20 Eylül 2008 Cumartesi

TAVADA ŞİPŞAK BÖREK

muhteremle afiyetle
YAMAN ETKİNLİK-ŞİPŞAK TARİFLER=TAVADA ŞİPŞAK BÖREK
Yaman Etkinliklerimizin bu ay ki konusu şipşak tarifler.
Ev sahibimiz; Bir Demet Fesleğen blogundan Eda.
Kolay gelsin Eda.
Tarifimize gelirsek;
Bu böreği yarım yufka ile daha ince hazırlıyordum, gözleme gibi oluyordu ve dürüm gibi sararak yeniliyordu.
Fakat son zamanlarda 2 bütün yufka ile tavada çevire çevire kızartarak hazırlıyorum, fırında pişmiş gibi oluyor.
Ramazandan önce akşam çayı için misafirim gelecekti.
Kek -börek ve tatlı yapmaya karar verdim.
Keki fırına verdim ama neredeyse 1 saat pişmek bilmedi.
Böreği fırına verirsem, bir de onun pişmesini beklersem çok vakit kaybedecektim.
Hemen tavada kıymalı olarak bu şekilde hazırladım.
Hava o günlerde çok sıcaktı, fırın daha fazla yanmamış ve böreğimde hemen hazır olmuş oldu.
"Afiyetle Kalın"

Tavada şipşak börek nasıl yapılır?
TAVADA ŞİPŞAK BÖREK;
Malzemeler;
4 adet yufka,
Yarım kalıp beyaz peynir,
Maydanoz,
Sıvıyağ.

TAVADA ŞİPŞAK BÖREK TARİFİ;

Teflon tavanın dibine 1-2 kaşık yağ dökün.


Üzerine bir bütün yufkayı kenarları dışarı sarkacak şekilde açarak yerleştirin.
1 yufkayı ikiye bölün, yarısını yufkanın üzerine yerleştirip, 1-2 kaşık sıvı yağ dökün.


İç malzemesini yerleştirin ve diğer yarım yufkayı üzerine kapatın.
Tekrar 1-2 kaşık yağ döküp, kenara sarkan yufkaları katlayarak tavanın içine kapatın.

 
Tavayı ocağa yerleştirip, sürekli çevirerek her tarafını eşit bir şekilde kızartın.
Spatula ile arka yüzünü çevirip, diğer tarafını da pişirin.
Pişen böreği servis tabağına alıp, dilimleyin.
Sıcak olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

12 yorum:

  1. Adsız10:32

    Muhteremciğim, şahanesin. Ellerine sağlık. Geçen hafta fırınım bozuldu. Fırına alternatif oluşturacak Ocaktaki her tarif kabulüm :)))

    Bu sırada email adresin nedir? Sana birşey sormak istiyorum da..

    zerrin@misssgibi.com

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Zerrin,
    Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.
    E.mail adresim;
    muhteremleafiyetle@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.Bütün olarak hiç denememiştim.Böyle daha lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. canim valla cok eglendik bizde bugun esimi yaptim kendine cok guldu eglenceli vakit gecirmenize vesile olduysam ne mutlu bana Allah hepimizi guldursun insaallah canim. tava boregini bende cok yaparim biz kuru yufka cok kullaniyoruz burda kuru yufkalar kocaman kocaman posetlerle satiliyor cok lezzetli gercekten hemde sipsak dedigin gibi size afiyet olsun opucukler ve kocaman sevgiler gonderiyorum gurbet elden Tiran ' dan

    YanıtlaSil
  5. ELİNE SAĞLIK MUHTEREMCİMM ÇOK PRATİK VE LEZİZ

    YanıtlaSil
  6. Adsız13:56

    selam canım..bende bu tarifi sahurda yapıyorum.kolay oluyor..hem çok lezzetli bir börek..elinize saglık.sevgiler.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  7. Adsız16:35

    merhaba canım ellerine sağlık çok güzel ve pratik bir tarif.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Nefis görünüyor.Ellerinize sağlık

    Güzel bir hafta sonu diliyorum.

    Sevgilerimle..........

    YanıtlaSil
  9. MUHTEREM'CİM ,SENİN SAYFAN BAŞKASI TARAFINDAN KOPYALANMIŞ,ÜSTELİK BİR ÇOK ARKADAŞIMIZIN SAYFALARIDA ,BU İŞE BİR DUR DEMEMİZ LAZIM ,CÜNKÜ SİTEDE KENDİ TARİFLERİ HİÇ YOK,AMA SADECE BİZLERİN TARİFLERİ,FOTOLARI,YAZILARI,BİRE BİR KOPYALANMIŞ...SEVGİLER

    http://bizimsite.blogspot.com/2008/09/bayat-pide-pizzasi-misafir-arlamann-en.html

    YanıtlaSil
  10. bende yaparım bu böreği sık sık..ellerine sağlık cnım..sevgileer

    YanıtlaSil
  11. Çok teşekkür ediyorum, etkinliğim tarifinizle renklendi..
    Sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
  12. Adsız11:57

    Bu tarifi bende çok yaparım. Zaman almayan çay kaynamadan olabilcek bir börek. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...