8 Eylül 2008 Pazartesi

KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI


BU BİR KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI HİKAYESİDİR : )
Kabak çiçeğinden yapılan dolmayla 2 yıl önce yemek dergileri ve yemek sitelerinde tanıştım.
Bizde kabak çok yetiştirilir ama hiç çiçeğinden dolma yapılmaz.
Tariflerde gördükçe,ben bunu mutlaka tatmalıyım diye düşünmeye başladım.
Kabak çiçeğini pazarlarda bulmak mümkün olmuyor,dolma olarak piyasada satılan bir ürün de değil.
Sadece bir kere "Sofradaki Anadolu" etkinliğinde İzmir standında kabak çiçeği dolması ile karşılaştım.


Geçen yıl köye gittiğimde bir fırsatını bulup,dolma olayını gerçekleştiremedim.
Bu yıl gittiğimde eşimin abisinin köydeki evinde kaldık.
Yengeme kabak çiçeğinden dolma yapmak istediğimi söyledim.
Sağolsun evin çevresindeki bütün kabakların yerini gösterdi.
7 öbek kabak dikiliydi ama yarısı arı kovanlarının içindeydi.
Vızır vızır çalışan arı kovanlarının içine girmeye cesaretim olmadığı için ne yazık ki en çok çiçeği olan 3 kabak öbeğini yok saydım.


Kalan sağlar bizimdir diyerek,sabah erkenden kovanların uzağında ki kabak öbeklerinden çiçekleri topladım.
Bu arada erken toplanmadığı zaman çiçekler kapanıyormuş.
Yukarı doğru büyüyen çiçeklerde kabak olmuyormuş,mümkün olduğunca onlardan topladım.

Kovanlardan uzakta olsada sonuçta bir çiçek topluyorum ve arılar,çekirgeler beni pek rahat bırakmıyorlar : )




Sonunda zafer benim, çiçekleri topladım ama sadece 12 adet : (


Çiçekleri musluğun altında iyice yıkıyorum, iç kısmında ki tohumlarını koparıyorum.
Suyunun süzülmesi için tabağa ters çevirip,bırakıyorum.


İç malzemesini hazırlayıp, çiçekleri dolduruyorum.
Çiçeklerin geniş yaprakları beni aldatıyor ve içini biraz fazla dolduruyorum.
Elimde sadece 12 adet çiçek var ve tencerenin dibine direkt olarak çiçekleri dizmeye kıyamıyorum.
Kaynayan suyun çiçekleri yıpratmasından ve tencerenin dibine yapışmalarından korkuyorum.
Çiçeklerin altına kabak dilimlerinden yatak yapıyorum.
Mümkün olan en kısık ateşte pirinçleri pişene kadar pişiriyorum.


Üst resimde gördüğünüz gibi çiğken hiç fazla doldurulmuş gibi görünmüyordu ama pirinçler pişince narin çiçek yaprakları bu baskıya dayanamayıp,biraz yırtıldılar.
Bir daha kabak çiçeği dolması yaparsam içine en fazla 1 tatlı kaşığı iç yerleştireceğim.
"Afiyetle Kalın"


KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI;
Malzemeler;
Kabak çiçekleri, (bende 12 adet vardı)
1 su bardağı pirinç,
1 küçük boy kuru soğan,
1 tatlı kaşığı kuru nane,
1 tatlı kaşığı kuş üzümü,
1 tatlı kaşığı dolmalık fıstık,
Tuz,zeytinyağ.
Yapılışı;
Kabak çiçeklerini yıkayıp,tohumlarını koparın.
İç malzemesi için soğanı rendeleyin,diğer malzemeleri de karıştırıp,tuzunu yağını ekleyip,karıştırın.
Çiçekleri 1 tatlı kaşığı iç ile doldurun.
Yaprakları ile ağzını kapatıp,tencereye dizin.
Tuz ve zeytinyağı ekleyip,çok kısık ateşte ağır ağır pişirin.
Soğuduktan sonra servis yapın.

"Afiyet Olsun"

16 yorum:

  1. Adsız15:33

    merhabalar;
    öncelikle nazik ziyaretiniz için çooook teşekkür ederim.cidden çok zor bir süreçti tedavide olduğum dönem.
    neyse;
    kabak çiçeği dolmasıyla ben Yaşar Kemal'in bir romanında karşılaşmıştım ilk olarak, sonra Ayvalık pazarında gezerken görmüştüm çiçekleri ve hemen alıp tarifini pazarcıdan öğrenerek yapmıştım.Şimdi her yaz vazgeçilmez yemeklerimizden biri oldu.ellerinize sağlık aynı zamanda görsel ziyafette çekmişsiniz, fotoğraflar nefis olmuş.
    görüşmek dileği ile.
    sebilay.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglik kabak cicegi dolmasina bayilirim.Annemden görüp ögrendigim bir lezzet.
    Tadi nefis oluyor.Hatta ben yazin cokca yapip buzluga atiyorum kisin canim cektikce tüketiyorum..
    Sevgilerimle......
    Hayirli ramazanlar....

    YanıtlaSil
  3. Muhteremcim, bu dolmanın çok ama çok lezzetli olduğunu duydum ama hiç tatmadım..Enfes görünüyor, ellerine sağlık,öpüyorum..
    Hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  4. Adsız15:57

    SELAM..HARİKA BİR KABAK ÇİÇEGİ DOLMASI...ELİNİZE SAGLIK.SEVGİLERİMLE..
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  5. Adsız16:58

    Canım Muhterem, kabak çiçeği dolmasıyla ben de 3-5 yıl önce tanıştım.. Enfes bir lezzet. Hatta ik yediğimde nasıl daha önce yemedim diye kendi kendime sölendim :))

    Nefis görünüyor seninkilerde.. Çok erken toplamak gerekiyor. Ben burada sabah erkenden markete kabak çiçeği bırakan amcaların çiçeklerini almaya sabahın köründe gidiyorum.. :) Tam kapanacak gibiyken dolduruyorum. insana garip bir his veriyor değil mi çiçek yemek :)

    öpüyorum

    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Adsız17:03

    canim bu tarifi cok gordum cok duydum ama hic yapip yemedim tadini da inan cok merak ediyorum
    nefis bir goruntu ellerine emegine saglik
    sevgiler...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  7. bacim ellerine saglik ne duydum ne gordum ne yedim ben bunu ama cok isterdim yemeyi :) ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  8. Adsız01:26

    BU DOLMA SON ZAMANLARDA OLDUKÇA MEŞHUR OLDU. ÇOK DA LEZZETLİ OLDUĞU SÖYLENİYOR. İNŞALLAH DENEMEK BİZE DE KISMET OLUR. ELİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  9. Adsız07:30

    selam canım harika bir yemek yapmışsın.eminim ki tadıda çok güzeldir.o kadar uğraşmışsın ki resimler ve anlatımın da harika çok beğendim.bende kabak çiçeği bulabilsem hemen yaparım canım.ellerine sağlık.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. Canım ben de hep görüyorum arkadaşlarda ama hiç yemedim, buralarda satılmıyor çünkü,dolmalar gerçekten çok güzel görünüyor, uğraşına değmiş, ellerine sağlık güzelim, öptüm, iyi iftarlar...

    YanıtlaSil
  11. Ne cok severim cicek dolmasini. Bizde gül dolmasi derler.Yogurtlu veya sade her ikisinede hayir demem.Ellerine saglik nefís görünüyor.

    YanıtlaSil
  12. Annemde cok yapardi taze bahceden koparlimis kabak cicegini,ben evlendikten sonra hic yapmadimda yemedimde.
    Annem sarimsakli yogurt dökerdi üzerine öylede cok lezzetli oluyor,ellerine saglik canim.
    bereketli iftarlar

    YanıtlaSil
  13. ilk oktay ustada gördüm çok şaşırdım sonra blog aleminde yapmayan bi benmi kaldım ne dedim herkezde gördüm gib:) ellerine sağlık canım ablacım

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Muhterem,kabakcicegi dolmasini ben de hep görüyorum ama,ben henüz senin kadar sansli degilim.
    Peki sonrasi,12 tane dolma kime yetti?Ben olsam kimseye vermezdim.Hem arilarin icinden bul cikar bir de paylas...
    Ellerine saglik,güzel günler diliyorum.

    YanıtlaSil
  15. Kabak çiçeği dolması o ben buharda pişiriyorum pirinci bir gece önceden ıslatıp buhardan hiç su değmeden daha lezzetli oluyor tencerenin içine kabağı yerleştiriyorum üzerine çiçek de olmalarını sıralıyorum tencerenin altına koyduğum su ile buharda yaklaşık bir yarım saat pişiriyorum muhteşem bir tat bol bol her sene kendi kapaklarımdan yapıyorum kendime ve sevdiklerime

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bu tarif benim kabak çiçeği ile ilk kez yaptığım bir tarifti, köyde olduğum günlerde kabak çiçeği bulunca aklıma dolmasını yapmak geldi.
      Köyde bulunduğum o yaz (2008) interneti bırakın akıllı telefon bile yoktu.
      Bazı şeyleri tamamen deneme yanılma yöntemi ile yapmıştım.
      Şimdi olsa en azından akıllı telefondan internete girerek tarifi araştırırdım.
      Buharda pişirme önerinize sonuna kadar katılıyorum, kabak çiçeğinin yaprakları çok ince, fazla hırpalanmaya hararetli pişmeye dayanmıyor.
      Önerileriniz için çok teşekkür ederim, İnşaAllah bir daha kabak çiçeği bulursam önerilerinizi uygulayacağım.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...