27 Kasım 2021 Cumartesi

IZGARADA KUZU BÖBREĞİ

Muhterem'le Afiyetle

Bugün size sakatatlar içinde pek tercih edilmeyen böbrek ile bir tarif vereceğim.
Aslında tarif çok basit, amacım tariften daha çok böbreği pişirmeden önce yapacağınız uygulamadan bahsetmek.
Böbrek kanı süzen ve idrar üreten bir organ olduğu için pişirince ağır bir kokusu oluyor.
Pişirmeden önce yapacağınız uygulama ile kokusunu önemli bir ölçüde azaltabilirsiniz.
Yıllar önce ilk defa böbrek pişirdiğim zaman bunu bilmiyordum, yıkayıp pişirdiğim böbrekten ne yazık ki çok ağır bir koku çıkmıştı.
O zaman araştırınca böbreği pişirmeden önce bir kaç gün sürekli değiştirilen suyun içinde bekletilmesi gerektiğini öğrenmiştim.
Bugünkü yöntem ise sirke ve tuz eklenmiş bir suyun içinde bekletmek.
Bu böbreği eşim ciğer aldığı bir gün kasabın "Böyle bir şey var, bunu da ister misiniz?" demesiyle almış.
Böbreği hemen suyun içine koydum, bir kaç defa suyunu değiştirdim, en son sirkeli tuzlu suya koydum.
Pişirdiğim zaman hiç kokusu olmadı.
Ben kuzu böbreği pişirdim, dana böbreğinde de aynı sonucu alır mıyım şimdilik bilemiyorum.

ızgara soğan

Böbreği köydeki evimizde olduğumuz günlerde pişirmiştim.
Izgara veya ızgara tavası yoktu, bende ocak üzerinde kullanılan tost makinesi ile ızgara yaptım.
Önce böreğin yanında servis yapacağım biberleri, soğanı ve sarımsağı ızgara yaptım.
Daha sonra baharatlı yağda beklettiğim böbrekleri pişirdim.
O gün eşimin aldığı ciğer ve bu böbrek ile bir yemek masası hazırladım.
Yemek masasının resimlerini bu tariften sonra yayınlayacağım. 

Konu ile ilgili tarifler;
 


 
"Afiyetle Kalın"

IZGARADA KUZU BÖBREĞİ;
Malzemeler;
3 veya 4 adet kuzu böbreği,
Not;
Dana böbreği kullanırsanız 1 adet yeterli olacaktır.
Islatma suyu için;
Yarım çay bardağı sirke, 1 çay kaşı tuz.
Marine etmek için;
Sızma zeytinyağı,
Tuz, kırmızı pul biber, kekik, 
Servis için;
Yeşil sivri biber,
Soğan,
Sarımsak.

IZGARADA KUZU BÖBREĞİ TARİFİ;
Böbrekleri yıkayın, ortadan ikiye keserek iç kısmını ortaya çıkarın. 
Derin bir kabın içini su ile doldurun.
Böbreği içine koyup, biraz bekletip bir kaç kez suyunu değiştirin.
Son seferinde suya sirke ve tuz ilave edin.
Vaktiniz varsa yarım saat kadar bekletin. 

sakatat

Sirkeli ve tuzlu suyun içinde bekleyen böbreğin dışında ki zarı kolaylıkla soyulacaktır.
Böbreğin zarını soyup, çıkarın.

Zarını soyduğunuz böbreklerin üzerine sızma zeytinyağı, pul biber, kekik ve damak tadınıza ve sağlık durumunuza uygun tuz ilave edin.
Bu marinenin içinde 10 dakika kadar bekletin.

Böbrekleri ısınmış ızgaranın üzerine dizin.

Orta hararetteki ocakta pişirmeye başlayın.
Böbreğin diğer tarafını çevirdiğinizde bıçakla küçük bir kesik atın.
Diğer tarafını da pişirin.

Böbreğin yanında servis yapacağınız biber, soğan ve sarımsağı da ızgarada pişirin.
Not;
Biber, soğan ve sarımsağı ızgarada böbrekten önce pişirmenizi öneririm, en son böbrekleri pişirin.

tost makinesinde böbrek ızgara

"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...