19 Eylül 2008 Cuma

BAYAT PİDE ve EKMEK PİZZASI

bayat pide nasıl değerlendirilir?
Misafir ağırlamanın en zor tarafı artan ekmek ve yemeklerdir.
Yemekler bir şekilde biter de, ekmekler bitmesine fırsat kalmadan hemen bayatlar.
Ramazan'da açken yemek hazırladığımız için her şeyi bol bol yapıp, ya yetmezse diye düşünerek fazladan ekmek yada pide alıyoruz.
Şahsen ben öyleyim, Salı günü misafirlerim için aldığım ekmek ve pideler arttı.
Mönüde börek ve pilav varken ekmek ve pidenin fazla yenmeyeceğini bile bile "olsun, bulunsun" diye aldığım pideler elimde kaldı.
Yumurta ile kızartamıyorum, hem eşim, hemde kızım yemiyorlar.
Ya papara yada Yalancı İskender yaparak değerlendirecektim.
Sonradan aklıma yeni öğrendiğim bu yöntem geldi.
Bu pideleri dün geceki sahurda pişirdim, evde tereyağ ve kaşar dışında şarküteri ürünü yoktu, ekleyemedim.
Gece gece domates ve biberle uğraşmadım ama bu basit ve yalın hali bile çok lezzetliydi,
mutlaka deneyin.
Salam-sucuk-sosis-domates-biber ve daha pek çok malzeme ekleyerek daha da zenginleştirebilirsiniz.
Daha sonra ki günlerde bol malzemeli olarak hazırladım.
Bakınız; Bol Malzemeli Bayat Pide Pizzası
Ayrıca Bayat ekmek ve pideleri değerlendirebileceğiniz bütün tariflerim 👉BURADA 
"Afiyetle Kalın"




bayat pide ile ne yapılır?
BAYAT PİDE ve EKMEK PİZZASI (SADE);
Malzemeler;
1 adet bayat pide,
1 yemek kaşığı tereyağ,
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir,
Salam-sucuk-sosis-domates-biber.

Bayat Pide ve Ekmek Pizzası Tarifi;
Pidenin üzerine tereyağ sürün, üzerine şarküteri malzemelerini dizin.
Pideyi fırın tepsisine yerleştirin.
Önceden ısıttığınız fırında şarküteri ürünleri hafifçe pişip, pide yumuşayıncaya kadar pideyi fırında (yaklaşık 10-15 dakika) tutun.
Not;
Ben doğalgazlı fırın kullanıyorum pişmesi yada ısınması uzun sürebiliyor, elektirikli fırınlarda bu süre bira daha kısa olabilir.
Pide sıcakken kaşar peyniri ekleyip, erimesini bekleyin.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

bayat ekmek nasıl değerlendirilir?
Pideleri sadece tereyağ ve kaşar ile fırında pişirdim.
Bir kaç gün sonrada bayat ekmek dilimlerini tereyağ-salam ve kaşar rendesi ile fırında pişirdim.
Sonuç yine harika oldu.
Not;
Ekmeklerin fırında kalma süresi uzadıkça kuruma ihtimali artıyor.
Pişirme süresini ekmeklerin yumuşaması ve kaşarların erimesi ile ayarlayabilirsiniz.

9 yorum:

  1. Adsız14:03

    Muhteremciğim, ben de yapıyorum severek tüketiyoruz. Ben pideyi ortadan ikiye kesiyorum. ince tabanlı pizza oluyor. :) Bir de sade kaşarlı yaparken domates sosu hazırlayıp sürüyorum. rende domates, sarımsak tozu..

    Öyle de nefis.. Sevgiler kocamanından öpücükler..

    YanıtlaSil
  2. Adsız14:47

    Bayat pideleri degerlendirmek icin cok iyi bir fikir olmus. Nefis görünüyor, ellerine saglik canim.
    Hayirli cumalar.

    YanıtlaSil
  3. aaa bu cok kolaya benzıyor bende deneyecegım ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  4. Canım ne yazık ki hepimiz aynı şeyleri yaşıyoruz, açken sanırım herşey gözümüze az görünüyor. Ama çok güzel değerlendirmişsin pideleri, harika görünüyor,ben de yapıyorum böyle değişik malzemelerle, bazen de dondurucuya atıyorum daha sonra kullanmak üzere,ellerine sağlık güzelim, öptüm,ailecek selamlar...

    YanıtlaSil
  5. Adsız20:53

    hayırlı akşamlar canım ellerine sağlık çok nefis görünüyor.bende ya tost yaparım bol kaşar ve sucuklu yada dondurucuya atıp parça parça çıkartıp tüketirim.

    YanıtlaSil
  6. Harika bir tarif teşekkürler,pidelerimi değerlendireceğim...

    YanıtlaSil
  7. Harika bir tarif teşekkürler,pidelerimi değerlendireceğim...

    YanıtlaSil
  8. Adsız17:51

    akşam ben de denedim ama çok kuru oldu :( acaba fırında çok mu tuttum? ortalama kaç dakika fırında tutmak gerekiyor? sizinki harika görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Adsız yorumcuya;
    Merhaba,
    Sizin yorumunuzdan sonra pişirme süresi vermediğimi fark ettim.
    Hemen gerekli düzeltmeyi yapacağım.
    Tarifte pişirin demişim ama daha çok şarküteri ürünleri hafifçe pişip, pide yumuşayıncaya kadar pideyi fırında tutmak yeterli oluyor.
    Bazı tariflerde bayat pidenin üzerine birde 4-5 kaşık et suyu dökerek hazırlanan tarifler var.
    O zaman pidenin kuruması gibi bir sorun oluşmuyor.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...