17 Kasım 2021 Çarşamba

UN ÇORBASI

Muhterem'le Afiyetle

Bugün soğuk havalarda tercih edilen sıcacık bir çorba tarifim var.
Evde çorba yapacak hiç malzeme yoksa 3 kaşık un ile bu çorbayı hazırlayabilirsiniz.
İçine isterseniz sadece su veya et suyu veya tavuk suyu koyabilirsiniz.
Ben bu tarifte ilikli kemik suyu kullandım.
Daha da lezzetlendirmek için kuru nane, kekik, karabiber gibi baharatlar kullanabilirsiniz.
Ben, kemik suyu yeterince kuvvetli olduğu için tereyağ kullanmadım ama yağ olarak tereyağı kullanabilirsiniz.

Bu çorbayı geçen ay köyde olduğumuz günlerde hazırlamıştım.
Menüsünde bu çorbanında bulunduğu bir yemek masası hazırlayıp, resimlerini çektim.
Akşam yemeği masasına ait resimleri en kısa zamanda yayınlayacağım.
"Afiyetle Kalın"

UN ÇORBASI;
Malzemeler;
3 çorba kaşığı un, (tepeleme dolu olacak)
1 su bardağı et suyu,
3 su bardağı su,
Zeytinyağı,
Kuru nane, kekik, kırmızı pul biber, 
Tuz.

UN ÇORBASI TARİFİ;
Tencerenin içine yarım çay bardağına yakın zeytinyağı dökün.
İçine unu ilave edin.

Unu, rengi biraz değişinceye kadar kısık ocakta ağır ağır kavurun.

Un kavrulduktan sonra tencerenin içine 1 su bardağı et suyu veya tavuk suyu ilave edin.
Ben ilikli kemik suyu kullandım. 
İlikli kemik suyunu evde kendiniz yapabilirsiniz veya hazır satılan ürünlerden kullanabilirsiniz.

Et suyuna ilaveten 3 su bardağı su ilave edin.
Topaklanmaması için iyice karıştırın. 
Et suyu ve su ilave ettikten sonra 5-6 dakika kaynatın.

Çorbanın pişmesine yakın damak tadınıza uygun miktarda baharatlarını ve tuzunu ilave edin.
Not;
Et veya tavuk suyu kullanırsanız onlarda ki tuz oranına dikkat ederek tuz ilave edin. 
Baharatlarını ve tuzunu ilave ettikten sonra 5 dakika daha kaynatıp, ocağı kapatın.

Servis yaparken;
Çorbayı kaseye doldurduktan sonra üzerine nane ile karıştırdığınız zeytinyağını gezdirebilirsiniz.

"Afiyet Olsun"
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...