27 Mayıs 2011 Cuma

HAŞHAŞLI EKMEK

Bu tarif Lezzet Dergisinin Mart 2009 sayısında yayınlanmış.
Geçenlerde eski yemek dergilerimi karıştırıyorken karşıma çıktı.
Evde ekmek yoktu maya vardı, hemen denedim çok memnun kaldım.
Tarifte ufak tefek 1-2 değişiklik yaptım, 3 olan yumurta sayısını, 1 yumurta+1 yumurta beyazı olarak değiştirdim.
Birde instant maya yazıyordu ama bende yaş maya vardı, yaş maya kullandım.
Tarifte yumurta sarısını 1 kaşık su ekleyerek sürün yazıyordu, bende öyle yaptım ama ekmeklerin rengi tariftekinden daha açık oldu.
O yüzden size tavsiyem su karıştırmadan direkt yumurta sarısı sürün.
"Afiyetle Kalın"

HAŞHAŞLI EKMEK;
Malzemeler;
Yarım su bardağı ılık süt,
1 tatlı kaşığı toz şeker,
1 paket instant maya veya 42 gramlık yaş maya,
1 yumurta, 1 yumurta beyazı,
25 gram tereyağ,
2 yemek kaşığı haşhaş,
3 su bardağı ekmek unu,
1 tatlı kaşığı tuz,
Üzeri için;
1 yumurta sarısı.


TARİFİ;
Ilık süt, şeker, yumurta, tereyağ ve tuzu bir kasede karıştırın.
Un, maya ve haşhaş tohumunu ekleyip, yoğurun.
Hamuru yoğurduğunuz kabın üzerini örtün.


Üzerini örttüğünüz hamuru 35 dakika mayalandırın.


Kare bir tepsiyi yağlayıp, hafif un serpin.
Mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlayın ve tepsinin içine dizin.


Hamurlar iki katı büyüklüğüne ulaşıncaya kadar, yaklaşık 30 dakika daha dinlendirin.


Yumurta sarısını bir fırça yardımı ile hamurların üzerine sürün.


200 dereceye ayarlı fırında 35 dakika pişirin.
Not;
Ben doğalgazlı fırın kullanıyorum, yukarıdaki ayar derginin önerdiği ayardır.
Gazlı fırın için orta hararette diyebiliriz.


Fırından çıkan ekmeklerin üzerini temiz bir bezle örtüp, yumuşak kalmasını sağlayın.


"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Erguvanların 2. bölümünü ve hazırladığım videoyu izlemek için, bakınız;
Muhterem'le Geziye-İstanbul'da Erguvan Zamanı 2. Bölüm

11 yorum:

  1. Ohhhh mis gibi ekmek.Ellerine sağlık canım.

    Sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  2. Haşhaş hamur işlerine çok yakışıyor çıtır çıtır.

    Ekmeklerde pufidik pufidik ne güzel olmuş. Ellerine sağlık caınm..

    YanıtlaSil
  3. Canım hayırlı cumalar ellerine sağ
    lık maşallah nasılda kabarmış öpüyo
    rum.

    YanıtlaSil
  4. Muhterem ablacım yumuşacık kabarmış, nefis ekmekcikler olmuş. Mutlaka denemeli:).
    Ellerine sağlık..
    Sevgilerimle:).
    aslı

    YanıtlaSil
  5. Canım;ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.Öptüm....

    YanıtlaSil
  6. Hashasi hamur icinde cok seviyorum hele ki insanin agzinda citir citir etmesine bayilirim, bide pofuduk olmus bir tane alasim geldi :) ellerine saglik olsun.

    YanıtlaSil
  7. puf puf olmuş canım görüntüden belli ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Adsız21:22

    merhaba ben denedim bu tarifi ama çok sert oldu neden acaba?

    YanıtlaSil
  9. Adsız yorumcuya;
    Merhaba,
    Mayalı hamurlarda un fazla geldiği zaman sertleşme olabiliyor.
    Acaba un çok mu geldi?
    Ben tam bu ölçülerle yaptım, pişince de sıcakken üzerini bezle örttüm yumuşacık oldular.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, benim de fırınım gazlı fakat mayalı hamurları bir miktar kurutuyor, siz nasıl mayalı hamurları gazlı fırında nasıl pişiriyorsunuz? Gazlı fırın kullanımı hakkında bilgi verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ben mayalı hamurları pişirirken ısıyı çok yüksek tutmuyorum.
      Hep orta hararette pişiriyorum.
      Birde piştikten sonra mutlaka üzerini temiz bir bezle örtüyorum.
      Sıcakken üzeri örtülen hamurişi yumuşacık olur.
      Eğer yine kuruma olduğunu düşünüyorsanız, tepsiyi fırına verirken ısıya dayanıklı bir kasede fırının içine su yerleştirebilirsiniz.
      Isınan su buharlaşarak hamurişinin kurumasını engelleyecektir.
      Kolay gelsin.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...