye fırsat bulamadan 11 Ağustos'ta, Bozkurt'ta sel felaketi oldu.
Daha önce sel felaketi ile ilgili, o günlerde yaşananlarla ilgili bir yazı hazırlamıştım.
Bizim köyümüzde de elektrik, telefon hatları ve internet kesilip günlerce gelmeyince, mecburen toparlanıp, Kastamonu Merkez'e gitmek zorunda kalmıştık.
Sonraki günlerde diğer enginarları Kastamonu'da oğlumun evinde pişirmek kısmet olmuştu.

yaz masaları için menü önerisi
Menüden bahsedecek olursam;
Menüyü oluştururken yaz günleri ve sıcak havalarda çorba tercih edilmediği için çorba pişirmedim.
Zeytinyağlı olarak bezelyeli enginar pişirdim.
Köfteyi şişte yapmaya karar verdim.
Klasik köfte hamurunu hazırladım, şişlere geçirerek şekil verdim, fırında pişirdim.
Yanına pirinç pilavı hazırladım.
Körpecik sivri biberleri çok az yağda kavurdum.
Yoğurtlu salata olarak, o günlerde bahçede bol bol bulunan kabak ile Nuraniye hazırladım.
Yaz masalarının olmazsa olmazları ya kavun, ya karpuzdur.
O gün bizde kavun vardı, onunla menüyü tamamladım.

dinner menu
AKŞAM YEMEĞİ MENÜSÜ;
Yemeklerin ismine tıklayarak tariflerine ulaşabilirsiniz.

rice pillav

meat bowl

artichoke olive oil


kavrulmuş biber
Biber Kavurması

Kavun

akşam yemeği resimleri
"Afiyetle Kalın"
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...