12 Eylül 2008 Cuma

KIYMALI BAMYA

muhteremle afiyetle
Bamya sevmeyen biri olarak,yıllarca bamya almadım, pişirmedim.
Geçen yıl, hiç bir sebzeyi seçmeden yiyen eşim "bari konservesini pişir de, özlem giderelim" dedi.
Kızım da bu konuda babasına çekti, bamyayı çok seviyor.
Bende eşim ve kızım için kışın konserve olarak pişirdim.
Yazın tezgahlarda körpecik bamyaları görünce "bizimkilere taze taze bir bamya pişireyim de yesinler" diyerek yarım kilo aldım.
Bamyalar ufacıktı ve ben tepesini annemden gördüğüm gibi külah şeklinde keseceğim diye tam 1,5 saat uğraştım.
Ben bamyaların kafasının külah şeklinde kesilmezse salyasının aktığını duymuştum.
Sonradan öğrendimki bamyanın uzamasını engelleyen külah gibi kesmemiz değil, limonmuş.
Yaz boyunca 2-3 kez bamya aldım ama yine güzel göründüğü için külah gibi kestim.
Sık sık yapınca elim alıştı ve külah gibi soyma işini 1 saate düşürdüm : )
Baktım süreyi fazla kısaltamıyorum, bamyayı aldığım zaman temizleyip, buzluğa koyuyorum.
Pişireceğim zaman temizlenmiş olması bana çok vakit kazandırıyor.
Bamya ile hazırladığım tariflerin hepsi 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"

bamya tarifleri
KIYMALI BAMYA;
Malzemeler;
Yarım kilo bamya,
250 gram kıyma,
1 adet soğan,
1 yemek kaşığı biber salçası,
Yarım limon,
Tuz-zeytinyağı.
Yapılışı;
Bamyaların külahını portakal soyarmış gibi soyun.
Tencereye 3-4 kaşık zeytinyağı damlatın ve küçük doğradığınız soğanları yağda kavurun.
Pişen soğanların üzerine kıymayı ekleyip,kavurun.
1 yemek kaşığı salçayı ekleyin.
Temizlediğiniz ve yıkadığınız bamyaları kavrulan kıymanın üzerine ekleyip,tuzunu ve üzerini geçmeyecek kadar suyunu ve limon suyunu ekleyin.
Kısık ateşte ağır ağır pişirin.
"Afiyet Olsun"

7 yorum:

  1. bamya sevilmezmi hayatım yaaa ekşi ekşi amanda ne çok sever yaparım....ellerine sağlık harika yapmışsın valla canım çekti şimdi:)) sevgilerimle öpüyorum

    YanıtlaSil
  2. bende bamyayı çok severim....

    benim hiç aklıma gelmemişti şimdiye kadar başını öyle kesmek....

    güzel görünüyor..ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık cnm nefis duruyor tabakta

    YanıtlaSil
  4. bamya sevilmezmişekercim ellerine sağlık hayırlı ve bereketli ramazanlar diliyorum

    YanıtlaSil
  5. Çoğunluğun aksine bende bayılırım bamyaya, enfes görünüyor senin kıymalı bamyanda..Tam iftar vakti insanın ağzı sulanıyor :)
    Ellerine sağlık canım Muhteremim..
    Hayırlı iftarlar..

    YanıtlaSil
  6. Neffis görünüyorrrr ellerine sağlık.Hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  7. Adsız09:10

    selam canım bizim evdede tam tersidir ben bamyaya bayılırım ama eşim hiç sevmez.bende kendim için pişiriyorum:)
    ellerine sağlık harika olmuş hayırlı iftarlar

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...