11 Ağustos 2022 Perşembe

KAMBER BİBERİNDE FIRIN MAKARNA

Muhterem'le Afiyetle

Uzun zamandır makarna tarifi vermemiştim, bugün farklı bir makarna tarifi vereceğim.
Bu tarif fırında pişen bir makarna tarifi.
Diğer tariflerden ayıran en önemli özelliği kamber biberin içinde pişmesi.
Ben bu tarifte kamber biber kullandım ama içi doldurulabilecek diğer biber çeşitleri ile de bu tarifi hazırlayabilirsiniz.
Makarna modeli olarak, küçük boyutlarda olduğu için boncuk makarna tercih ettim. 
Haşlanmış makarnanın içine kırmızı biber doğrayıp, biberlerin içine doldurdum.
Üzerine birer dilim kaşar yerleştirip, fırında pişirdim.
İsterseniz makarnanın içine kavrulmuş kıyma veya beyaz peynir ilave edebilirsiniz.

Bu tarifi köfte-tavuk veya et yemeklerinin yanında servis yapabilirsiniz.
Konu ile ilgili tariflerim;


Kamber Biber ile hazırladığım tarifler;
 
Kamber Biber Dolması  👈(Kamber biberi hakkında ayrıntılı bilgi bu yazıda)

 
 

"Afiyetle Kalın"

KAMBER BİBERİNDE FIRIN MAKARNA;
Malzemeler;
1 kilo kamber biberi,
Yarım paket boncuk makarna,
Kaşar Peynir,
Tereyağı, tuz. 

KAMBER BİBERİNDE FIRIN MAKARNA TARİFİ;
Makarnayı kaynayan tuzlu suda haşlayıp, süzün.
Kamber biberlerinin tohumlarını çıkarın, yıkayıp, süzdürün.
Biberlerden birisini küp küp doğrayıp, makarnaya ilave edin.

Hazırladığınız makarnayı biberlerin içine doldurun.
Her biberin içine yarım çay kaşığı tereyağı yerleştirin.

Son olarak her biberin üzerine kaşar dilimleri yerleştirin.

Hazırladığınız biberleri 200 derecelik fırında, kaşarlar eriyip kızarıncaya kadar pişirin.

boncuk makarna
"Afiyet Olsun"
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...