17 Eylül 2008 Çarşamba

ERİŞTELİ YEŞİL MERCİMEK

Yeşil mercimek çorbasını sık sık yaparım.
İçinde sadece pirinç ve mercimek değil,küçük küçük doğranmış havuç,patates ve kıymada olduğu için ortaya oldukça besleyici ve doyurucu bir yemek çıkar.
Erişteli yeşil mercimek çorbasını ise bu yıl yapmaya başladım.
Ailece geçen yıl ki favori çorbamız mantılı nohut çorbasıydı, bu yıl ki favorimiz erişteli yeşil mercimek çorbası oldu.
Erişte olarak hazır makarna eriştesi değilde yufkacılarda satılan ev eriştesi kullanabilirsiniz.
Çorbayı pişirirken servise yakın erişteleri eklemenizi öneririm.
Erkenden eriştesi ile birlikte pişirilen çorbanın erişteleri yumuşayabilir.
Mutlaka üzerine salçalı-naneli yağ kızdırıp dökün.
"Afiyetle Kalın"


ERİŞTELİ YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI;
Malzemeler;
2 su bardağı yeşil mercimek,
1 su bardağı erişte,
3-4 kaşık kavrulmuş kıyma,
1 adet küçük kuru soğan,
1 adet kırmızı biber,
1 yemek kaşığı salça,
1 yemek kaşığı kuru nane,
Sıvıyağ-tuz.
TARİFİ;
Yeşil mercimekleri 15-20 dakika haşlayıp,süzün.
Siyah suyundan tamamen kurtulmak için soğuk su ile yıkayın.
Küçük doğranmış soğanı sıvıyağda kavurun.
Üzerine mercimek büyüklüğünde doğranmış kırmızı biberleri ekleyip,kavurmaya devam edin.
Eğer kıymanız çiğse bu aşamada soğan ve biberin üzerine ekleyip,kavurun.
Salçanın birazını ve haşladığınız yeşil mercimeği ekleyin.
Üzerine su ve tuzunu ilave edip,kaynamaya bırakın.
Mercimek piştikten sonra erişteleri ekleyip, 5-6 dakikada eriştelerle birlikte kaynatın.
Küçük bir el tavasında sıvıyağ-salça ve naneyi kızdırıp,çorbanın üzerine ekleyin.
"Afiyet Olsun"

8 yorum:

  1. Canım, en sevdiğim çorbalardandır,bu çorba olsun başka yemek armamam,seninki de çok lezzetli olmuş, resimlerden belli, ellerine sağlık güzelim, öpüyorum, bereketli iftarlar, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Adsız16:03

    Muhteremciğim, ben de yapıyorum çokda severek yiyoruz. Ama havuç v.s. koymuyordum. bir sonraki denememde koyacağım. ben erişte yerine bazen kendim hamur yapıyorum. 1 su bardağı un ve yumurtayı yoğurup küçük küçük kesip suya atıyorum. Daha bir lezzetli oluyor.

    Öpüyorum

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ayy ben cok severim bunuuuuu ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  4. eee google her aradığınızı bulur derlerse onlarda bööle tencerenin yerini sorarlar:))
    muhteremim bu yemeği erzurumlular yapar ve içine dargun otu atarlar muhakkak al aktarda ve at. dehşet bişi oluyo dehşettt . su böreğinede atabilirsin peynir harcına. mmm bak ağzım sulandı şimdi . ama ben diyetteyim :(( çok öpüyom seni arayı açmayalım lütfen bende bebe var unutuyom izyaretleri hadi çok öpüyorm gene.

    YanıtlaSil
  5. Adsız18:06

    çok severim ve çok yaparım

    ellerine sağlık
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  6. Adsız08:00

    günaydın canım çorba harika olmuş.ellerine sağlık.gerçektende çok besleyici içinde yok yok çocuklar için birebir sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. ellerınıze saglık cok guzel gorunuyor
    ramazan corbasız olmuyor

    YanıtlaSil
  8. Adsız11:34

    günaydın ;
    bu en sevdiğimiz çorbadır bizim de.içine birde yağda kızarmış küçük hamurlar katıyorum ben,ellerine sağlık.gerçekten çok leziz ve de vitaminli bir yemek.sevgilerimle.
    sebilay.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...