31 Mayıs 2011 Salı

LABADA-EFELEK YEMEĞİ

evelik otu yemeğiDaha önce yazmıştım, bu yıl yeni yeni otlarla tanıştım.
Bunlardan birisi de labada, nam-ı diğer efelek (evelik) oldu.
Pişirmek için farklı bir tarif uygulamadım.
Klasik zeytinyağlı yemek gibi pişirdim.
İlk önce labadaya bakarak daha sert yaprakları olan otlarla (kaz ayağı-çiriş otu) tanışıp, onları pişirdiğim için labadayı da onlar gibi pişirdim.
Oysa ki labadanın yaprakları çok narinmiş, bu yüzden fazla pişirince lime lime oldu.
Size tavsiyem bu nazlı yapraklı otu fazla pişirmeden hazırlayın.
Bir daha labada pişirirsem yemeğini değil, kavurmasını yapacağım.
Hele geniş yapraklısını bulursam sarmasını yapacağım.
Güncelleme;
Labadanın geniş yapraklısını buldum ve sarmasını yaptım, tarifi 👉 BURADA
Ayrıca, bugüne kadar tarifini verdiğim bütün yenilebilir ot tariflerim 👉 BURADA
"Afiyetle Kalın"

evelik otuLABADA-EFELEK YEMEĞİ;
Malzemeler;
1 kilo labada,
1 adet kuru soğan,
3 adet domates,
Zeytinyağı, tuz.
TARİFİ;
Labada otunu ayıklayıp, yıkayın ve saplarını küçük, yapraklarını büyük doğrayın.
Soğanı küçük küçük doğrayıp, zeytinyağında hafif pişirin.
İçine, kabuklarını soyup doğradığınız domatesleri ilave edip, kavurun.
Doğradığınız labadaları tencereye ilave edip, tuzunu ekleyin.
1 çay bardağı su ilave edip, çok kısık ateşte pişirin.
Labadanın sapları pişince yemeğiniz pişmiş demektir.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Bugün Muhterem'le Geziye'de gezi yazısı değil, sergi haberi var.
Pek çok kişinin merakla beklediği 14. İsmek Feshane Genel Sergisi bugün açılıyor.
Ayrıntılı bilgi için, bakınız;
Muhterem'le Geziye-14. İsmek Feshane Sergisi Açılıyor.

19 yorum:

  1. Labadaya bayılırım ben de geçende lorlu sarmasını yapmıştım sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgencim bende çok merak ediyorum lorlu sarmasını ama büyük yapraklı labada bulamadığım için henüz yapamadım.

      Sil
    2. Özgencim bende geçen baharda büyük yapraklı Labada buldum ve hemen lorlu sarmasını yaptım ama ne yazık ki acımsı tadı olan bir labadaymış, ne yazık ki ağız tadı ile yiyemedik :(

      Sil
  2. Muhterem Abla ellerine sağlık. Ben bu otu ilk kez görüyorum. Tadı nasıl, ekşi mi? Nedense ekşiymiş gibi hissettim de =)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Aslıhan,
    Doğru tahmin etmişsin, Labada'nın tadı biraz ekşi.
    Zaten ekşiliği ile ünlü kuzu kulağı ile aynı aileye mensupmuş.

    YanıtlaSil
  4. Tekrar Merhaba Muhterem Hanım:) Sabah tarifinizi okudum ama yorum yazamadan çıkmam gerekti. Bu yemeğin bir kaç versiyonu var, yazmadan geçemeyeceğim. Ben giresunluyum ve bizde evelek (biz evelek deriz)çok fazla tüketilir.Sağolsun yengemler hiç bir şeyimizi eksik etmezler. Eveleğe mısır unu katılıp çorbası yapılırsa müthiş oluyor. Birde tavsiyem yoğurt sarımsak ve tereyağı:)Ama en güzeli yalancı dolması.Sıcak suda yaprakları bekletin ve soğuk suda şoklayın.Soğanlı bulgurlu etsiz iç hazırlayın. Servis tabağındada bol tereyağı süper oluyor. Diyeti bozmadan susmalıyım:) Selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birbirinden güzel labada-evelek tariflerin için çok teşekkür ederim Muazzezcim, İnşaallah verdiğin bu tarifleri de deneyip buraya eklerim.

      Sil
  5. Adsız19:01

    bu otta antibiyotik acısı gibi bir tat var sanki nasıl giderilir teşekkür ederim fehmiye demirkesen ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Labada otunda ki o farklı tadı bastırmak için sarımsaklı yoğurt, tereyağ kullanabilirsiniz.
      Tadı daha baskın olan baharatları mesela karabiber, kimyon gibi kullanabilirsiniz.
      Kolay gelsin.

      Sil
    2. Merhaba Fehmiye Hanım,
      Size daha önce cevap yazmıştım ama o zaman ben labadanın acı yapraklısını hiç tatmamıştım.
      Geçenlerde aldığım labada da sizin bahsettiğiniz gibi antibiyotik acısına benzeyen bir acı vardı.
      O kadar emek vererek sardığım labada sarmasını o kekremsi acı tat yüzünden çok zor yedik.
      Size önerdiğim sarımsaklı yoğurt gibi önerilerin hiç birisi o tadı bastıramıyor ne yazık ki :(
      Alırken veya toplarken acı olup olmadığına dikkat etmek gerekiyormuş :(

      Sil
  6. Abla aynı ıspanak gibimi yapıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, aynı ıspanak gibi ama labadanın yaprakları daha narin olduğu için daha çabuk pişiyor.

      Sil
  7. Kuzu kulağı mı. Bildiğin zehir gibi tadı var bu otun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bu tarifteki ot Labada-Evelik otu.
      Bazı cinslerinde dediğiniz gibi acımsı bir tat var.
      Mesela benim yemeğini yaptığım labada lezzetliydi, sarmasını yaptığım labada acıydı.
      Kuzu kulağı otu ise bambaşka bir ot, onun tadı acı değil ekşi oluyor.

      Sil
  8. Foçadan topladık bugün yapacağım, acıysa yoğurt döker yeriz, ailecek çok seviyoruz.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba kırmızı damarlı olan evelikler yabani yani acı eveliktir toplarken resimde ki gibi kırmızı damarlar olmamasına dikkat edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok ilginç çünkü bu tarifte gördüğünüz labadalar acı çıkmadı, yemeğini çok rahat yedik. Fakat daha sonra aldığım kırmızı damarları olmayan evelik acı çıktı onunla yaptığım sarma acımsı bir tat da oldu.

      Sil
  10. Adsız12:58

    Biz çok tüketmeyiz memlekette çok olur ama annem rahmetli ısırgan otu labada biraz kara lana karıştırırdı mısır unlu çorbasını yapardı bu pembemsi olan yenmez derdi

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...