27 Eylül 2008 Cumartesi

HAZIR YUFKADAN CEVİZLİ BAKLAVA

Sonunda hazır baklavalık yufkadan baklava yapanlar kervanına bende katıldım.
Ben hayatımda hiç baklava yufkası açmadım, açmayıda düşünmüyorum.
Bu yeni çıkan baklavalık yufkalar sayesinde, hele ilk seferinde böyle güzel sonuç da alınca artık hazır yufka ile baklava yapmaya devam edeceğim.
Bu yufkalar ile baklava yapmanın en zor tarafı kesme işlemi, en çok tepsinin içinde keserken zorlandım.
Bir dahaki sefere tepside kesmeme gerek kalmayan, şöbiyet veya fıstıklı sarma yapmayı düşünüyorum.
Notlar;
Hastel marka 800 gramlık, içinde 44-45 adet yufka bulunan baklavalık yufka kullandım.
Fiyatı ; 7 Lira.
Sütaş marka tereyağ kullandım.
Hazırlanışında belirtilen tüm tavsiyelere harfiyen uydum.
3 yufkada bir tereyağ sürmek, 15 yufkada bir ceviz serpmek gibi.
Yufkaları tek tek yerleştirmek çıtır çıtır olmasını sağlıyor.
Ama şerbet malzemesinde 640 gram su - 960 gram şeker yazıyordu.
Bana yeterli gelmezmiş gibi geldi ve 4 bardak suya 5 bardak şeker hesabı ile şerbet hazırladım, tadı tam hazır baklavalar gibi olmuşu.
Bir daha ki sefere de yine bu ölçüde şerbet hazırlayacağım.
Üzerine serpmek için taptaze çekilmiş Antep fıstığı almıştım ama telaştan unutmuşum.
Üzerine veya çevresine yeşil fıstık serpebilirsiniz.
Hazır baklava yufkası ile hazırladığım diğer tatlı ve börek tariflerim 👉BURADA

Son söz;
9 günlük bayram tatili bizimde aklımızı çeldi ve bayram için memlekete gitmeye karar verdik.
Kısmetse bu gece sahurdan sonra yola çıkacağız.
Hayatımda ilk defa bu mevsimde memleketimi göreceğim.
Hep yemyeşil gördüğüm ağaçlar ve dağlar kimbilir şimdi nasıldır?
Bu arada beni en çok yol korkutuyor, eminim çok trafik olacak.
Bolu'da ve bizim oralarda sis etkili olabilir.
Sürekli bir yağmur ve soğuk hava ile karşılaşırşam hiç şaşırmam.
Bayramda burada olmadığım için şimdiden Ramazan Bayramınızı kutluyorum.
Güncelleme;
Bayram dönüşü, bayram tatili ile ilgili hazırladığım yazıları görmek için, bakınız;

Yolculuk

Doğal Mantarlar

Temmuz-Ekim Aylarında Köyümüz

"Afiyetle Kalın"

HAZIR YUFKADAN CEVİZLİ BAKLAVA;
Malzemeler;

800 gramlık hazır baklava yufkası,
400 gram tereyağ,
250 gram çekilmiş ceviz,
Şerbet için;
5 su bardağı toz şeker,
4 su bardağı su,
3-4 damla limon.
Yapılışı;
Önce şerbeti hazırlayın, şerbet malzemelerini kaynatın.
Ocağı kapatmadan önce 3-4 damla limon sıkın.
Şerbeti soğumaya bırakın.
Tepsiye yağ sürüp, üzerine teker teker 3 yaprak yufka dizin.
Her 3 yaprakta bir erimiş tereyağ sürün.
Her 15 yufkada bir ceviz içi serpin.
Ceviz içi iki kere serpilmiş oluyor.
Bütün yufkaları bitirdikten sonra istediğiniz şekilde yufkaları kesin.


Not;
Paketin üzerinde (sanırım kolay kesebilmek için) su serpiştirin yazıyordu.
Fakat su serpince yufkalar hamurlaşır gibi oluyor.
Bir tavsiye üzerine önce tereyağını döküp, sonra dilimledim, daha rahat kesildi ama bu seferde tereyağın elimize bulaşması ve baklavanın üzerinde parmak izi bırakması gibi bir sorun ortaya çıkıyor.
Son dönemde tereyağlı kısmın üzerine 2 adet kuru yufka sererek kesmeye başladım.
Kesme işlemini bitirinceye kadar üstteki 2 yufka nemlenmiş oluyor ve tereyağ elinize bulaşmadan, parmak izi çıkmadan rahat rahat kesiyorsunuz.
Kesme işlemi bittikten sonra artan tereyağını yufkaların üzerine gezdirin.
180-200 derecede önceden ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirin.
Tepsiyi fırının alt raflarına yerleştirmeyin, baklavanın en altındaki tereyağ yanabilir.
Kızarınca fırından çıkardığınız baklavanın biraz ılınmasını bekleyin.
Soğumuş olan olan şerbeti, ılık olan baklavanın her tarafına eşit olacak şekilde azar azar dökün.
Şerbetiniz mutlaka soğuk olmalı, sıcak olursa tatlınız hamurlaşabilir.
Biraz dinlendirdikten sonra baklavanın üzerini çekilmiş fıstık veya ceviz ile süsleyerek servis yapın.
"Afiyet Olsun"

39 yorum:

  1. nefiss olmus canim baklavan, bende bir keresinde hazir baklavadan denemisdim ve güzel olmusdu...

    sicacik sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşım bende kendim hiç yufka açmadım ama belki bir gün denerim şimdi bilemiyorum...Yanlız bu bayram bende hazır yufkadan baklava yapmayı düşünüyorum bakalım...Baklava harika görünüyor ellerin dert görmesin ağzınızın tadı hiç bozulmasın...Size iyi yolculuklar ve iyi bayramlar dilerim...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Bayram telasi baslarken,tatlilarda bunun içinde dahil,enfes olmus...ellerine saglik

    YanıtlaSil
  4. off super olmus bizde fistikli dusunuyos bayrama bakalim ne yapacaz :D ellerine saglik canim hayirli bayramlar olsun simdiden

    YanıtlaSil
  5. ellerinize saglik.........
    Sevgilerimle...........

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık çok güzel olmuş.Ben de hayatımda 1 kere baklava açtım ilk yapmama rağmen ben böyle baklava yemedim dediler çok güzel olmuşmuş.Ama bir dahada yapmadım çok zoooorrrrr....

    YanıtlaSil
  7. çok güzel, ben de yarın paketin üzerinde yazdığı şekilde deneyecektim. Umarım iyi olur. En üste su serpmenin sebebi nedir diye sorsam gitmişsen cevap veremeyeceksin ve ben yarın yaparken ne yapsam diye düşüneceğim kara kara :)) pakette üzerine su serpin yazmıyor çünkü :(

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor baklava.
    Ellerinize sağlık.
    İyi bayramlar.
    Sevgilerimle TAZENANE

    YanıtlaSil
  9. ben bu yufkayı iki senedir kullanıyorum..gerçekten harika..senin baklavanda muhteşem görünüyor cnm...ellerine sağılk.hayırlı bayramlar..

    YanıtlaSil
  10. Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi,bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesini diliyorum...İyi bayramlar!

    Sevgiler
    gözde

    YanıtlaSil
  11. Bende bir arkadasimda yedim agizda dagiliveriyordu,senin baklavalarda enfes görünüyor eline saglik canim.
    hayirli bayramlar ve iyi tatiller

    YanıtlaSil
  12. Adsız10:27

    Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Ramazan Bayramınız kutlu olsun! Allah tüm inananlara nice huzurlu, bereketli bayramlar nasip etsin.

    YanıtlaSil
  13. Küskünlerin barıştığı, sevenlerin biraraya geldiği, rahmetle ve şefkatle dolu günlerin en değerlilerinden olan Ramazan Bayramın kutlu olsun canım..sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Sevdiklerinle birlikte sağlıklı, huzurlu, bayram tadında bir bayram geçirmen dileğiyle…
    sevgiler…

    YanıtlaSil
  15. Bayramin kutlu olsun,her bayram sevdiklerine en güzel sekilde gecirmeni dilerim.

    YanıtlaSil
  16. Adsız10:54

    Bayramin kutlu olsun canim, sana tüm sevdiklerinle birlikte gecirebilecegin nice güzel bayramlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  17. Sevdiklerinizle geçireceginiz güzel bir bayram dilerim...Hayirli Bayramlar...

    YanıtlaSil
  18. Adsız22:16

    selam canım baklava süper görünüyor.hayırlı cumalar iyi haftasonları canım

    YanıtlaSil
  19. Merhaba, size sevgilerimle beraber etkinlik için davetiyemi de bırakıyorum katılmanız ümidiyle, sevgiler.
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ
    shttp://porselendemlik.blogcu.com/ ,
    http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve
    http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler

    MERHABA SEVGİLİ DOSTLARIM

    6 Ekim2008 (pazartesi) -19 Ekim 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinin Ev Sahibeliğini Ben( Birsel ve İrem )http://annekizmutfaktayiz.blogspot.comyapacağım


    Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


    Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için, İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


    Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarakYADA CBOXA YAZARAK bildirmenizi rica ediyorum.

    En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

    elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir.

    YanıtlaSil
  20. Canım ellerine sağlık, baklavan çok güzel olmuş, ben de hiç denemedim, ama bu görüntüden sonra fikrim değişebilir. Afiyetler olsun canım.
    Canım inşallah memleketinde güzel bir bayram geçirip sağ salim dönmüşsünüzdür. Biz de yolculuğa çıkmaktan son anda vazgeçtik, havanın yağmurlu ve yolların kalabalık olması bizleri vazgeçirdi.
    Öptüm güzelim, daha nice güzel bayramlarda sevdiklerinle birlikte olmanı diliyorum, sevgilerimle, ailecek selamlar...

    YanıtlaSil
  21. Adsız10:12

    Merhaba ,

    Bu bayram bende hazır yufka baklavası yaptım. Çıtır çıtır nefistiler gerçektende.Canın baklava isteyince hiç uğraşmadan yapabiliyorsun bu yufkalarla. Sizinkininde görüntüsü çok güzel. Ellerinize sağlık.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Adsız13:37

    hazır yufkadan baklava yapmaya çok fazla cesaret edemedim açıkcası ama sizin bu samimi sözlerinizden yola çıkarak şimdi yufkayı alıp hemen yapıcam inşallah bende sizin kadar memnun kalırım cesaretinizden ve tarifinizden dolayı çok teşekkürler iyi bayramlarrrrrrrrrrrr....

    YanıtlaSil
  23. Adsız19:37

    www.radiodolunay.tr.gg RADYOMUZA HERKEZI BEKLERIZ...!!!RADYOMUZDA YAYIN YAPMAK UZERE BAY VE BAYAN DJ ARKADASLAR ALINACAKDIR RADYOMUZDA DJ OLMAK ISTEYEN ARKADASLAR DJ--hasret@hotmail.com ADRESIMIZI EKLESINLER...!!!

    YanıtlaSil
  24. Adsız14:32

    2 yıldır hazır baklava yufkası kullanıyoruz ama hiç güzel olmamıştı bu yıl sizin tarifinize uyarak yaptık gerçekten çok güzel oldu,verdiğiniz öneri sayesinde baklava daha kıtır ve parlak oldu.sevgiler...teşekkürler....

    YanıtlaSil
  25. Adsız yorumcuya;
    Tarifi deneyip, beğenmenize çok sevindim.
    Eminim güzel olmuştur, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  26. Adsız12:17

    merhaba
    baklavayı görünce içim cız eder bayılırım
    çünkü tatlıya dayanamam
    çok severim
    hazır yufkadan baklava tarifi gayet güzel söylenmiş
    birkaç kerseinde bende yapmıştım hazır yufkadan fakat sanırım şerbetini fazla aşırmışım..
    ellerinize sağlık bol bol baklavalı bir gün ümidiyle hoşçakalın
    mehmet.........

    YanıtlaSil
  27. dilek23:44

    mrb arkadaşlar herkese hayırlı bayramlar ben ilkdefa hazır yufkadan baklava yaptım çok güzel oldu bana göre tereyağ veya margarin yağı ağır oluyor ben margarinle sıvı yağı karıştırıp yaptım daha güzel oldu ama ben burma yaptım

    YanıtlaSil
  28. Adsız13:49

    hııııııım nefis görünüyor malesef köyde otorduğum için hemen yufka alamayaağım ama cook canım çekti

    YanıtlaSil
  29. Adsız17:35

    tarif için teşekkurler çk işe yaradı

    YanıtlaSil
  30. Adsız17:40

    tarif için tesekkurler

    YanıtlaSil
  31. Adsız21:44

    tarifi şimdi denedim nar gibi kızardı baklavam :) ılınmasını bekliyorum şerbetini dökücem bakalım tadı nasıl olacak...

    YanıtlaSil
  32. Adsız17:11

    Bende denedim mükemmel oldu

    YanıtlaSil
  33. Adsız12:32

    Hanimefendi atladiginiz nokta bir bardak 160 gramdir dolayisiyla 4 bardak su 640 gram 5 bardak seker 960 gramdir yani uzerindeki tarifin aynisini yapmissiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Uyarınız için teşekkür ederim.
      Biz Türk hanımları gramlı, kesirli, cuplu ölçüleri pek sevemedik.
      Siz uyarınca dediğiniz gibi arada fark olmadığını gördüm.

      Sil
  34. Adsız17:16

    çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.tepsinizin boyutunu öğrenebilir miyim yapmayı düşünüyorum birazdan:)dikdörtken borcamı düşünüyorum ama?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Öncelikle sorunuza geç cevap vediğim için ne olur kusura bakmayın.
      Ben 20 Temmuz'dan beri tatil için köyde ki evimizdeyim, internet çok az çektiği için ve sadece telefonla girildiği için sorunuza hemen cevap veremedim.
      Tepsi olarak tam boy fırınların büyük tepsisini kullandım, şu an İstanbul'da olmadığım için ölçüsünü bilemiyorum.
      Tepsim hazır baklava yufkasının boyutlarında, yufkaları tepsiye dizerken kıvırmama veya katlamama gerek kalmıyor.
      Dikdörtgen borcama yaparsanız, kenarlarını kıvırmanız gerekebilir.
      Kolay gelsin.

      Sil
  35. Adsız19:55

    Nefis tarifin çok teşekkürler tam tutuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, tariften memnun kalmanıza sevindim :)

      Sil
  36. Adsız14:16

    Harika tarif artık dışarıdan baklava almiyoruz elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...