24 Ağustos 2017 Perşembe

KIZILCIK KOMPOSTOSU

Muhterem'le Afiyetle
Kızılcıklar oldu, selelere doldu 😊
Bugünler tam kızılcık zamanı, pazarlarda tezgahlarda da kızılcık görünmeye başladı.
Ben bu tarifte kullandığım kızılcığı pazardan almadım.
Köyde ki evimizin yanında olan kızılcık ağacından kendim topladım.
Kızılcıkla pek çok tarif denedim, hazırladım.
Hepsini yayınlayacağım İnşaallah.
Kızılcıkla daha önce şerbet tarifi vermiştim.
Şerbet kompostoya bakarak daha şekerli ve daha konsantre bir tadı var.
Komposto daha hafif bir tada sahip.
Rengine ise hiç değinmiyorum, resimlerde gördüğünüz gibi muhteşem bir rengi var.
Ben farklı bir aroma katması için 1 paket vanilya ilave ederek pişiriyorum.
Kızılcıkla hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"


kirenli tarifler
KIZILCIK KOMPOSTOSU;
Malzemeler;
2 su bardağı kızılcık,
4 yemek kaşığı toz şeker,
5 su bardağı su,
1 paket vanilya,
Servis için;
Buz küpleri.

kızılcıklı tarifler
KIZILCIK KOMPOSTOSU TARİFİ;
Kızılcıkların saplarını koparıp, yıkayın.
Derin bir tencereye suyu, kızılcığı, vanilyayı ve şekeri ekleyip, 15-20 dakika kaynatın.
Not;
Şeker ölçüsünü kendi ağız tadınıza göre azaltıp, çoğaltabilirsiniz.
Ocağı kapattıktan sonra soğumasını bekleyip, daha sonra buzdolabına yerleştirin.
İyice soğuduktan sonra buz ekleyerek, isterseniz kasede isterseniz bardakta soğuk olarak servis yapın.

kiren kompostosu
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...