18 Şubat 2008 Pazartesi

YALANCI İSKENDER

YE # 31 BAYAT EKMEKLER=YALANCI İSKENDER
Bu ay ki yemek etkinliğimizin konusu;Bayat ekmekler.
Ev Sahibimiz;  "Soframız" sitesinden Hale Hanım.
Tarifimin adı;Yalancı İskender.
Bu tarifi bayat ekmeğim olduğu zaman da hazırlıyorum, taze pide kullanarakta hazırlıyorum.
Daha önce de hazırladığım ve yayınladığım tarife buradan ulaşabilirsiniz.
Tarifi yayınlamak için bugün son gün ama benim aklımdan tamamen çıktığı için, az önce yazıyı yazmaya başladım, Allah'tan tarifimi daha önce hazırlamıştım : )
Kaç gündür aklın nerde? diye soracak olursanız, tabi ki "aklım, karda" derim.
Günlerdir beklediğim "yağar yağmaz kendimi Sultanahmet'e atacağım" dediğim kar nihayet yağdı ve ben hem dün, hemde bugün Sultanahmet-Gülhane-Sirkeci dolanıp duruyorum.
Sizin için harika resimler ve videolar çektim.
En kısa zamanda hepsini yayınlayacağım.

Üstteki resim bugün çektiğim resimlerden sadece 1 tanesi, en kısa zamanda bu resimlerin devamını sizlerle paylaşacağım.
"Afiyetle Kalın"

Artık tarife geçeyim : )

YALANCI İSKENDER;
Malzemeler:
6-7 dilim bayat ekmek
1 paket hazır döner
3 yemek kaşığı tereyağ
4 yemek kaşığı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı biber salçası
Yapılışı:
Büyük servis tabağına (mümkünse kayık tabak) bayat ekmekleri veya pideleri küçük kareler halinde doğrayın.
Dönerleri tavaya alın 2 kaşık sıvı yağ ve 1 su bardağı suyla 3-4 dakika pişirin.
Çıkan et suyunu ekmeklerin üzerine dökerek ıslanmasını sağlayın, üzerine 4 yemek kaşığı yoğurdu çırparak dökün.
Sıcak dönerleri yoğurdun üzerine yerleştirin.
2 yemek kaşığı sıvı yağda 1 yemek kaşığı salçayı kavurup, etlerin üzerine dökün.
3 yemek kaşığı tereyağını kızdırıp servis yapacağınız zaman etlerin üzerine gezdirin.

"Afiyet Olsun"

13 yorum:

  1. Muhterem'ciğim iskender de alttaki tatlın da süper olmuş canım, ellerine sağlık, nefiss...
    Kar resimlerini de merakla bekliyoruz, nasıl güzeldi akşam tv de seyrettim isatanbul'u bembeyaz tüm çirkinlikler kapanmış.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Selam
    yalancida olsa süper olmus ellerine saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Adsız13:10

    Canım Muhterem,

    ne güzel olmuş yalancı iskender. Ama gerçeğine on basabilecek kapasitede :))

    ellerine sağlık hayatım.

    Bu sırada sultanahmet fotoğrafına tek kelimeyle bayıldım..

    Sıcacık sevgiler.

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  4. canım enfes bir şey olmuş bu.iskendere bayılırım.ellerine saglık kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Muhterem,

    Böyle bir güzelliğe yalancı dememek lazım bence:))

    Ellerine sağlık,

    Kocaman sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. Canım
    harika görünüyor iskenderin.Ellerine sağlık
    fotoğrafta çok güzel

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  7. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 15 http://nasibim.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır. Akşamüstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler..._______________________________________________________________________SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;17.02.2008 - 23.02.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://dogada.blogspot.com/ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''15" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SELAM VE SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım bence yalancı olmamış bu çok güzel olmuş.Ayrıca manzara süper.İstanbul'da olduğum halde oralara gidip bu muhteşem manzarayı seyretmek mümkün değil.Ankara'ya gitmek daha kolay olurdu sanırım:)) Bize bu güzelliği gösterdiğin için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. Adsız16:48

    Mmmmh,nefis görünüyor,bayilirim.Simdi olsada yesem.Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  10. Adsız18:58

    canım benim değerlendirmenin en güzel yolu
    ellerine sağlık
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  11. Adsız10:21

    Canım benim ellerine sağlık... Uzun zamandır ugrayaymamıştım. Neguzel seyler yapmışsın... Öptüm..

    YanıtlaSil
  12. Muhteremcim harika görünüyor iskenderin.Benimde aklimdan geciyor iskender yapmak,biraz cesaretimmi yok ne .Ellerine saglik sahane yapmisin.SEvgiyle kal:)

    YanıtlaSil
  13. ayyy iskenderrrrrrrrr turkiyeye gidince once simit sonra iskender yiyorum :) nasil canim cektim yapabilirmiyim acep ellerin e saglik canim lalenin yumurta yemedigini bilmiyodum umarim isine yarar bu tarif :)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...