26 Aralık 2016 Pazartesi

LEOPAR POĞAÇA

Muhteremle afiyetle
Leopar poğaça geçtiğimiz yılın popüler poğaçaları arasındaydı.
Popüler olduğu dönemde denemeye fırsatım olmadı, geçenlerde gelen çay misafirlerime poğaça tarifi düşünürken aklıma leopar poğaça yapmak geldi.
Mayalı poğaçaları akşamdan hazırlamak gibi bir lüksünüz yok, maya çabuk bayatlamasına sebep olabiliyor.
Bu yüzden bu tür mayalı tarifleri misafirin geleceği gün yapmaya özen gösteriyorum.
Bu poğaçayı da daha önce deneme fırsatım olmadı, misafirin geldiği gün hem yaptım hemde denemiş oldum.
Poğaçanın hamuru klasik mayalı poğaça hamuru, bütün özelliği üzerinde ki tabakayı oluşturan karışımda.
Karışımla ilgili tarifi yaptığım zaman fark ettiğim bir ipucu vermek istiyorum.
Bu tarifi yapmaya önce bu üst malzemesini hazırlayarak başlamalısınız.
Malzemeyi ne kadar erken hazırlarsanız maya daha güzel aktifleşiyor ve kabarıyor.
Kabarmış üst karışımın sürüldüğü poğaçaların üzeri daha güzel oluyor.
Bu tarifle 20 adet poğaça çıkıyor, ilk tepsiyi hazırladığımda mayalı üst karışımı hazırlayıp hemen sürdüm.
İlk tepsiye sığmayan 4 adet poğaçayı ayrı bir tepsiye yerleştirdim.
İlk tepsi pişinceye kadar üst karışım iyice dinlendi, mayası  puf puf oldu.
İlk tepsi fırından çıkınca diğer poğaçaların üzerine hemen puf puf olan mayalı karışımı sürdüm ve fırına verdim.
2. tepside ki poğaçaların üzeri ilk tepsiden çok daha güzel oldu.
"Afiyetle Kalın"




dutch crunch bread
Mönüsünde "Leopar Poğaça" olan çay masamın resimleri BURADA

LEOPAR POĞAÇA; (20 adet)
Malzemeler;
1 su bardağı ılık süt,
1 su bardağı yoğurt,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 küçük paket instant maya (10 gramlık),
1 yemek kaşığı toz şeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
5,5-6 su bardağı un,
İçi için;
1 kase ufalanmış beyaz peynir,
5-6 dal maydanoz,
Üzeri için;
1 su bardağı pirinç unu,
1 küçük paket instant maya (10 gramlık),
1 yemek kaşığı toz şeker,
2 yemek kaşığı sıvıyağ,
1 çay kaşığı tuz,
1 su bardağı su.

LEOPAR POĞAÇA TARİFİ;
Önce üst malzemesini hazırlayın.
Bir kasenin içinde pirinç unu, şeker, tuz, maya, sıvı yağ ve ılık suyu ilave ederek karıştırın.
Kıvamı koyu boza kıvamında olmalı, sıvı olursa poğaçanın üzerinde durmaz.
Poğaça hamurunu hazırlamak için;
Mayayı ılık sütte eritin.
İçine yoğurt, sıvıyağ, tuz, şeker ve unu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak bir hamur yoğurun.
Not;
Un miktarı kullandığınız bardağın boyutuna veya yoğurdun sulu veya koyu olmasına bağlı olarak değişebilir.
Unu azar azar ilave edin.

Yoğurduğunuz hamurun üzerini önce streçle filmle sonra bezle örterek 1 saat mayalanması için bekletin.
Hamurun hacmi iki katına çıkacaktır.

Daha sonra yumurta büyüklüğünde pezilere ayırıp, içine maydanozlu peynir yerleştirip yuvarlayın. 

Hazırladığınız üst karışımını poğaçaların üzerine sürün.

Önceden ısıtılmış 180 derecede ki fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Not;
2. tepside ki poğaçaların üzerine üst malzemesini fırına verirken sürün.

leopar desenli poğaça
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık bu poğaçayı denemek benim de hep aklımda, deneyim bakalım böyle güzel olacak mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Özgencim, sen yaparsında kötü olur mu? eminim çok güzel olacaktır, mutlaka denemelisin :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...