21 Kasım 2021 Pazar

BAL KABAKLI CRUMBLE (KIRINTI TATLISI)

Muhterem'le Afiyetle

Bugün size mevsimin getirdiği lezzetlerden olan bal kabağı ile nefis bir tarif vereceğim.
Adının "Crumble" olduğuna bakmayın, ismi zor telaffuz edilse de lezzeti şahane, yapımı çok kolay olan bir tatlıdır.
Bu tatlının bir adı da üzerinde ki kırıntılı hamur sebebiyle, kırıntı tatlısıdır. 
Her tür meyve ile bu tatlıyı yapabilirsiniz.
Bu tarif benim burada verdiğim 8. Crumble tarifi, hemen hemen her türlü meyve ile hazırlıyorum. 
Kırıntı kısmı için hep un kullanıyordum, bahar aylarında yulaf ezmesi ile hazırlanan bir tarif gördüm.
Un yerine yulaf ezmesi kullanarak da bir crumble hazırladım, onun tarifini de bir ara yayınlayacağım.
Hamuru kırıntılı yapan malzemelerden birisi de kuruyemiş.
Ben çoğu zaman badem içi kullanıyorum ama elma ve bal kabağı gibi tariflere ceviz yakıştığı için bunlara ceviz kullanıyorum.

crumble tarifleri
Konu ile ilgili tarifler;

Crumble (kırıntı tatlısı) Tarifleri;

Frambuazlı Crumble

Çilekli Crumble

Taze İncirli Crumble

Erikli Crumble

 
 

pumpkin recipes

Diğer bal kabaklı tariflerim;

Kabak Tatlısı 

Bal Kabağı Dolgulu Muffin 
 
 
 
 

BAL KABAKLI CRUMBLE (KIRINTI TATLISI);
1 büyük kase kabak tatlısı,
Kırıntı kısmı için;
100 gram badem veya ceviz içi,
5 çorba kaşığı toz şeker,
120 gram küp küp doğranmış soğuk tereyağı,
1 tatlı kaşığı tarçın,
1 paket vanilya,
200 gram un,
Üzeri için;
Ceviz içi,
Kabak çekirdeği içi.

BAL KABAKLI CRUMBLE TARİFİ;
Evde bal kabağı tatlınız varsa bu tarifte onu kullanabilirsiniz.
Bal kabağı tatlınız yoksa 👉BURADA ki tarifle bal kabağını pişirip, soğutun. 
Isıya dayanıklı fırın kabına bal kabaklarını yerleştirin.

Kırıntı bölümünü hazırlamak için;
Toz şeker, badem veya ceviz içi, tarçın, vanilya, tereyağı ve unu robottan geçirin.
Hazırladığınız kırıntılı hamuru buzdolabında 10 dakika dinlendirin.
Kırıntılı bir kıvamda olan hamuru bal kabaklarının üzerine serpiştirip, bal kabağının üzerini tamamen kaplayın. 

Kırıntı hamurunun üzerine ceviz içi ve kabak çekirdeği içi serpiştirin.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında, 35 dakika pişirin. 
Fazla soğumadan ılık olarak servis yapmanızı öneririm.

"Afiyet Olsun"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...