7 Nisan 2014 Pazartesi

TRABZON HURMALI MUHALLEBİ

persimmon pudding
Trabzon hurması sonbahar ve kış meyvesidir, vakti tamamen geçmeden daha önce yaptığım hurmalı muhallebi tarifini vereyim.
Ben muhallebi için her zaman kullandığım klasik muhallebiyi pişirecektim fakat Zehra'da (Eya's Cookies) gördüğüm labne eklenmiş hali daha çok hoşuma gittiği için Zehra'nın tarifini uyguladım.
Trabzon hurması ham olduğu zaman buruk tadı olan ama olgunlaşınca lezzetlenen bir meyve, muhallebiye de çok yakışıyor.
Bir adı da Cennet hurması olan meyve ile milk shake gibi soğuk içeceklerde hazırlayabilirsiniz.


Persimmon

Trabzon hurması ile başka ne yapabiliriz? derseniz;

Trabzon Hurması ile yaptığım bütün tariflerimi bir dosyada topladım. 
Tariflerin hepsini 👉BURADA  görebilirsiniz.

"Afiyetle Kalın"

Persimmon
TRABZON HURMALI MUHALLEBİ;
Malzemeler; (5 adet kup için)
1 litre süt,
3 yemek kaşığı mısır nişastası,
2 çay bardağı un,
1 su bardağı toz şeker,
1 paket vanilya,
100 gram labne peyniri,
Trabzon Hurmalı sos için;
2 adet olgun Trabzon hurması,
2 yemek kaşığı nişasta,
2 yemek kaşığı toz şeker,
Yarım çay bardağı su,
Üzerini süslemek için;
İri çekilmiş Antep fıstığı.
 
persimmon pudding
TRABZON HURMALI MUHALLEBİ TARİFİ;
Muhallebiyi pişirmek için;
Sütü ve diğer malzemeleri (vanilya ve labne peyniri hariç) tencerede iyice karıştırın.
Dibini tutmaması için düşük ısıda ki ocakta koyulaşıncaya kadar karıştıra karıştıra pişirin.
Pişen muhallebiye vanilya ve labne peynirini ekleyip, mikserle iyice çırpın.
Hazırladığınız muhallebiyi kuplara yada kaselere paylaştırın.
Not;
Hurmalı sosun üzerini dolduracağı bölüm için kupları tamamen değil 1 parmak eksik doldurun.
Muhallebinin soğuyup, üzerinin kabuk tutması için 10 dakika bekletin.
Trabzon hurmalı sosu pişirmek için;
Trabzon hurmasının kabuklarını soyup, mutfak robotunda püre yapın.
Püreyi,  yarım bardak su, nişasta ve şeker ile karıştırın.
Muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirin.
Soğuyan muhallebinin üzerine kaşıkla hurmalı sostan 1-2 kaşık döküp üzerini düzleştirin.
Servis yaparken üzerine iri çekilmiş Antep fıstığı yerleştirin.
Soğuk olarak servis yapın.

persimmon pudding
"Afiyet Olsun"

10 yorum:

  1. ellerine sağlık,harika bir görüntü :))
    g + yaptım

    YanıtlaSil
  2. Olgun olanları çok lezzetli oluyor muhallebide labne kullanmakta iyi bir fikir elelrinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tesekkür ederim Minecim,
      Bende muhallebiye labne ekleme yöntemini bu tarifle öğrendim.
      Artık muhallebili tariflerimin çoğuna labne ekliyorum.

      Sil
  3. kızım öyle seviyor ki bu hurmayı aldığımızda baska birşey yapmaya fırsat kalmıyor ablacım ellerine sağlık kekini yapmıştım ama muhallebısını düşünmemiştim :) ellerine sağlık ablacım..
    afiyetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Denizcim :)
      Benim kızımda Trabzon hurmasını çok seviyor.
      Çoğu zaman hurmaya hiç bir şey işlem yapmadan tüketiyoruz.
      Mesela rafadan yumurta gibi üst kısmını açıp, tarçın bazen ceviz içi serperek kaşıklayarak tüketiyoruz.

      Sil
  4. Adsız21:25

    Yaptım fakat hurma kaynamaya başlayınca rengi karardı ve tortulasti akışkan olmadı anlamadım ki😏..... Not: Nişastasını 1 kaşık eklememe rağmen böyle oldu.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bu sorunların sebebi hurmanızın cinsinden veya hurmanın olgun veya ham olmasından kaynaklanıyor olabilir.
      Hurmalı bölüm çok akışkan olmuyor zaten, onunda muhallebi kıvamında olması gerekiyor.

      Sil
  5. Adsız12:58

    Buğday nişasta kullansak olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, elbette buğday nişastası da kullanabilirsiniz.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...