9 Nisan 2008 Çarşamba

MANTILI, NOHUTLU ÇORBA


Bu senenin en popüler çorbası sanırım bu "mantılı nohutlu çorba" olmuştur.
Aslında bu çorba tarifiyle yemek etkinliğine katılacaktım ama bu sene çok gündemde olduğu için bu tarif ile katılan çok olur diyerek Anadolu çorbası ile katıldım.
Türk milleti olarak mantıyı her şekilde ve her yerde sevdiğimiz için çorbaya dahil etmekte de geç kalmadık : )
Bu çorbayı yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli husus; mantılarını, servis yapmadan 15-20 dakika önce ekleyip pişirmenizdir.
Erken ekleyip bekletirseniz, mantılar şişecek ve görünümü hiç hoş olmayacaktır.
Bu arada resimde görünmesi için ben tepeleme doldurdum, kase onun için bu kadar kalabalık görünüyor.
Nohutu daha önceden düdüklüde haşlayıp, porsiyonlar halinde buzluğa kaldırabilir, canınız istediğinde hemen bu çorba için kullanabilirsiniz.
Birde mutlaka üzerine salçalı-naneli-yağ kızdırıp dökün, rengine ve tadına müthiş bir katkı sağlıyor.
Ayrıca diğer nohut yemeği için bakınız; Etli nohut
"Afiyetle Kalın"

MANTILI NOHUTLU ÇORBA;
Malzemeler;
1 su bardağı haşlanmış nohut,
1.5 su bardağı hazır mantı,
1 orta boy soğan,
1 yemek kaşığı biber salçası,
zeytinyağ ve tuz.
Üzeri için;
Yarım çay bardağı zeytinyağı,
2 yemek kaşığı kuru nane,
1 yemek kaşığı biber salçası,
İsteğe bağlı,kırmızı pul biber.
Yapılışı;
Derin bir tencerede küçük doğradığınız soğanları kavurun.
Kavrulan soğanların üzerine 1 yemek kaşığı salça ilave edin.
Haşlanmış nohutu,tuzunu ve nohutların üzerini 2-3 parmak aşacak kadar suyunu ilave edip,kaynamaya bırakın.
Servise 15-20 dakika kala mantıları ilave edin.
Küçük bir tavada yağı kızdırıp,salça-pul biber ve naneyi biraz kavurduktan sonra çorbanın üzerine dökün.
Fazla bekletmeden hemen servis yapın.
"Afiyet Olsun"

10 yorum:

  1. ellerine sağlık canım bu çorbayı ben kayınvalidemden öğrendim ve çok beğendim sık sık yapıyorum. evet çok leziz bir çorba,banada beklerim sevgilerimi sunuyorum...

    YanıtlaSil
  2. çok değişik ve güzel bi yemek olmuş cnm.ellerine sağlık..yalnız aşağıdaki mayalı gözlemede gözüm kaldı:)ne güzel olmuş..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Adsız12:50

    arkadaşım harika olmuş.hem mantı hemde nohut ikisinde bayılırım.tadı müthiştir.görüntüde anlatıyor zaten haikalığını.ellerine sağlık.görüşmek dileğiyle

    YanıtlaSil
  4. Mis gibi kokusunu alir gibiyim..Görüntüyle avunmak olmuyor tabiki hemen mutfaga gecmek gerek..Ellerine saglik canim


    SEVGILER

    YanıtlaSil
  5. Adsız13:55

    SELAM ARKADAŞIM..HARİKA BİR ÇORBA OLMUŞ...BENDE ÇOK SEVERİM.ANTALYADA BU ÇORBAYA KULAKLI ÇORBA DİYORLAR:))İLK DUYUNCA ÇOK MERAK ETMİŞTİM.GÖRÜNCE AAA BU NOHUTLU MANTI ÇORBASI DEMİŞTİM:)))ADI NE OLURSA OLSUN BENCE SÜPER BİR ÇORBA.ELİNİZE SAGLIK CANIM...SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  6. Adsız14:01

    Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik canim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. muhteremim ne şahane bir görüntü böyle......hiç yemedim ama içinin nohutlarına bayılcam kesin....

    ellerine sağlık....
    verdiğin püf noktalarıda baya işime yarayacak...

    öptüüüm.....

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık nefis görünüyor canım
    hoşçakal

    YanıtlaSil
  9. çok lezzetli görünüyor canım tadını da tahmin edebiliyorum harika...ellerine sağlık


    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Canım benim ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Artık bunu yediğimizde başka bişi yemeyelim hepsi içinde çünkü ellerine sağlık Muhterem cim.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...