3 Kasım 2021 Çarşamba

KÖZLENMİŞ PATLICAN VE KIRMIZI BİBER TURŞUSU

Muhterem'le Afiyetle

Kışlık hazırlanan tarifleri vermek için son günlerdeyiz.
Bu tarifi geçen ay hazırlamıştım ama tarifini vermeye vakit bulamadan Kastamonu'ya gitmiştik.
Köyde olduğum günlerde tarif yazacak fırsatım olmadığı için orada tarifi yazamadım.
Geçen hafta Kastamonu'dan döndüm, daha fazla vakit kaybetmeden tarifi vermek istedim.
Tezgahlarda halen patlıcan ve kırmızı biber varken bu güzel lezzeti yapmak isteyebilirsiniz.

Bu resim bugünkü tarifin özeti;
Közlenmiş patlıcan, közlenmiş kırmızı kapya biber, maydanoz ve sarımsak.
Elbette böyle bir karışımın lezzetinden şüphe edilmez, tek kelime ile "muhteşem" oluyor.
Üstelik konserve tarzında turşu olarak hazırlandığı için dayanıklı oluyor, bol bol yapıp kış boyunca kullanabilirsiniz.
Kavanoz kapakları hava almadıktan sonra uzun süre muhafaza edebilirsiniz.
Tarifi, Instagram da "Hamurger-(Ayşegül Usluer)" sayfasından aldım.
Tarifte ayrıca "közlenmiş domateste kullanılabilir" yazıyor ama ben kullanmadım.

Konu ile ilgili tariflerim;
 
 
 
 
 
 
"Afiyetle Kalın"

pickle

KÖZLENMİŞ PATLICAN VE KIRMIZI BİBER TURŞUSU;
Malzemeler;
2 kilo patlıcan,
2 kilo kırmızı kapya biber,
Yarım demet maydanoz,
15-20 diş sarımsak,
Yarım su bardağı sirke (ben elma sirkesi kullandım)
Yarım su bardağı sıvıyağ,
1 tepeleme tatlı kaşığı dolusu kaya tuzu,
Kavanoz ve yeni kapaklar. 
*Not:
Bu malzemelerle 30 cl'lik 6 kavanoz turşu çıktı.

konserve turşu

KÖZLENMİŞ PATLICAN VE KIRMIZI BİBER TURŞUSU TARİFİ;

bostan patlıcan resmi

Ben bu tarif için kemer patlıcan değil, daha etli olduğu için bostan patlıcanı kullandım.
İnce uzun, klasik patlıcanla da bu tarifi yapabilirsiniz.

Patlıcanları yıkayın.
Sap kısmını kesin.
Ortadan ikiye kesip, fırın tepsisine dizin.
Bıçakla bir kaç yerinden kesin.
200 derecelik fırında yumuşayıncaya kadar pişirin.
Not;
Köz kokusu ve tadı almak isterseniz bir kaç tanesini ocakta veya varsa mangal ateşinde közleyip, ilave edebilirsiniz.

Bostan patlıcanı, diğer patlıcandan biraz daha uzun sürede pişebilir.
Diğer tarafını da çevirerek 5 dakika da bu şekilde pişirebilirsiniz.

Közlenen patlıcanların kabuklarını soyun.

Patlıcanları küp küp doğrayın.

Kırmızı kapya biberleri yıkayın.
Baş kısmını kesip, çekirdeklerini çıkarın.
Fırın tepsisine dizip 200 derece de yumuşayıncaya kadar pişirin.
Piştikten sonra 10 dakika kadar üzerini örterek bekletin.
Daha sonra zar kısmını soyun.

Közlenmiş kırmızı biberi de küp küp doğrayın.

Sarımsakları soyup, doğrayın.
Maydanozları yıkayıp, doğrayın.
Yarım su bardağı sirke ile yarım su bardağı yağı karıştırın.
Malzemelerin üzerine dökün.

1 tatlı kaşığı (tepeleme dolu) kaya tuzunu malzemelerin üzerine serpin.
Hepsini birlikte karıştırın.

Kavanozları ve kapakları tencerede 5 dakika kadar kaynatın.
Kavanozları kurulayıp, içine malzemeyi doldurun.
Kuruladığınız kapaklarla sıkıca kapatın.

Doldurduğunuz kavanozları ters olarak, kapaklarının üzerinde tencereye dizin.

Kapakların üzerine çıkacak kadar su ilave edin, kaynamaya bırakın.

15 dakika kadar kaynattıktan sonra tencerenin içinden alıp, mutfak havlusu veya peçetesinin üzerine yerleştirin.
Üzerini örtün.
Soğuyuncaya kadar bu şekilde bekletin.
Ertesi gün yerine kaldırabilirsiniz. 
1 hafta sonra yenecek kıvama geliyor.

"Afiyet Olsun"


1 yorum:

  1. Adsız01:48

    Muhtesem kurufasulyenin yaninda harika olur.👍🇹🇷

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...